Velgenvraagje
-
bart1963
- Geregistreerd lid
Velgenvraagje
Op mijn CAAB liggen nu 16" zomer banden(205/50) maar het profiel is wat mager voor de winterperiode (4mm).
Voor onze V70 heb ik winterbanden 195/65 15", deze hebben nog ruim 5mm...voldoende voor het lokale
gebruik maar weer te mager voor grotere trips.
Kan ik de wielen van de V70 (ET 43) op mijn Caab (ET 49)zetten?
Voor onze V70 heb ik winterbanden 195/65 15", deze hebben nog ruim 5mm...voldoende voor het lokale
gebruik maar weer te mager voor grotere trips.
Kan ik de wielen van de V70 (ET 43) op mijn Caab (ET 49)zetten?
-
Garrett
- Lid van verdienste
Re: Velgenvraagje
Heeft een V70 ook steek 5*110? Dacht het niet namelijk.
-
Jethro
- Geregistreerd lid
Voor wat de ET-waarde betreft houdt het volgens mij in dat de velg iets verder naar buiten komt te staan, door de lagere ET-waarde. Maargoed, dan moet je inderdaad nog even letten op de steek en het naafgat.
-
Garrett
- Lid van verdienste
Volgens Google is de steek 5*108. Naafgat weet ik niet of die afwijkt of niet.
De bandenmaat is echter wel sterk afwijkend. Je hebt het over bijna 4%. Als je 120km/u op de teller rijdt, is je werkelijke snelheid 125 km/u. Lijkt me ook niet echt wenselijk.
Als ik jou was, zou ik gewoon een setje winterbanden op LM-velg scoren hier op het forum. Misschien zet ik er binnenkort nog wel een setje te koop
De bandenmaat is echter wel sterk afwijkend. Je hebt het over bijna 4%. Als je 120km/u op de teller rijdt, is je werkelijke snelheid 125 km/u. Lijkt me ook niet echt wenselijk.
Als ik jou was, zou ik gewoon een setje winterbanden op LM-velg scoren hier op het forum. Misschien zet ik er binnenkort nog wel een setje te koop
-
bart1963
- Geregistreerd lid
Kan natuurlijk ook, maar dan ben ik misschien nog beter af met een setje (2e hands) banden voor de CAAB, met die -10.000km die ik per jaar rijdt zijn nw. banden eigenlijk niet nodig.
-
bart1963
- Geregistreerd lid
Het hele ET verhaal is nieuw voor mij, maar volgens een velgensite heeft de V70 ET43 en de saab 49Garrett schreef:Heeft een V70 ook steek 5*110? Dacht het niet namelijk.
Hoe kom je aan jouw gegevens van de Volvo?
-
bart1963
- Geregistreerd lid
Leuke link, nu zie het verschil tussen steek en et waarde, dank je.
Weer heel iets wijzer geworden
Weer heel iets wijzer geworden
-
Beech
- Geregistreerd lid
Wat een briljant klikje van Garrett, moest zo lachen. Waar / hoe vind je zo iets?
(het begin dus he, het automatisch invullen. Eigenlijke verhaal ga ik nu lezen)