Te huur gezocht voor The Bridge: rode 90 in Zuid-Zweden!!
-
DavidV
- Geregistreerd lid
Re: Te huur gezocht voor The Bridge: rode 90 in Zuid-Zweden!
90 Rood
Rien ne va plus
Rien ne va plus
-
Raggare
- Geregistreerd lid
Stel je voor zeg hij heeft een rode 99 geregeld en die maakt ie uit voor een 90. Wat een belediging zou dat zijnesalet schreef:Calle heeft laten weten inmiddels al "een rode SAAB" te hebben en dat die in The Bridge 2 te zien zal zijn.
Heb hem voor de zekerheid even gemaild of dat dan inderdaad een 90 is, ik wacht nog op antwoord.
-
esalet
- Donateur (8x)

nike schreef:En dan laten ze een Pool de achterkant van een 900cc met Whaletaile erachter lassen
By the way, hier een sneak preview van The Bridge 2, het budget is aanmerkelijk geringer dan bij The Bridge 1

-
LaurensPJ
- Geregistreerd lid
CheckAreyonga schreef:"Nieuwe" zweedse serie???
Google maar even op "Bron/Broen (the bridge)" en downloaden die handel (uhh, kopen natuurlijk)
True that. Briljante rol.Areyonga schreef: Na 10 minuten ben je er al aan verslaafd, top rollen van Sofia Helin (Saga Norén) en Kim Bodnia (Martin Rohde).
Vraagjes voor onze Zweedse forummers. Welke taal spreken ze? Zijn Deens en Zweeds zo vergelijkbaar met elkaar dat ze elkaar verstaan, of praten ze op de grensstreek elkaars taal heel makkelijk? Ik hoor in elk geval geen verschil tussen Saga en Martin.
PS: hoe mooi is die porsche!!
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Ja, Deens klinkt veel meer staccato dan Zweeds, dat is wat 'vloeiender'.LaurensPJ schreef:Zijn Deens en Zweeds zo vergelijkbaar met elkaar dat ze elkaar verstaan
Ik heb ooit eens in een project gewerkt samen met Denen en Zweden, ze konden elkaar inderdaad verstaan maar ze maakten ook veel grappen over bepaald woordgebruik. Een van de Denen maakte toen ooit de opmerking dat 'die Zweden' al aardig Deens spraken (ze spraken gewoon Zweeds...). Deens, Zweeds en Noors zijn eigenlijk dialecten van een oudere gemeenschappelijke taal, net zoiets als Gronings, Drents en 'Platt' Duits van Oost-Friesland.
-
Raggare
- Geregistreerd lid
De meeste Zweden zullen het Noors een stuk beter verstaan dan Deens, behalve die daar in Zuid Zweden Skåne. Maar ja, dat Skånska is ook al niet te verstaan 
-
Joopyboy
- Donateur (4x)

En de rode Saab is kort te zien in aflevering 1 van het 2e seizoen! Van het weekend begonnen met kijken, maar kon alleen niet goed zien of het een 99 of 90 is... 
-
esalet
- Donateur (8x)

Op welke zender komt dat?
-
Areyonga
- Donateur (3x)

Op Film1 is het 2e seizoen sinds begin december te zien, maar het complete 2e seizoen is al op dvd/blue-ray te verkrijgen.
Hij ligt hier al onder de kerstboom te wachten...
Hij ligt hier al onder de kerstboom te wachten...
-
Joopyboy
- Donateur (4x)

Aangezien ik niet heb gewacht op de kerstman, heb ik nog even terug kunnen kijken op de DVD (op ca. 8 minuten). En het is...

-
esalet
- Donateur (8x)

Ah dan weet ik dat ook weer (ik heb die zender niet vandaar....).
-
Raggare
- Geregistreerd lid
Een 99!Joopyboy schreef:Aangezien ik niet heb gewacht op de kerstman, heb ik nog even terug kunnen kijken op de DVD (op ca. 8 minuten). En het is...