Voor alle Saab cabrio rijders
-
Sebusta
- Donateur (2x)

Bericht
door Sebusta » di 25 sep, 2012 18:52
Beste forumleden,
Sinds februari zit er een nieuwe kap op mijn auto. Deze begon wat spanning te verliezen en er kwamen wat plooien bij het achterraam.
Ben paar weken geleden langs cabriocare geweest en zij hebben het dak strakker gespannen. Nu zeiden zij dat ze aan de plooien bij het achterraam niks konden doen. Dit had te maken met de constructie van het achterraam.
Nu mijn vraag: hoort het zo en hebben meer mensen hier last van die hun kap hebben laten vervangen? Klopt tevens het verhaal van cabriocare dat het met de constructie van het achterraam te maken heeft?
Hierbij de foto's

-
bart1963
- Geregistreerd lid
Bericht
door bart1963 » di 25 sep, 2012 18:54
Of het normaal is weet ik niet, maar heb vergelijkbare plooien.
Die in mijn voorhoofd zijn groter en zorgelijker

-
Ocin1979
- Geregistreerd lid
Bericht
door Ocin1979 » di 25 sep, 2012 20:48
Ik heb dit in vergelijkbare mate.
-
Sabriolet
- Donateur (7x)

Bericht
door Sabriolet » wo 26 sep, 2012 12:44
Ocin1979 schreef:Ik heb dit in vergelijkbare mate.
ik ook al zes jaar, lijkt me geen probleem
grt
Sabriolet

-
Chilly-Pepper
- Donateur

Bericht
door Chilly-Pepper » wo 26 sep, 2012 13:09
Heb ik ook in een oer oude kap... is er (nog steeds) water dicht om..
Niet te veel zorg om maken...
Wat je kunt doen (tijdelijk) is met warm water (niet heter dan 40 graadjes) op een zonnige dag nat maken en de kap iets openzetten zodat de spanning er af is (ook achter)
Laten drogen...en een paar uur later weer dicht doen...
met een beetje mazzel zijn dan in iedergeval tijdelijk de plooien weg (tot de volgende regenbui)
Succes
-
Sebusta
- Donateur (2x)

Bericht
door Sebusta » do 27 sep, 2012 17:01
Bedankt voor de reacties.
Ik snap dat het voor er functioneren van de kap niet echt uitmaakt, maar esthetisch ziet het er minder mooi uit. Voor een wat oudere kap kan ik het begrijpen. Maar deze is net een half jaartje oud.
Misschien iemand met iets meer verstand van de kap. Klopt het wat de man van cabriocare mij verteld heeft?
-
sb153b
- Geregistreerd lid
Bericht
door sb153b » za 29 sep, 2012 0:19
Heb me het laatste jaar min of meer "noodgedwongen" wat meer verdiep in cabrio's en bijbehorende kappen. Vooral 900 OG maar het idee is hetzelfde.
Alles staat of valt met het juist spannen ervan.
Nu is het verhaal van de man plausibel want als er onder de ruit teveel stof tov de breedte van het raam is dan krijg je idd rimpels.
Wel is het zeker ivm de rimpel aan de linker zijde scheef zit en flink wat rimpel vertoont (begrijpelijk dat je dat niet mooi vindt)en ik denk dat de stof tov de ruit vanuit het midden iets beter naar buiten verdeeld had kunnen worden wat over een lange lengte naar voren waarschijnlijk best uit te spannen geweest was. Rechts lijkt me goed mee te leven al is strak natuurlijk anders.
Het is en blijft echter een heel lastige klus om vanaf aanvang blijvend een perfect resultaat te boeken, zelfs als de stof en constructie dit toelaat.
Omdat de te spannen stof vaak langer is dan nodig (handig voor "houvast" bij het spannen) en die na het gespannen bevestigen teruggetrimd wordt is het maar zeer de vraag of eea vanuit deze situatie nog bevredigend te herstellen zou zijn mocht je dat verlangen.
-
blue city
- Donateur (3x)

Bericht
door blue city » za 29 sep, 2012 0:32
Zal even zien of ik er een mooi fotootje van maken kan. Bij die van mij heb ik 2 naden, die links en rechts in de hoeken van het raam naar beneden lopen. Resultaat geen plooien.
Pica's volgen.
Hmm, iets zegt me dat ik mijn dakje ook ff moet schoonmaken.

-
Arc78
- Geregistreerd lid
Bericht
door Arc78 » za 06 okt, 2012 10:47
Heb precies dezelfde plooien op dezelfde plek.... Volgens de garage is de kapspanning in orde.