Zo is het stationair toerental veel te hoog, tussen de 1250 en 1500 toeren en soms iets hoger. Het vreemde is dat als ik de rem indruk het toerental weer ietsje zakt richting de 1000
Stationair loopt raar
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Stationair loopt raar
Al met al bezig om de 9000 in tip top conditie te krijgen, maar loop nog tegen wat rare dingen aan.
Zo is het stationair toerental veel te hoog, tussen de 1250 en 1500 toeren en soms iets hoger. Het vreemde is dat als ik de rem indruk het toerental weer ietsje zakt richting de 1000
. En heel soms blijft het toerental automatisch al net boven de 1000. Iemand een idee waar ik het euvel kan vinden?
-
Wouter
- Donateur (2x)

-
Gele aero
- Donateur (8x)

-
Skunk
- Geregistreerd lid
Had zelf een soortgelijk probleem. Zeer onregelmatig stationair lopen, zowel warm als koud. Soms zelfs bijna niet van zijn plek te krijgen.
Kreeg ook zo nu en dan 'Check Engine' in beeld, was een maand weg en opeens weer terug maar toen permanent.
Mee naar garage geweest om de meldingen eens uit te laten lezen. Allerlei foutmeldingen. Monteur dook onder de kap en vond als snel een los slangetje deze is vervangen voor een nieuwe en mijn probleem is volledig verdwenen.
Ook het schokkerig reageren van de motor na het loslaten van het gaspedaal was hiermee opgelost.
(Las in een ander draadje dat je hier ook last van had)
Slangetje had iets te maken met meten van benzinedruk.
( het mag duidelijk zijn dat ik geen techneut ben
, misschien dat iemand bovenstaande kan uitleggen)
Misschien heb je iets aan bovenstaand verhaal
Kreeg ook zo nu en dan 'Check Engine' in beeld, was een maand weg en opeens weer terug maar toen permanent.
Mee naar garage geweest om de meldingen eens uit te laten lezen. Allerlei foutmeldingen. Monteur dook onder de kap en vond als snel een los slangetje deze is vervangen voor een nieuwe en mijn probleem is volledig verdwenen.
Ook het schokkerig reageren van de motor na het loslaten van het gaspedaal was hiermee opgelost.
( het mag duidelijk zijn dat ik geen techneut ben
-
Gele aero
- Donateur (8x)

-
Olrik
- Geregistreerd lid
Hallo,
Mijn Saab gaat dit nu ook vertonen. Aangegeven bij G.J. van Leenen te Delft tijdens de afspraak voor een beurt. Echter nu na de beurt is het nog niet verholpen, sterker het wordt erger. Waar zat dat slangetje? Ik kan inderdaad terug gaan naar G.J. van Leenen, maar als ik het zelf kan verhelpen scheelt at tijd. Toen ik de auto een jaar geleden kocht liep deze perfect, dus zo wil ik weer.
Mijn Saab gaat dit nu ook vertonen. Aangegeven bij G.J. van Leenen te Delft tijdens de afspraak voor een beurt. Echter nu na de beurt is het nog niet verholpen, sterker het wordt erger. Waar zat dat slangetje? Ik kan inderdaad terug gaan naar G.J. van Leenen, maar als ik het zelf kan verhelpen scheelt at tijd. Toen ik de auto een jaar geleden kocht liep deze perfect, dus zo wil ik weer.
Skunk schreef:Had zelf een soortgelijk probleem. Zeer onregelmatig stationair lopen, zowel warm als koud. Soms zelfs bijna niet van zijn plek te krijgen.
( het mag duidelijk zijn dat ik geen techneut ben, misschien dat iemand bovenstaande kan uitleggen)
-
Gele aero
- Donateur (8x)

-
Gele aero
- Donateur (8x)