achterruit cabriodak gelijmd en gesneuveld

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Rohen
Geregistreerd lid

achterruit cabriodak gelijmd en gesneuveld

Bericht door Rohen » di 06 nov, 2012 23:52

Beste forummers,

Afgelopen weekend heb ik de achterruit van mijn Caab 900 NG (1995) in de kap gelijmd. Na een rit van Brabant naar Utrecht zat de ruit er nog netjes strak in. Auto op slot gedaan en net nadat ik was weggelopen *pats* de achterruit in duizenden stukjes. De oorzaak is misschien dat er teveel spanning op de ruit iskomen te staan.In ieder geval balen als een stekker :(

Nu vraag ik me af wat wijsheid is. De kap heeft zijn beste tijd gehad dus het vervangen van de achterruit is niet zo zinvol. Een nieuwe kap kost geloof ik als snel meer dan € 1.000 (zonder achterruit?) en ik vraag me af of deze auto dat nog waard is. Dan is het misschien verstandig om de auto eerst technisch te laten nakijken en vervolgens te beslissen of ik er nog een nieuwe kap op zal zetten.

Heeft iemand tips waar ik de auto technisch kan laten nakijken (omgeving Utrecht). Welke bedrijven kunnen een nieuwe kap inclusief achterruit monteren en heeft iemand enig idee wat zal ik daavoor kwijt zal zijn?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groet,

Rohen

jor
Geregistreerd lid

Re: achterruit cabriodak gelijmd en gesneuveld

Bericht door jor » wo 07 nov, 2012 0:42

Is een perspex ruit soms een optie?

H.Geertsema
Geregistreerd lid

Bericht door H.Geertsema » wo 07 nov, 2012 20:55

jor schreef:Is een perspex ruit soms een optie?
Lijkt me een goede (en goedkope) oplossing; ik heb indertijd mijn achterruit met blanke sliconenkit "vastgelijmd" en dat ging perfect 8).
Wel aan de buitenkant netjes afstijken met een sopje...

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » wo 07 nov, 2012 22:58

Nu vraag ik me af wat wijsheid is. De kap heeft zijn beste tijd gehad dus het vervangen van de achterruit is niet zo zinvol. Een nieuwe kap kost geloof ik als snel meer dan € 1.000 (zonder achterruit?) en ik vraag me af of deze auto dat nog waard is.

Anders stuur RimMaaskant een mede forummer een pbtje die had van de zomer nog 2x een 900ng sloop staan, misschien zit daar nog een redelijke dak op die je dan kompleet kunt overzetten.

Rohen
Geregistreerd lid

Bericht door Rohen » do 08 nov, 2012 12:08

Bedankt voor de reacties. Ik heb Rimmaaskant een persoonlijk bericht gestuurd. Waar zou ik een perspex achterruit kunnen kopen?

jor
Geregistreerd lid

Bericht door jor » do 08 nov, 2012 12:54

Een perspex ruit moet je zelf (laten) maken.Koop een stuk perspex en teken daar de contouren v/d de ruit op .Over die lijnen plak je schilderstape en dan met een decoupeerzaag met een zaagblaadje voor metaal de handel uitzagen.Wel water gebruiken ter afkoeling anders plakt het perspex weer aan elkaar.Suc6!!

Plaats reactie