lijstjes achterraam 900 ng 96 cabrio 2.3

Voor alle Saab cabrio rijders
Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » do 27 sep, 2007 15:10

Ben ook nog steeds geintresseerd en stel het dus erg op prijs als jullie blijven posten over dit onderwerp.

groeten,

Hannes

mive
Geregistreerd lid

Bericht door mive » di 27 nov, 2007 22:15

Ben ook geïnteresseerd: ondertussen nog wat nieuws hierover te melden, bijvoorbeeld kostenindicatie?

mive
Geregistreerd lid

Bericht door mive » ma 11 feb, 2008 20:10

Niemand ?

Daantje
Geregistreerd lid

Bericht door Daantje » wo 13 feb, 2008 17:05

Ik kan er nog steeds weinig meer over zeggen...... :oops:
Maar geloof dat de mijne in Maart weer aan de beurt is voor APK..
Als ik dan bij de dealer ben zal ik vragen of hij eraan kan komen, en wat de kosten dan zijn...(en of er korting inzit als ik meerdere setjes bestel :wink: )
Ik laat dat tzt hier weten natuurlijk...

Daantje
Geregistreerd lid

Bericht door Daantje » di 04 mar, 2008 21:47

Sommige goeie hoop dat ik het topic omhoog schop, maar HELAAS :cry:

Vanmiddag was ik bij de saabdealer hier in tilburg, en die had ze nog nooit gezien...
Is nog in de computer gedoken, maar kon niet zien of ze van rubber of kunststof zijn...... en ze konden zeker niet los besteld worden, alleen met de ramen erbij. :shock: ..Zullen dus wel de standaart roestdingen zijn, en met ramen en al, das geen optie
Bij mij zijn destijds de ramen er niet bij vervangen, dat weet ik zeker, er zaten toen al sf stickers op....

Bot gevangen bij de dealer dus, en het zijn vrijwel zeker geen orginele saab parts......

Als ik nog eens in de buurt van Van Mossel in waalwijk ben zal ik zeker daar nog eens informeren (Hopelijk herkennen ze me na bijna 3 jaar niet meer, ik ben niet altijd even vriendelijk geweest daar :oops: .Maar nu moet ik het ook weten ook)..en ik hou jullie op de hoogte

corduroy
Geregistreerd lid

lijstjes achterraam 900 ng 96 cabrio 2.3

Bericht door corduroy » ma 10 mar, 2008 22:10

hoi,ben ook niet meer langsgeweest bij van mossel maar als ik in de buurt ben ga ik het vragen...,heb ondertussen met een mini freesje de roest weggehaald en het ijzer behandeld met ''hammerrite''[of zoiets],nu wil ik het rubber weer vastplakken met autoruitenkit.wel uiterst voorzichtig het rubber lossteken anders scheurt het en dan ben je verder van huis!!
blijft een zwakke plek.

kojak58
Geregistreerd lid

lijstjes

Bericht door kojak58 » wo 12 mar, 2008 17:14

Hallo, lijstjes misschien hier te koop aanbieden op forum? zouden er denk ik wel een paar geinteresserden tussenzitten waaronder ikzelf,

Sabriootje
Geregistreerd lid

Bericht door Sabriootje » vr 20 jun, 2008 20:13

Hallo, hoe is het afgelopen met raamlijstjes van Van Mossel? Ik heb hetzelfde probleem namelijk. Alvast bedankt, Paul

corduroy
Geregistreerd lid

Bericht door corduroy » di 12 aug, 2008 22:50

als ik om mij heen kijk dan hebben alle 900 ng en 1e 9.3 cabrio's allemaal hetzelfde probleem,roest op de raamstijlen,is er nu niemand die hier een goede oplossing voor weet......
ik rij nu nog steeds met de hammerite,moet zeggen,goei spul!![maar mooi is anders]
enne....ik zoek nog steeds een antenne voor de 900 ng cabrio.
en te koop,set lichtmetalen velgen/205-50-16/6-7mm,in echt keurige staat.vp.300,-
gr roy

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » di 12 aug, 2008 23:03

corduroy schreef:... alle 900 ng en 1e 9.3 cabrio's allemaal hetzelfde probleem,roest op de raamstijlen,
Bij onze '95 900SE zijn het ook plastic/rubber randen, geen metaal te bekennen.

corduroy
Geregistreerd lid

raamstijlen

Bericht door corduroy » zo 17 aug, 2008 22:25

huh.....op een 900 se cabrio dus bij u kunststof raamstijlen???
hoe zit dit nu?
is dit origineel?
er zijn toch meer 900 ng cabrio rijders die meer zouden moeten weten...

Sabriootje
Geregistreerd lid

Bericht door Sabriootje » ma 18 aug, 2008 8:05

72sonett3 schreef:
corduroy schreef:... alle 900 ng en 1e 9.3 cabrio's allemaal hetzelfde probleem,roest op de raamstijlen,
Bij onze '95 900SE zijn het ook plastic/rubber randen, geen metaal te bekennen.
De metalen strip waar het ruitje in geklemt zit kun je ook niet zien omdat het rubber overheen zit. Pas als de strip begint te roesten begint het rubber op te zetten.

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » ma 18 aug, 2008 11:52

Sabriootje schreef:De metalen strip...
Maar volgens Daantje bestaan er dus ook geheel plastic/rubber stijlen, misschien dat een vorige eigenaar ze al eens heeft laten vervangen. Ik zal t.z.t. bij ons nog eens goed kijken of er toch niet een metalen strip in zit, maar het leek er niet op. In ieder geval was er geen roest te zien...

corduroy
Geregistreerd lid

raamstijlen

Bericht door corduroy » wo 27 aug, 2008 21:46

klopt,bij roest laat het rubber los of gaat bobbelen,zoals verteld heb ik het rubber zeer voorzichtig omhoog getrokken en de roest verwijderd,vastgeplakt met zwarte auto ruitenkit maar uiterlijk nog steeds niet naar mijn zin!!
beste optie twee ruiten kopen uit een sloper maar die zijn er niet zoveel,en als ze er zijn dan is de prijs te gek,of het probleem al aanwezig.
helaas een van de weinige zwakke plekken van de Saab.....

Jeebee
Geregistreerd lid

Re: lijstjes achterraam 900 ng 96 cabrio 2.3

Bericht door Jeebee » zo 18 nov, 2012 19:17

Ook ik heb dit probleem. Is er inmiddels al duidelijkheid over deze lijstjes?

Plaats reactie