stroom?
-
desert storm
- Geregistreerd lid
stroom?
Heb nu een half jaar een sequentiele bigas installatie en , op de installateur na, best tevreden over. Nu heb ik sinds kort stroomproblemen op de installatie en mijn 'fantastische' installateur vindt het voorlopig niet.
Bij het koud starten lijkt het of de installatie geen stroom krijgt, op de schakelaar brandt geen enkele led en ook al staat de motor volledig warm, de klik die in de tank hoorbaar is wanneer de installatie warm genoeg is om over te schakelen, komt ook niet. Echter na een 10-tal km springen de lampjes op de schakelaar toch ineens op (motor is al lang warm op dat moment), vrijwel direct gevolgd door de tankklik en binnen de 10 sec staat hij op gas om voor de rest van de rit perfect te blijven werken. Als ik na de rit hem even herstart (met warme motor/installatie dus) is er nog altijd geen vuiltje aan de lucht.
Ik dacht aan een slecht contact maar dan zou het tijdens de rit toch ook continu uitvallen...? Het lijkt wel of er een hoop condensators voor de installatie zitten...
Iemand een idee?
Bij het koud starten lijkt het of de installatie geen stroom krijgt, op de schakelaar brandt geen enkele led en ook al staat de motor volledig warm, de klik die in de tank hoorbaar is wanneer de installatie warm genoeg is om over te schakelen, komt ook niet. Echter na een 10-tal km springen de lampjes op de schakelaar toch ineens op (motor is al lang warm op dat moment), vrijwel direct gevolgd door de tankklik en binnen de 10 sec staat hij op gas om voor de rest van de rit perfect te blijven werken. Als ik na de rit hem even herstart (met warme motor/installatie dus) is er nog altijd geen vuiltje aan de lucht.
Ik dacht aan een slecht contact maar dan zou het tijdens de rit toch ook continu uitvallen...? Het lijkt wel of er een hoop condensators voor de installatie zitten...
Iemand een idee?
-
sprankel
- Geregistreerd lid
Re: stroom?
dat inderdaad klinkt alsof het ding geen stroom krijgt.
Heb je de auto al is achtergelaten voor een dag bij de installateur? Anders is het voor hem ook zoeken naar een naald in een hooiberg aangezien de installatie dan alles perfect doet.
Ik zit ook te denken aan een slecht contact. Meer aan een contact waar condens/water in staat. Als de motor dan genoeg opgewarmt komt het contact door de warmte droog te staan.
Wat ik de installateur zou aanraden is de auto na een nachtje slapen door te meten met een multimeter. Eerst controleren of er stroom toekomt aan de gasinstallatie. Waarschijnlijk zal dat niet het geval zijn (anders zou ik de lpg computer verdacht maken). Vervolgens de kabels die het spel van stroom moeten voorzien doorlopen en nameten, zou je boosdoener moeten vinden.
Heb je de auto al is achtergelaten voor een dag bij de installateur? Anders is het voor hem ook zoeken naar een naald in een hooiberg aangezien de installatie dan alles perfect doet.
Ik zit ook te denken aan een slecht contact. Meer aan een contact waar condens/water in staat. Als de motor dan genoeg opgewarmt komt het contact door de warmte droog te staan.
Wat ik de installateur zou aanraden is de auto na een nachtje slapen door te meten met een multimeter. Eerst controleren of er stroom toekomt aan de gasinstallatie. Waarschijnlijk zal dat niet het geval zijn (anders zou ik de lpg computer verdacht maken). Vervolgens de kabels die het spel van stroom moeten voorzien doorlopen en nameten, zou je boosdoener moeten vinden.
-
desert storm
- Geregistreerd lid
Hij heeft er in totaal 7 werkdagen al gestaan. Eerst dacht hij dat het schakelaartje kapot was, dus een week gewacht op een nieuw exemplaar. Hij test, zegt dat het in orde is, maar een dag later heb ik weer problemen zoals hierboven vermeld. Terug naar daar, had hij het gevonden zei hij. Een stroomkabel die hij foutief gestript had bij de installatie (bijna in 2 geknipt). Terug naar huis, dag later (met koude motor dus alweer) weer problemen.
Vrijdag gaat hij binnen voor de 3e keer.
Bedankt alvast voor de tip ivm de condens! Dat lijkt een zeer logische redenering. Ik geef het door..
Vrijdag gaat hij binnen voor de 3e keer.
Bedankt alvast voor de tip ivm de condens! Dat lijkt een zeer logische redenering. Ik geef het door..
-
sprankel
- Geregistreerd lid
Heeft hij het probleem kunnen reconstrueren?
Wat ik aflees is dat hij dingen vervangt, test maar het probleem niet naar boven komt bij hem.
Een reden kan zijn dat hij de wagen binnenzet tijdens de nacht en jij niet.
Wat ik aflees is dat hij dingen vervangt, test maar het probleem niet naar boven komt bij hem.
Een reden kan zijn dat hij de wagen binnenzet tijdens de nacht en jij niet.
-
desert storm
- Geregistreerd lid
Hij heeft het 1-maal voorgehad en toen heeft hij de schakelaar vervangen. Na het vervangen/testen met de nieuwe, werkte het wel zei hij.
Maar ja, misschien stond alles dan al goed warm van te testrijden. Hetzelfde toen ik hem de 2e keer belde, ik had thuis geen stroom, maar tegen dat ik bij de installateur was, had de installatie toch stroom... hatelijk.
Maar ja, misschien stond alles dan al goed warm van te testrijden. Hetzelfde toen ik hem de 2e keer belde, ik had thuis geen stroom, maar tegen dat ik bij de installateur was, had de installatie toch stroom... hatelijk.
-
sprankel
- Geregistreerd lid
dus als ik het goed heb, heb jij het dagelijks voor en heeft de gasinstallateur het op 7 dagen maar 1 keer voorgehad?
Zo ja stop even met denken en raden naar het probleem zelf maar ga even denken over wat doet de installateur anders dan jij? wagen binnen of buiten? volledig warm gereden of niet? stationair warm laten draaien of al rijdend? gasinstallatie aan of uit bij uitzetten van de motor?
Het doel moet zijn dat het probleem te reconstrueren valt, dus denk even na over wat hij anders doet dan jij. Tenzij jij het probleem ook maar af en toe hebt, dan is het nog lastiger.
En mocht het allemaal niet baten probeer eens een andere installateur. Daarmee wil ik niet zeggen dat je installateur niet goed is (geen idee bij wie je gaat dus spreek ik mij niet over uit) maar soms durft het is helpen om gewoon een andere persoon te laten kijken. Mogelijk ziet hij iets over het hoofd of zoekt hij het te ver. Soms zit je zo na te denken over een probleem dat je het gewoonweg niet meer ziet of zit je gewoon in de verkeerde richting te zoeken. Een frisse blik van iemand anders doet dan soms wonderen zonder dat het afbreuk moet doen op het kunnen van de vorige persoon.
Zo ja stop even met denken en raden naar het probleem zelf maar ga even denken over wat doet de installateur anders dan jij? wagen binnen of buiten? volledig warm gereden of niet? stationair warm laten draaien of al rijdend? gasinstallatie aan of uit bij uitzetten van de motor?
Het doel moet zijn dat het probleem te reconstrueren valt, dus denk even na over wat hij anders doet dan jij. Tenzij jij het probleem ook maar af en toe hebt, dan is het nog lastiger.
En mocht het allemaal niet baten probeer eens een andere installateur. Daarmee wil ik niet zeggen dat je installateur niet goed is (geen idee bij wie je gaat dus spreek ik mij niet over uit) maar soms durft het is helpen om gewoon een andere persoon te laten kijken. Mogelijk ziet hij iets over het hoofd of zoekt hij het te ver. Soms zit je zo na te denken over een probleem dat je het gewoonweg niet meer ziet of zit je gewoon in de verkeerde richting te zoeken. Een frisse blik van iemand anders doet dan soms wonderen zonder dat het afbreuk moet doen op het kunnen van de vorige persoon.
-
desert storm
- Geregistreerd lid
Het valt inderdaad onregelmatig voor, maar vrijwel altijd met koude motor!
overigens staat de wagen bij de garagist ook buiten... (kleine garage). ik laat de wagen nooit stationair warm draaien
overigens staat de wagen bij de garagist ook buiten... (kleine garage). ik laat de wagen nooit stationair warm draaien
-
desert storm
- Geregistreerd lid
het lijkt (voorlopig) opgelost... hij heeft nog een stroomkabel gevonden die halfdoor was. wederom slecht gestript dus.
-
SatchSportSedan
- Geregistreerd lid
Hej, ik denk zicht te hebben op uw probleem:
vertel eerst eens om wat voor auto het gaat (merk+type,etc...)
Mijns inzines is de LPG-installatie elektrisch verkeerd aangesloten,
op een circuit, dat pas +12V geeft, het moment een zekere tijd verstreken is;
en/of het moment het blok een zekere temperatuur bereikt heeft.
Typisch FORDs met al hun wax-valven van vroeger,enz...
-----------------------------------------------------------------------------
Nog niemand gedacht aan uw LPG-installatie eens ergens anders van +12V (na contact)
te voorzien? tZal dan wel rap opgelost zijn; toch als ik er mag vanuit gaan
dat eens in werking het LPG-systeem verder zn ding doet.
Dit verklaard ook waarom eens warm gereden, mn gerust even kan parkeren,
en een uurtje het ding het blijft doen.
.............................................................................
Niet tevreden van de installateur? Waar bent u geweest?
Vaak nogal kortzichtig brutale jongens, hé?
Ze kunnen er ook niet aandoen, maar zijn vaak gee lichten op gebied van basis
auto-elektriciteit, die knippen er maar oplos, en denken niet;
voeren enkel uit wat de manual verteld.
En als er dan troubles zijn, ja, wie gaat dit oplossen,...
Goodluck, en laat me aub iets weten of het inorde is, anders spreken we wel eens ergens
terhoogte van Gent af.
vertel eerst eens om wat voor auto het gaat (merk+type,etc...)
Mijns inzines is de LPG-installatie elektrisch verkeerd aangesloten,
op een circuit, dat pas +12V geeft, het moment een zekere tijd verstreken is;
en/of het moment het blok een zekere temperatuur bereikt heeft.
Typisch FORDs met al hun wax-valven van vroeger,enz...
Nog niemand gedacht aan uw LPG-installatie eens ergens anders van +12V (na contact)
te voorzien? tZal dan wel rap opgelost zijn; toch als ik er mag vanuit gaan
dat eens in werking het LPG-systeem verder zn ding doet.
Dit verklaard ook waarom eens warm gereden, mn gerust even kan parkeren,
en een uurtje het ding het blijft doen.
.............................................................................
Niet tevreden van de installateur? Waar bent u geweest?
Vaak nogal kortzichtig brutale jongens, hé?
Ze kunnen er ook niet aandoen, maar zijn vaak gee lichten op gebied van basis
auto-elektriciteit, die knippen er maar oplos, en denken niet;
voeren enkel uit wat de manual verteld.
En als er dan troubles zijn, ja, wie gaat dit oplossen,...
Goodluck, en laat me aub iets weten of het inorde is, anders spreken we wel eens ergens
terhoogte van Gent af.
-
desert storm
- Geregistreerd lid
heb de wagen al terug hoor en het lijkt op het eerste zicht in orde. de stroom is inderdaad nu ook van ergens afgetapt. nu krijgt het systeem pas stroom na dat de motor is gestart en niet direct als je het contact opzet...
toch bedankt voor je bericht!
toch bedankt voor je bericht!