9-2X

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Plaats reactie
doktorevil
Geregistreerd lid

9-2X

Bericht door doktorevil » wo 22 okt, 2003 9:07

Op een ander saabforum zag ik dit:

Afbeelding

Ik zag het ook op prikpagina.
Wat vinden jullie? Om heel eerlijk te zijn, ik zie deze 4x4 wel zitten. In tegenstelling tot dat enge trailblazer geval.
Ik hoop dat het een Subaru onderstel met een saab motor en interieur is.
En dattie naar europa komt.

Tijn

kolst007
Geregistreerd lid

Re: 9-2X

Bericht door kolst007 » wo 22 okt, 2003 11:34

De 9-2x ziet er mooi uit alleen jammer dat de Saab identiteit mbt de luchthapper op motorkap een beetje verloren gaat.

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » wo 22 okt, 2003 12:31

Op zich een mooie auto, maar er gaat toch echt niets boven een échte Saab..... (tov een GM)

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » wo 22 okt, 2003 15:17

..maar er gaat toch echt niets boven een échte Saab..... (tov een GM)
Ik ben afgelopen Zondagavond wederom bevestigd in wat ik al lange tijd dacht, een C900T16 is een fantastische auto (ik doe hem nooit meer weg!), maar een 94 NG900 in een bepaalde donkergroene uitvoering doet die zwarte classic toch behoorlijk bleek om de neus wegtrekken :cry: :cry:
:shock: Wat een vermogen, en een prima wegligging....(overigens uitnodigend tot zeer asociaal weggedrag :twisted: ), dat was toch een echte saab!

Maar wat is een echte Saab? Defineer een echte Saab....Een Trailblazer met een Saab logo is geen Saab, maar een WRX onderstel met saab bovenkant...daar zou ik geen nee tegen zeggen...Of dat een echte Saab is.. :?:

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » wo 22 okt, 2003 16:07

na de 900 classic is er eigenlijk geen echte Saab meer geweest.

Dit is een samensmelting van merken. Geen echte Saab. Jammer dat Saab niet net zo'n marktaandeel heeft als V*lv*

luchthapper op de motorkap, beetje Subaru stijl niks voor saab

gr

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » wo 22 okt, 2003 16:19

wees blij dat je niet zoveel saab's als volvo's ziet allemaal van die lelijke schepen, daarbij net of een volvo een volvo is ?!?

Dat zijn allemaal van die van elkaar afgetrokken dingen, in een wasmachine gestopt en klaar daar hebben we een nieuw model auto. S80, bij de V70 30 graden wassen en hebben ze er een vierkante bak op getimmerd, de S60 90 graden wassen. nieuwe S40 daar hebben ze zo hard mogelijk tegen aan lopen schoppen dat er geen zak meer van klopt.

maar wel grappig die 9-2 :wink:

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » wo 22 okt, 2003 16:28

ahhahaha,

Dat is een heleboel geziek op Volvo, hahaahah

volvo heeft wel een familie gezicht. Ondanks voor sommige het lelijke eendje. :lol:

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » wo 22 okt, 2003 16:32

wat is er zo leuk aan een familiegezicht :?

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » wo 22 okt, 2003 16:38

Zo Ovlov is Ovlov ook niet meer. Het schijnt dat die nieuwe S/V 40 op basis van een ford Focus :shock: is....

En trouwens, een 9k heeft hetzelfde onderstel (give 'n take a few parts) als een Fiat Croma (!), een lancia, en een Alfa 164, de motor uit een C900/99/90 is in samenwerking met Triumph gemaakt of ervan afgeleid, and now that it is mentioned, zit er in een originele, echte Saab 96 niet een Ford V4 :? ?

Dus wat is echt?
[edited om de spelling aan te passen]

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » wo 22 okt, 2003 17:22

precies :wink:

een grote lobby van onderdelen.................................

geef ze eens ongelijk, zo kun je flink in je ontwikkelingskosten snijden.

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » wo 22 okt, 2003 17:54

jullie winnen!

gefeliciteerd. Ik ben ook maar een leek

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » wo 22 okt, 2003 18:00

ofzo iets :wink:

In een "discussie" wint de verliezer het meest, want hij leert het meest.

discussie na ja zoiets

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » wo 22 okt, 2003 18:09

Gaan we nu opeens philosophies danwel pedagogisch worden? :D
Het ging over de 9-2x, dat het een mooie auto is waar je waarschijnlijk veel vrouwelijk schoon mee kan versieren...Ahem.. :oops:
Laat ik me weer kennen.

Hier dan nog maar een plaatje:

Afbeelding

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » wo 22 okt, 2003 18:14

Ik vind hem ook wel mooi alleen die luchthapper moeten we maar strak maken met polyester ofzo.
Het kan nastuurlijk dat in subaru stijl de intercoller bovenop het blok ligt. In dat geval heeft die happer een duidelijke functie.

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » wo 22 okt, 2003 21:08

Ik ben gewoon niet zo'n fan van de GM-Saabs, that's all, voor mij is een echte Saab een Saab van Saab en niet een Saab van GM.... Pfff.... Maar dat neemt niet weg dat ik het geen mooie auto's vind..... het heeft alleen niet zoveel...... kijk nou naar een 96 of een 93 een 99 of zelfs een 900 (classic)..... dat heeft uitstraling.... dat mis ik een beetje bij de GM's, de orginaliteit is verdwenen.... jammer, maar dat hebben de meeste merken, ik ben geen vw fan, maar een 1 is toch stukken mooier als een 4.... tja nostalgie.....

Plaats reactie