Deur- en raamrubbers onderdelen tweetakt 96

1947-1967
Plaats reactie
sander82
Geregistreerd lid

Deur- en raamrubbers onderdelen tweetakt 96

Bericht door sander82 » wo 02 jan, 2013 15:24

Hallo,

Sind enkele weken ben ik bezig een Saab 96 uit 1961 op te knappen.
Zijn de deurrubbers en raamrubbers (voor/achterraam wel gevonden online) nog ergens verkrijgbaar?
Ik heb veel universele rubbers, raamloop, schraper e.d. gevonden voor de portieren die online te bestellen zijn en volgens mij zouden moeten passen.
Heeft iemand dit wellicht al eens uitgezocht, en mischien wat informatie dan?

In hoeverre zijn de onderdelen van een V4 te gebruiken op een tweetakt, in ieder geval wat de portieren betreft?
Ik zit ook nog met een een erg rotte stalen raamhouder van de passagierskant die vervangen moet worden.

Alvast bedankt voor de feedback!
Sander

maup
Donateur
Donateur

Re: Deur- en raamrubbers onderdelen tweetakt 96

Bericht door maup » wo 02 jan, 2013 17:16

Op de site van Onno Kempink staan bij de 96 onderdelen voor welke jaartallen deze geschikt zijn, b.v. deurrubber voor MY 1960 tot 1971 (even uit mijn hoofd), die zijn dus het zelfde :)
Ik zeg dus niet dat je hier je onderdelen moet kopen maar hier kan je perfect zien welke onderdelen in welke jaartallen te gebruiken zijn.

sander82
Geregistreerd lid

Bericht door sander82 » do 03 jan, 2013 10:01

Top bedankt voor de tips!
V.w.b. de raam- en deurrubbers ben ik er dan wel uit, die kan ik in ieder geval gaan vervangen..

Heeft er nog iemand een suggestie voor het ijzerwerk waarin het portierraam gemonteerd zit (het U-profiel waarin het raam zit, wat op en neer gaat)?
Opknappen is geen optie, het ijzerwerk is volledig weggerot.

Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ronnes » do 03 jan, 2013 17:53

Het U-profiel is al die jaren ongewijzgd gebleven. Voor mijn 93B heb ik profielen klaarliggen uit een 96 van '79. Ik moet wel de ruiten overzetten, omdat die bij een bij een 93 B korter zijn. Voor de 93F en de 96TT kun je profiel en ruit uit elke 95 en 96 V4 gebruiken. Je hoeft ze dus niet uit elkaar te halen.

Blindstra
Geregistreerd lid

Bericht door Blindstra » di 08 jan, 2013 13:14

Als je wilt weten welke artikelen hetzelfde zijn van een bepaald model kan ik je wellicht helpen. Ik heb een origineel Saab onderdelen boek. Dat begint bij de 93 en eindigt bij de 96. Je kunt zo goed vergelijken welke artikel nummers hetzelfde zijn van bepaalde modellen. Geeft redelijk uitsluitsel.

Plaats reactie