Defecte motor cabriokap
-
Kats
- Geregistreerd lid
Defecte motor cabriokap
Sinds enige tijd ben ik in het bezit van een Saab 900 cabriolet uit 1996. Vorige week bleef mijn kap halverwege het openen staan. De motor van de afdekplaat bleek defect, maar ook de motor van de kap zelf hapert. Bij de dealer kost een nieuwe motor die de kap beweegt maar liefst 1300 euro ex. montage. Kan zo'n motor gerepareerd worden, en zo ja weet iemand een goed adres? Zijn er evt ook gereviseerde motoren in de handel? Ben benieuwd naar reacties die mij kunnen helpen dit probleem op te lossen. 
-
sinjorgo
- Geregistreerd lid
Re: Defecte motor cabriokap
Voor onderdelen kun je altijd even shoppen bij www.elferink.nl en voor reparaties bin www.saabconsult.nl.
Ik heb laatst met dezelfde moter een probleem gehad, schijnt een zwakke plek te zijn van de 900NG. Er bestaat ook een revisie setje om problemen te voorkomen.
Succes.
Ik heb laatst met dezelfde moter een probleem gehad, schijnt een zwakke plek te zijn van de 900NG. Er bestaat ook een revisie setje om problemen te voorkomen.
Succes.
-
Kats
- Geregistreerd lid
Dank voor je reactie. Elferink heeft helaas geen motortje en kan er ook niet aan komen. Heb je toevallig een idee hoe ik aan zo'n revisiesetje zou kunnen komen en wat deze ongeveer moeten kosten?
Groet
Edward Kats
Groet
Edward Kats
-
John
- Geregistreerd lid
Je zou kunnen zoeken op internet op motorrevisiebedrijf of wikkelbedrijf. Wellicht dat ze je daar kunnen helpen
-
Bart-01
- Geregistreerd lid
-
sinjorgo
- Geregistreerd lid
Bij mij hebben ze deze tijdens een reparatie aan dezelfde motor bij de dealer erop geplaatst. Het zorgt ervoor dat de boel niet meer kan verbuigen en de tandwielen heel blijven.
Wat het kost weet ik nog niet. Ik heb de factuur nog niet ontvangen maar ik schat het onderdeel op max € 50. Als dit erg afwijkt zal ik het je nog wel even mailen.
Succes.
Wat het kost weet ik nog niet. Ik heb de factuur nog niet ontvangen maar ik schat het onderdeel op max € 50. Als dit erg afwijkt zal ik het je nog wel even mailen.
Succes.
Kats schreef:Dank voor je reactie. Elferink heeft helaas geen motortje en kan er ook niet aan komen. Heb je toevallig een idee hoe ik aan zo'n revisiesetje zou kunnen komen en wat deze ongeveer moeten kosten?
Groet
Edward Kats
-
Kats
- Geregistreerd lid
Dat klinkt hoopvol. Inmiddels heeft de garage er naar gekeken en blijkt de rechtermotor defect. Het geheel is uit elkaar geweest en volgens de garage zijn er diverse tandwieltjes stuk en kunnen zij het niet repareren. Saab rekent voor een nieuwe motor het schokkende bedrag van 1300 euro en dan schijnt er ook nog een sensor in te moeten van 268 euro. Alles bij elkaar gaat het ongeveer 2500 euro kosten. Wat mij betreft is dit je reinste oplichterij maar andere dealers rekenen hetzelfde bedrag. Er zit weinig anders op dan het maar te doen, tenzij iemand in staat is een dergelijk motortje van nieuw binnenwerk te voorzien en te reviseren. Graag zou ik ook het adres van jouw garage hebben omdat deze naar mijn beste eer en geweten de enige is die een motortje heeft gerepareerd en heeft voorzien van revisieset om problemen in de toekomst te voorkomen. Ik hoor graag nog even van je.
Groet
Edward Kats
Groet
Edward Kats
-
erwinver
- Geregistreerd lid
heren ik heb hele goeie edrvaringen met van dongen in zeeland in brabant lapten mijn dekklep motor op met een reparatie van 50 euri waar de dealer ook al zei dat het me alleen voor de motor al 1300 zou kosten
-
Kats
- Geregistreerd lid
Ik ben inmiddels via jullie forum op de website beland van www.partsforsaabs.com en gereviseerde kapmotortjes zijn hier te koop voor 400 pond. Je krijgt een jaar garantie en de oude motor moet worden opgestuurd. Het gereviseerde motortje wordt kennelijk ook verstevigd zodat hetzelfde probleem zich niet meer voor kan doen. Dit lijkt mij een redelijke deal. Heeft iemand toevallig al ervaring opgedaan op deze manier?
-
erwinver
- Geregistreerd lid
400 pond is ook nog een hoop euri
ik zou toch persoonlijk van Dongen ff bellen
maar goed veel succes
ik zou toch persoonlijk van Dongen ff bellen
maar goed veel succes
-
Kats
- Geregistreerd lid
De kap doet het weer. Dank voor alle adviezen. Ik ben uiteindelijk toch bij autobedrijf van Dongen in Zeeland (NB) uitgekomen en daar kon ik een gebruikte motor kopen voor 450 euro. Deze is er inmiddels door de garage ingezet met goed resultaat. Inmiddels heb ik Saab Nederland op de hoogte gebracht van deze belachelijke prijzen en ik heb begrepen dat men daar ook nogal geschrokken is. De prijs van 1300 euro ex. btw klopt inderdaad en men was bereid om te kijken of er evt. tegen inkoopsprijs iets te regelen viel. Mijn auto was toen echter al gerepareerd. De prijs wordt nu wel met Saab in Zweden ter discussie gesteld en mogelijk dat hier toch verandering in komt. Indien iemand alsnog met dit kapprobleem en deze astronomische prijzen wordt geconfronteerd raad ik aan om contact op te nemen met Saab Nederland en wel met de PR afdeling. Ter alternatief kan ook contact gezocht worden met autobedrijf van Dongen.
groet
Edward Kats
groet
Edward Kats
-
hbende
- Geregistreerd lid
Ik ben wel benieuwd of je inmiddels al iets van de import hebt vernomen?
Is de prijs al verlaagd.......................
Is de prijs al verlaagd.......................
-
Marron
- Geregistreerd lid
[quote="hbende"]Ik ben wel benieuwd of je inmiddels al iets van de import hebt vernomen?
Is de prijs al verlaagd....................... :lol:[/quote]
Ik heb ook hydrauliekpomp kapot van 9-3 cabrio. Reparatie kost 3100 euri voor pomp excl de- en montage Totaal ca 4000 . Nu al 102,98 betaald voor het vaststellen van het defect. Belachelijk.
Groet Ron
Is de prijs al verlaagd....................... :lol:[/quote]
Ik heb ook hydrauliekpomp kapot van 9-3 cabrio. Reparatie kost 3100 euri voor pomp excl de- en montage Totaal ca 4000 . Nu al 102,98 betaald voor het vaststellen van het defect. Belachelijk.
Groet Ron
-
biter
- Geregistreerd lid
-
biter
- Geregistreerd lid