The Saab 9-3 that was going to save Saab Automobile, foto,s!

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
nacra 93
Donateur
Donateur

The Saab 9-3 that was going to save Saab Automobile, foto,s!

Bericht door nacra 93 » vr 01 feb, 2013 16:41

Afbeelding

:?

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida. ... el=5429373" onclick="window.open(this.href);return false;

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: The new Saab 9-3 that was going to save Saab Automobile

Bericht door Style&Co » vr 01 feb, 2013 16:52

Hier is de auto die zou besparen Saab

Gepubliceerd: 12:20 , New P4 West 5 reacties

P4 West kunt vandaag onthullen foto's van de nieuwe versie van de 9-3 die zou worden gebouwd op de Phoenix-platform. De auto was Victor Muller's reddingsplan voor Saab, maar het werd nooit uitgebracht voor faillissement in december 2011. Jason Castriota heeft het ontwerp gemaakt voor de nieuwe Saab 9-3 dat Saab zou redden van het faillissement, werd nu failliet voordat de auto kan worden gestart.

foto's waren P4 West pakte via een bron, en laat zien hoe de auto eruit zou zien. Dit is een zeer late versie, en zo dat de auto zichtbaar. De auto zou worden gelanceerd op de Autosalon in Genève in 2012, zegt een bron P4 West.

nieuwe eigenaren van Saab Nevs gericht op de ontwikkeling van de Phoenix-platform af te ronden en zowel elektrische als conventionele auto's te bouwen. Maar design van Jason Castriota heeft niet Nevs gekocht, maar het zal waarschijnlijk een compleet nieuw ontwerp.

Zo leren deze auto zal nooit het licht zien van de dag.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » vr 01 feb, 2013 16:53

twijfel zeer sterk of dit wel klopt. Ik zie duidelijk de knipoog naar de classic 900 maar ik vind het geen spannend ontwerp

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » vr 01 feb, 2013 16:59

't is een beetje een mix van Classic 900, 9-5, Porsche 911. 't is het dus eigenlijk nèt niet. denk dat het ruitje voor de C-stijl ook ietsje te groot is.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » vr 01 feb, 2013 17:52

en dit had dan de 3 deurs coupe kunnen worden?

Afbeelding

vond ergens op internet nog deze schets, had ik leuker gevonden op een nieuwe Saab in het B of C segment

Afbeelding

JanJunior
Geregistreerd lid

Bericht door JanJunior » vr 01 feb, 2013 18:03

Style&Co schreef:Hier is de auto die zou besparen Saab
de rest heb ik maar uit het citaat weggeknipt..
Van dit soort waanzinnige vertalingen krijg ik gewoonweg vlekken in mijn nek & een waas voor mijn ogen.
Doe dan even wat moeite om er nog iets wat in de verte op Nederlands lijkt van te maken!

Taalpurist? Jazeker, maar ook realist genoeg om te weten dat niet iedereen vlekkeloos schrijft en daar heb ik best begrip voor, dit is gewoon luiheid.

Niets mis met af en toe even teruglezen wat je schrijft, ook niets mis met een beetje zelfkritiek.

Mijn 2 eurocentjes :)

:O:

Jan

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » vr 01 feb, 2013 18:16

beste Jan, taalpuristje van me. Dit is een google translate vertaling van het Zweedse artikel. Aangezien mijn Zweeds roestig/non-existing is ga ik blind op deze vertaling. En bij deze mijn excuses dat ik in al mijn luiheid de Nederlandse vertaling niet geredigeerd heb :roll:

JanJunior
Geregistreerd lid

Bericht door JanJunior » vr 01 feb, 2013 18:21

:applause:

Ik probeer dit soort ge- :besserwisser: zoveel mogelijk te beperken, maar soms gaat het ook met mij op de loop

:O:

Jan

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » vr 01 feb, 2013 18:25

Style&Co schreef:twijfel zeer sterk of dit wel klopt. Ik zie duidelijk de knipoog naar de classic 900 maar ik vind het geen spannend ontwerp
Je zou bijna blij zijn dat Saab failliet is. Jemig.
Dat schetsje van die achterkant daarentegen ziet er nog wel aardig uit, maar ook wel weer wat erg retro.

NielsV
Geregistreerd lid

Bericht door NielsV » vr 01 feb, 2013 19:37

Wat een lillek ding! Op alle fronten uit verhouding en bij elkaar gezocht. Wat Jungleman zegt betreft de stijlmix onderschrijf ik volledig. Vooral die uitgeklopte porschekont is een samenraapsel van lik-me-vestje en die korte neus is gewoon saabonwaardig. Dit had Saab nooit gered!

theun
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door theun » vr 01 feb, 2013 21:31

Gewoon een slechte fotoshop.

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » vr 01 feb, 2013 21:35

eerlijk gezegd, denk ik dat een Classic900 met een modern sausje niet gaat werken. het is dan alsof je terug in de tijd gaat, met alle gemis van comfort e.d. het hoeft natuurlijk niet, zie de 500 en de Mini. maar je loopt een risico dat 'de markt' een beetje retro-moe is en daarom de auto niet wenst. en dan kan het nóg zo'n goeie en mooie auto zijn. als het niet wil, gaat het niet.

anders gezegd: wil Saab weer mee kunnen doen, zal ze de Classic moeten laten varen en een opvolger van de OG9-3 moeten maken, met daarbij een combi-uitvoering daarvan, met laadruimte maatje balzaal. (want een NG9-3 heeft geen Hatchback-variant, wat nou juist een heel practisch model zou zijn geweest)

noee
Geregistreerd lid

Bericht door noee » di 05 feb, 2013 10:17

Ik vind dit model toch een stuk mooier.

Afbeelding

http://saabworld.net/content/new-image- ... b-9-3-734/

Robert Toet
Geregistreerd lid

Bericht door Robert Toet » di 05 feb, 2013 10:29

Dat vind ik ook al stukken beter. Al zou ik zelf die ronde lijn over de achterwielen lekker weglaten. Die andere lijkt wel een goedkope fotoshop van allerlei stijlelementen bij elkaar gepropt. Hopen dat het niet waar is dit.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » di 05 feb, 2013 12:46

volgens mij is dit de bijbehorende afbeelding in 3/4 vooraanzicht (horend bij de afbeeldingen in de topicstart)

Afbeelding

hier nog wat leuke renders, die me aardig wat realistischer lijken dan de afbeeldingen bovenaan

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie