Saab 96 van Renkhuis
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Re: Saab 96 van Renkhuis
volgens mij zit er ook verschil in links en rechtse uitvoeringen
schuine kant aan de dunne zijde, daar waar je het schroefje indraait
schuine kant aan de dunne zijde, daar waar je het schroefje indraait
-
Johan96V4
- Geregistreerd lid
Dit ga ik volgen. Heb 2 deuren volledig leeg en gespoten om op te bouwen.
En ik heb meerdere sloten en deurgrepen.
Ik zie als verschil een rechthoekig plaatje bij de 1 en een "palletje"bij de ander. Is dat het?
En ik heb meerdere sloten en deurgrepen.
Ik zie als verschil een rechthoekig plaatje bij de 1 en een "palletje"bij de ander. Is dat het?
-
Renkhuis
- Donateur

Mmmmm het past toch wel
Ik was in de war door de verschillende constructies van de cilinders.
Het nieuwe type met het plaatje draait een kwart slag om terwijl het oude type alleen maar ingedrukt kan worden.
In ieder geval het werkt.
Groeten Rob
Ik was in de war door de verschillende constructies van de cilinders.
Het nieuwe type met het plaatje draait een kwart slag om terwijl het oude type alleen maar ingedrukt kan worden.
In ieder geval het werkt.
Groeten Rob
-
Renkhuis
- Donateur

Heeft iemand ook ervaring met zo genaamde bonnet pins om de motor kap vast te zetten.
Ik zie dat wel eens op de rally uitvoeringen en ik vraag me af of het scharnier gedeelte blijft zitten of dat je de kap er dan zo af kan pakken.
Groet Rob
Ik zie dat wel eens op de rally uitvoeringen en ik vraag me af of het scharnier gedeelte blijft zitten of dat je de kap er dan zo af kan pakken.
Groet Rob
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Geen idee hoe anderen het doen, maar bij deze 96 is het scharniermechanisme weggehaald. Op de foto kan je zien waar we de pennen geplaatst hebben:

-
Renkhuis
- Donateur

Kijk dat dacht ik al de kap wordt dan als een soort deksel gemonteerd.
Ik vroeg me af of dit ook kan met het scharnier nog er aan.
Rob
Ik vroeg me af of dit ook kan met het scharnier nog er aan.
Rob
-
Joop
- Geregistreerd lid
Meer tijdsorgineel zijn die rubber sluitingen die vroeger op de rally auto's zaten.
(Het zal wel aan mij liggen maar in het voorbeeld zie ik steeds de foto maar na bevestigen is tie weg
)
(Het zal wel aan mij liggen maar in het voorbeeld zie ik steeds de foto maar na bevestigen is tie weg
-
Funky Dude
- In memoriam †
Die riemen werden ook jaren later dan '72 nog op rally-SAABs gebruikt en stonden ook nog gewoon in de Sport&Rally-catalogus.
Voor het plaatsen van foto's is een handleiding: viewforum.php?f=19
Voor het plaatsen van foto's is een handleiding: viewforum.php?f=19
-
turbopilot
- Donateur (7x)

waarom zou je dat willen doen ? als je het scharnier wilt laten vervallen moet je altijd de kap eraf tillen (met 2 man) . lijkt mij niet handigRenkhuis schreef:Heeft iemand ook ervaring met zo genaamde bonnet pins om de motor kap vast te zetten.
een kap met scharnier kun je er alleen op en af krijgen
een combinatie van beide is ook mogelijk, scharnier en pennen met borging
-
Renkhuis
- Donateur

een combinatie van beide is ook mogelijk, scharnier en pennen met borging
Sinds ik de motor er uit heb gehad sluit de kap niet lekker meer en wil hij wel eens los waaien dit zal wel een kwestie zijn van afstellen maar ik vindt die pennen als vergrendeling wel stoer staan
Maar het lijkt me inderdaad erg onhandig om de kap er af te moeten tillen.
Maar omdat de kap niet recht naar beneden klapt maar een soort zwaai maakt vraag ik me af of het echt wel kan weet niet of iemand een plaatje heeft ??
Groet Rob
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Over er stoer uitzien of niet is naar ieders eigen smaak, maar voordat je allerlei onnodige flauwekul aan de hand gaat halen, kijk eerst eens of het vergrendelmechanisme wel goed staat in gesloten toestand. Je hebt de grilleplaat van de auto af gehad, dus je hebt ook de ontgrendelingskabel los en weer vast gemaakt. Zit die nog wel op dezelfde plaats vast aan het uiteinde van de binnenkabel? Als die nu strakker staat en het vergrendelmechanisme daardoor niet helemaal terug in de ruststand kan komen ga je al de mist in. Mocht dit allemaal goed staan en waait de kap nog steeds oppen, dan is het maar weinig werk om de pen aan de motorkap een stukje langer te stellen.
Alex
Alex
-
Joop
- Geregistreerd lid
Ik zag op t YouTube filmpje van Jengels dat hij een prettige oplossing voor zijn motorkapvergrendeling had bedacht.
Misschien kan hij een tipje van zijn sluier oplichten?
Misschien kan hij een tipje van zijn sluier oplichten?
-
Renkhuis
- Donateur

Over er stoer uitzien of niet is naar ieders eigen smaak, maar voordat je allerlei onnodige flauwekul aan de hand gaat halen,
Oké oké het is ook maar een hersenspinsel er zitten nog geen gaten in mijn kap ( en die gaan er waarschijnlijk ook niet in komen)
Rob
-
ralph_m
- Donateur (5x)

Hoi Rob,
Hoe/waar heb jij de velgen laten verbreden?
Ik heb ook zoiets voor mijn 96 in gedachten.
groet,
Ralph
Hoe/waar heb jij de velgen laten verbreden?
Ik heb ook zoiets voor mijn 96 in gedachten.
groet,
Ralph
Renkhuis schreef:Van de week mijn verbrede velgen en wat andere spullen binnen gekregen.
Vandaag begonnen met de velgen in de grond en kleur gezet ik heb gekozen voor Ral 9010 een beetje gebroken wit.
De rest volgt nog.
/ Rob
-
Renkhuis
- Donateur

Hoi Ralph
Ik heb de velgen hier laten verbreden
http://www.velgenverbreden.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes Rob
Ik heb de velgen hier laten verbreden
http://www.velgenverbreden.nl" onclick="window.open(this.href);return false;