Volsa Oldtimerdag en Singelrit 7 juli 2013

Op dit forum kun je alles lezen over meetings die door Saabforumleden worden georganiseerd.
Arbilen
Geregistreerd lid

Volsa Oldtimerdag en Singelrit 7 juli 2013

Bericht door Arbilen » za 19 jan, 2013 14:42

Afbeelding

De Volsa Oldtimerdag en Singelrit 7 juli 2013

In tegenstelling tot 2012 is de Volsa Singelrit in 2013 alleen bedoeld voor oldtimers van 25 jaar en ouder. Niet meer alleen voor Saabs en Volvo's, maar voor alle merken. In die zin geen speciale Saabmeeting, maar wel een meeting waar we hopen op een stevige deelname vanuit Saabforum en de classic liefhebbers. Vandaar deze oproep.

Voorlopig programma:

We starten de dag met een ontvangst vanaf 09.30 uur op het van Heekplein in Enschede. Alle auto's van 25 jaar of ouder kunnen zich vooraf via http://www.volsa.nl" onclick="window.open(this.href);return false; aanmelden om deel te nemen aan het evenement. Op het van Heekplein krijg je een plek aangewezen op basis van land van herkomst van de oldtimer. Zo zullen er verschillende 'themahoeken' ontstaan met Franse, Duitse, Zweedse, Engelse, Amerikaanse enz... auto's. In die themahoeken zullen er kraampjes opgesteld staan die appelleren aan het thema. In de Zweedse hoek moet je dan denken aan bijvoorbeeld Köttbullar en Smörgåsbord, in de Duitse hoek bier en braadworst, in de Japanse hoek iets met sushi en in de Amerikaanse hoek popcorn en hot dogs enzovoort. Deelnemers krijgen ook de gelegenheid speciale onderdelen en auto-gerelateerde spullen te verkopen in een zogenaamde 'kofferbakverkoop'. Dat kan vanuit de kofferbak, maar ook vanaf een kraampje dat door de marktmeesters tegen een kleine vergoeding ter beschikking wordt gesteld.

We zijn nu nog aan het plannen om het evenement te voorzien van leuke attracties en muziek, maar daarover later meer. Het evenement duurt tot uiterlijk 17.00 uur, maar om 15.00 uur kunnen de echte Die Hards op oldtimergebied aansluiten in de Volsa Singelrit, die als jaarlijks terugkerend evenement het sluitstuk van de oldtimerdag gaat vormen. We hopen dat de Volsa Oldtimerdag en Singelrit niet alleen een geweldige happening is voor alle deelnemers die hopelijk uit heel het land gaan aansluiten, maar ook voor de inwoners van Enschede die op hun eigen singel een heel lint aan de meest bijzondere oldtimers voorbij zien trekken. Als de zon schijnt en de klapstoeltjes staan opgesteld, kun je een dik uur genieten van een bonte stoet aan voertuigen!

De organisatie vraagt mogelijke sponsors zich te melden, want voor een aantal onderdelen hebben we nog wel financiering nodig. Het programmaboekje en de flyer die we uit gaan delen op zaterdag in het centrum, bieden daartoe mogelijkheden, maar ook in andere zin bestaan er mogelijkheden op dat gebied. We denken dan met name aan bedrijven uit de auto-motive, maar ook andere branches zijn welkom, mits ze maar aansluiting hebben op het thema.

Aanmelden kan op:
http://www.volsa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Mr.Polaroid
Geregistreerd lid

Re: Volsa Oldtimerdag en Singelrit 7 juli 2013

Bericht door Mr.Polaroid » za 19 jan, 2013 18:04

Lijkt me wel leuk.
Is er nog zoiets als een maximum qua deelnemers of maximum per merk of zo?
(geldt dan natuurlijk niet voor Saabs en Volvo's :wink: )

Hoeveel km is die singelrit? Alleen een paar km over de singels en weer terug naar het plein (of ook nog een leuk stukje buiten de stad ?

Succes met de ORG

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » za 19 jan, 2013 18:51

De singel is 8 km lang en we rijden hem 2 keer. Met een hele stoet duurt al snel een uur. Het leuke eraan is dat je in de stad voor vele toeschouwers een leuke aanblik gaat vormen met al die ouwe blikjes. Tenminste, dat was onze eerste ervaring tijdens de eerste Singelrit in 2012. Toen nog met een kleine 70 Saabs en Volvo's, maar we gaan nu uit van 2 a 300 auto's. Ervoor natuurlijk het grote evenement op het van Heekplein (je weet misschien wel, het plein waar ook het eindfeest van Serious Request plaatsvond) en daar kunnen zelfs maximaal 7000 auto's op. Dus in principe geen limiet. Ik hoop echt op heel veel mooi oud Saabspul natuurlijk :-)

Van harte welkom!

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » zo 05 mei, 2013 0:54

De rallyebordjes voor dit jaar:

Afbeelding

Gideon
Geregistreerd lid

Bericht door Gideon » zo 05 mei, 2013 10:50

Prachtig zo'n evenement in Twente, er rijden ook andere merken mee heb ik begrepen? Met goed weer zal er veel volk opaf komen. Heb mij al aangemeld

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » zo 05 mei, 2013 12:35

Klopt Gideon! We hopen natuurlijk op heel veel Saabs, maar om het aantal oldtimers op het van Heekplein en op de singels over de 100 te tillen, gaan we nu ook over op andere merken. Maar de Zweedse stand wordt hopelijk wel de grootste :-)

Gideon
Geregistreerd lid

Bericht door Gideon » wo 08 mei, 2013 0:07

Hopelijk geven veel forumers hier gehoor aan en komen zij massaal naar het prachtige twente, is toch fantastisch om de auto een keer op het van Heekplein te parkeren inplaats van eronder. Dit is gewoon een buitenkans!! Dit word genieten voor alle bezoekers en inwoners van Enschede. Wisten jullie dat het stadhuis van Enschede een kopie is van dat in Stockholm, Enschede heeft meer met Zweden dan je zou denken, zoek maar eens op Google :wink:
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Stadhuis_van_Enschede" onclick="window.open(this.href);return false;
Kom op mensen, we lopen hier echt niet op klompen, er is zelfs een Macdonalds en burgerking 8)

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » za 25 mei, 2013 10:56

We proberen de campagne wat breder uit te zetten. Help ons svp mee om zoveel mogelijk oldtimerliefhebbers (van alle merken) te vinden en te laten volgen op
Twitter: @volsaweb en Facebook: https://www.facebook.com/volsa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

aanmelden kan op: http://www.volsa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

In Twente vindt overigens op 31 mei ook 'the Classic Days' plaats in Hengelo: http://www.classicsaab.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Freek Jansen
Donateur
Donateur

Bericht door Freek Jansen » di 28 mei, 2013 9:08

Zo, ook ingeschreven. Ga er samen met zoon Robert naar toe. Waarschijnlijk met de 900 Cabrio (uit 1987, dus net ouder dan 25 jaar). Met slecht weer gaat 1 van de 99's mee.

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » di 28 mei, 2013 10:02

Leuk Freek, ik hoop als Saabman bij die Volvogasten van Volsa natuurlijk op een zo groot mogelijk aandeel Saabs. 900 classic Cabrio is wat mij betreft één van de mooiste auto's ooit gebouwd. Dus wees welkom!

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » di 28 mei, 2013 12:49

Leuk rallybord alleen niet echt raakvlak met de rit, zo'n foto uit California ofzo... Had dan liever een foto van de singels gezien zoals er vele op het forum te vinden zijn... Maar allee, wel mooie foto.

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » di 28 mei, 2013 13:51

Heb je wel een punt Lennard, maar ja er zijn veel verschillende smaken vertegenwoordigd en de Singelrit is slechts een onderdeel van het geheel... Sfeer van het bord vind ik wel leuk .

Gideon
Geregistreerd lid

Bericht door Gideon » wo 29 mei, 2013 23:32

Oh ik niet wachten tot de 7e, is er al een deelnemers lijst? Ben benieuwd wie en vooral wat er komt. :D
Kan het publiek overal tussendoor lopen of is er voor bepaalde objecten ook een showcase die afgebakend is?
Juist omdat ik weet hoe druk het kan zij, wat natuurlijk geweldig is, maak ik mij ook zorgen om het welzijn van mijn Classic in dergelijke omstandigheden. Op oldtimer dagen is er respect van medehobbyisten maar bij dit evenement zal er (gedeeltelijk)een ander soort publiek aanwezig zijn dat zich minder bewust is. Hoe gaat dit precies? Er is geen markt, dat scheelt :D

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » wo 29 mei, 2013 23:40

We doen erg ons best natuurlijk om er een zo'n leuk mogelijk dag van te maken. Ik denk dat er behoorlijk wat fanatieke liefhebbers zullen zijn die vermoedelijk net zo gek met hun oldtimer zijn als jij met jouw Saab hoor :-) We hebben nog geen plannen met een showcase, maar ik kan het nog wel eens voorstellen. Echt geen gek idee! Enne... Saabs krijgen sowieso een goede plek!

V4 Rally
Geregistreerd lid

Bericht door V4 Rally » vr 31 mei, 2013 13:05

Van de week ook aangemeld!!
Ben van plan om met 96 2-takt 1965 te komen.

Zin aan....

Tot 7 juli

Plaats reactie