nieuwe vloerbedekking saab cabrio 1988
-
Olav Spijkers
- Geregistreerd lid
nieuwe vloerbedekking saab cabrio 1988
Wie heeft er ervaring met het zelf inleggen of laten inleggen van een nieuwe vloerbedekking in een saab cabrio? Gaat dit in losse elementen of in 1 geheel? En wie heeft er evt een goed en betaalbaar adres?
Gr Olav............
Gr Olav............
-
tenhallers
- Geregistreerd lid
Re: nieuwe vloerbedekking saab cabrio 1988
Vloerbedekking gaat, voor zover ik weet, in twee delen. 1 deel vóór en 1 deel achter.Olav Spijkers schreef:Wie heeft er ervaring met het zelf inleggen of laten inleggen van een nieuwe vloerbedekking in een saab cabrio? Gaat dit in losse elementen of in 1 geheel? En wie heeft er evt een goed en betaalbaar adres?
Gr Olav............
Voor tweedehands versie zou je kunnen informeren op "onderdelen gezocht" elders op dit forum. Elferink in Enter misschien??
Zelf wil ik ooit ook nog zoiets vervangen...
Groet,
Olivier
-
Olav Spijkers
- Geregistreerd lid
-
Geert
- Geregistreerd lid
-
WimZ
- Geregistreerd lid
Ik heb in mijn cabrio met zandkleurig interieur het gehele interieur eruit gehaald, dus stoelen, achterbank, middenconsole, dorpelafdekkingen, de metalen strips aan de voorzijde van de deurstijlen en de gordelpunten. Vervolgens heb ik de vloerbedekkingsmatten (inderdaad twee stuks) eruit gehaald, 1 nachtje in de badkuip met biotex en alles was weer als nieuw. Echt een aanrader. Bijna alle vlekken krijg je eruit als je de vloerbedekkingsmatten uit de auto hebt gehaald. Echt een aanrader.
Ook de stoffen bekledingen in de deurpanelen en de achterste binnenschermen zijn op die manier op te knappen: loshalen van de hardboard platen, in de biotex en of vanish, nieuw dun schuimrubber eronder en het zaakje weer netjes rondom vastplakken.
Ook de stoffen bekledingen in de deurpanelen en de achterste binnenschermen zijn op die manier op te knappen: loshalen van de hardboard platen, in de biotex en of vanish, nieuw dun schuimrubber eronder en het zaakje weer netjes rondom vastplakken.
-
Olav Spijkers
- Geregistreerd lid
-
WimZ
- Geregistreerd lid
't valt wel mee. Advies: gewoon aan de slag gaan, schroefjes bij de onderdelen houden (gebruik boterhamzakjes die je aan het onderdeel vastplakt of knoopt). Eventueel kan je nog een digitale fotocamera gebruiken om het een en ander vast te leggen als je niet helemaal zeker van je zaak bent. Zolang je niets forceert kan je alles dat je loshaalt ook weer monteren.
Zodra de stoelen en de achterbank eruit zijn is het ineens heel overzichtelijk. Dan blijven er alleen wat strippen, gordelpunten en de middenconsole over. Het is eigenlijk een klusje van niks.
Ik begrijp hieruit dat je de stoffeerder nog maar even hebt afgezegd?
Zodra de stoelen en de achterbank eruit zijn is het ineens heel overzichtelijk. Dan blijven er alleen wat strippen, gordelpunten en de middenconsole over. Het is eigenlijk een klusje van niks.
Ik begrijp hieruit dat je de stoffeerder nog maar even hebt afgezegd?
-
Zaap
- Geregistreerd lid
bij Wheeler Dealers op Discovery Channel vervangen ze het hele interieur van een c900T, inclusief de bodemstoffering. Het ziet er op tv altijd veel makkelijker uit dan het is, denk ik, maar je krijgt wel een beeld...
Ik heb het op een dvd'tje staan en moet nog proberen er een .avi of .mov van te maken. Ze herhalen de serie constant, dus gewoon geduld hebben en het komt vanzelf langs. (iedere avond om 19.00)
Ik heb het op een dvd'tje staan en moet nog proberen er een .avi of .mov van te maken. Ze herhalen de serie constant, dus gewoon geduld hebben en het komt vanzelf langs. (iedere avond om 19.00)
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

-
karel koekjes
- Geregistreerd lid
-
Olav Spijkers
- Geregistreerd lid
-
Olav Spijkers
- Geregistreerd lid
Jawel het nieuwe tapijt ligt erin, demonteren was inderdaad het makkelijkste deel, daarna heeft een professionele stoffeerder het nieuwe tapijt gelegd, bij Saab kon ik dit niet meer bestellen. Alles op maat snijden, en toch verlijmen, maar het resultaat is erg mooi.
Interieur terugzetten ging ook vrij gemakkelijk.
Nu nog een goede en betaalbare stoffeerder vinden voor 2 stoelen, een bankje en ook de zijpanelen, wie heeft er een adres, of een tip?
Groet Olav............
Interieur terugzetten ging ook vrij gemakkelijk.
Nu nog een goede en betaalbare stoffeerder vinden voor 2 stoelen, een bankje en ook de zijpanelen, wie heeft er een adres, of een tip?
Groet Olav............
-
Hannes
- Forum Admin
-
Olav Spijkers
- Geregistreerd lid
-
S@@B
- Geregistreerd lid
Ik ben echt heeeeel errug benieuwd. Vind het ook niet echt duur trouwens. Professioneel laten reinigen is niet heel veel goedkoper. Lijmt de bekleder soms nieuw tapijt op de oude tapijtmal?
Ik wilde dit namelijk ook doen, maar de bekleder wilde er niet aan. Hij deed normaal oldtimers en die hebben nog losse tapijtdelen. De tapijtsets van onze SAABjes zijn in een mal geperst. Die vormen kon hij niet namaken, waardoor het nooit mooi aan zou sluiten en niet strak zou zitten.
Deze man zou het nog wel eens druk kunnen krijgen
M.vr.gr,
Edwin
Ik wilde dit namelijk ook doen, maar de bekleder wilde er niet aan. Hij deed normaal oldtimers en die hebben nog losse tapijtdelen. De tapijtsets van onze SAABjes zijn in een mal geperst. Die vormen kon hij niet namaken, waardoor het nooit mooi aan zou sluiten en niet strak zou zitten.
Deze man zou het nog wel eens druk kunnen krijgen
M.vr.gr,
Edwin