Mijn Saab 900 '9-3 aero' cabrio: B6 -> origineel

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Koppelbaas
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Mijn Saab 900 '9-3 aero' cabrio: B6 -> origineel

Bericht door Koppelbaas » do 16 mei, 2013 21:34

Beste Forummers,
Ik ben sinds vorige week eigenaar van de Saab 900 ng 2.0t se cabrio van 900cabriolet overgenomen. Deze was vorig jaar al te koop maar toen heb ik de stap niet gezet. Nu dus wel, want toen hij weer te koop kwam meteen gereageerd.
Afbeelding
Vooral de mooie staat van de lak en de Aero bumpers trokken me aan. Zal binnenkort zelf wat foto's schieten.

Verder woon ik in Delft, is dit mijn eerste Saab en mijn eerste cabrio!

chriscamf

Re: En weer een Saab rijder erbij

Bericht door chriscamf » do 16 mei, 2013 21:41

Wow te gek. Ziet er tof uit! Hopelijk kan ik dit weekend een zelfde bericht posten;). Stoere versie! Gefeliciteerd.

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » vr 17 mei, 2013 0:44

Mooie bumpers, lijken wel Viggen bumpers 8)

Morrissey
Geregistreerd lid

Bericht door Morrissey » vr 17 mei, 2013 7:36

Grappig

Maartenschuur
Geregistreerd lid

Bericht door Maartenschuur » vr 17 mei, 2013 9:40

Mooi! Veel plezier ervan!

DylanJJ
Donateur
Donateur

Bericht door DylanJJ » vr 17 mei, 2013 15:30

Wow! Gave bak!

Koppelbaas
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Koppelbaas » ma 02 sep, 2013 23:18

Mijn Saab is trouwens nu eindelijk 'volwassen' geworden. 30 juni werd ze 18 jaar oud! En wat geef je een jonge dame als ze 18 wordt? Inderdaad, een mooie laklaag op de velgen :D

Na het ombouwen van de achterklep naar een 93 achterklep (viewtopic.php?f=37&t=132990" onclick="window.open(this.href);return false;) nu de volgende stap in mijn projectje. Mijn Viggen velgen waren behoorlijk aan het corroderen (ben vergeten detailfoto's te maken). Was helaas net te laat voor de poedercoat actie, dus zelf maar naar Piet Dam gegaan (velgenreparatie.nl). Aardige vent en mooi om te zien hoe hij met zijn vak bezig is. Origineel zijn de velgen gespoten maar hij kon alleen poedercoaten. Is een soort chrome achtige coating geworden die het beste het origineel benadert. De kleur is nu een tintje donkerder dan origineel, maar vind het eigenlijk wel mooi staan.
Velgen zijn in ieder geval weer helemaal strak. Vandaag er onder laten zetten en dit is het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Randolph
Geregistreerd lid

Re: Mijn Saab 900 '9-3 Viggen' cabrio

Bericht door Randolph » vr 06 sep, 2013 17:25

:bluethumb: :bluethumb: :bluethumb: Die velgen!!

Koppelbaas
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Koppelbaas » do 12 sep, 2013 14:33

Afgelopen weekend nog interieurdelen vervangen: middenconsole en -tunnel. Zaten lijmresten op. In Italië is deze auto destijds met overvloedig houtdecor geleverd :oops:
Niet helemaal mijn smaak. overvloed
Afbeelding Afbeelding
Ik ben ook de telefoonhouder kwijt (origineel 1995 :lol: )

AeroR
Geregistreerd lid

Bericht door AeroR » vr 13 sep, 2013 14:28

Goed bezig, mooie velgen!
Leren pookhoes bekt ook gelijk een stuk beter en als je het echt mooi wilt maken neem je ook een leren handremhoes voor over die harige grote gleuf :D

H.Geertsema
Geregistreerd lid

Bericht door H.Geertsema » za 14 sep, 2013 9:57

[quote] Mijn Saab is trouwens nu eindelijk 'volwassen' geworden. 30 juni werd ze 18 jaar oud! En wat geef je een jonge dame als ze 18 wordt? Inderdaad, een mooie laklaag op de velgen :D [quote]

Als ze 18 is geworden had ik haar een "grote beurt" gegeven :lol:.

P.s. Mooie velgen en ik zou er witte zijknippers op zetten...
PS2. Je hebt toch wel slotbouten mag ik hopen?

Koppelbaas
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Mijn Saab 900 '9-3 aero' cabrio: B6 -> origineel

Bericht door Koppelbaas » ma 02 jan, 2017 20:56

Afgelopen jaren diverse dingen laten doen aan deze auto maar daarvoor losse topics gebruikt. Nu toch maar deze verder oppakken, maakt het wat overzichtelijker.

Een half jaar geleden heb ik Bilstein B6 onder de auto laten zetten. De vering was aan vervanging toe en B6 is veel geroemd op dit forum.
Afbeelding Afbeelding

Na een half jaar en 4000 km heb ik besloten om de B6 weer te vervangen voor origineel.

Het kon mijn gewoon niet bekoren. Veel te stuiterig en stug, veel te weinig comfort. Ik rij relatief weinig snelwegen en veel secundaire wegen. Daarnaast is het vergeven van de verkeersdrempels. Comfortabel rechtdoor vind ik belangrijker dan scherp door de bocht. Soms maak je een keuze en blijkt het de verkeerde te zijn.

Vanaf volgende week dus een setje Bilstein B6 jong gebruikt te koop op het forum....

Rik Tuin
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Rik Tuin » ma 02 jan, 2017 21:19

AeroR schreef:Goed bezig, mooie velgen!
Leren pookhoes bekt ook gelijk een stuk beter en als je het echt mooi wilt maken neem je ook een leren handremhoes voor over die harige grote gleuf :D
Ik wist niet dat er lederen handrem hoezen te krijgen zijn. Waar kun je die bestellen?

Qabriolet
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Qabriolet » ma 02 jan, 2017 22:22

Koppelbaas schreef:Na een half jaar en 4000 km heb ik besloten om de B6 weer te vervangen voor origineel.
Herkenbaar, dat stugge. En met alle andere 'verstijvingen' (6-point, voorpootbrug, stering brace , achterpoten én achterschokbrekers braces) rijdt het wel prettig voor mij. Blijf je wel bij B'stein (b4) of kies je voor de stock schokbreker?

Koppelbaas
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Koppelbaas » ma 09 jan, 2017 23:41

Ik heb JBR gevraagd er weer origineel onder te zetten, zal dus stock zijn, geen bilstein.

Plaats reactie