O, wat leuk9000HENGEVELD schreef: (met of zonder boekjes)
Saab 900S Cabrio AERO classic
-
9000H
- Geregistreerd lid
gister de saab voort eerst gezien. Een paar dingen die mij storen:
- er is een "hapje" uit het dashboard, net onder het handschoenenkastje
- handschoenenklepje past niet, zeg maar met kieren van 2 cm ofzo
hoe zijn beide te verhelpen? Is het plastic van de dash op te vullen? En moet ik maar in Enter 85 klepjes kopen en dan maar hopen dat er een past

hoe zijn beide te verhelpen? Is het plastic van de dash op te vullen? En moet ik maar in Enter 85 klepjes kopen en dan maar hopen dat er een past

-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Je kan best gewoon het hele dashboard vervangen, want zo'n stukje opvullen, ga je blijven zien, vrees ik.9000HENGEVELD schreef:gister de saab voort eerst gezien. Een paar dingen die mij storen:
Ik kan me niet meteen voor de geest halen hoe een dashboard van een 900S eruit ziet.
Zit er hout in verwerkt?
Ik denk dat de meeste handschoenenklepjes van de 900 inwisselbaar zijn.
Mocht het om een gewoon zwarte uitvoering gaan, dan heb ik er nog wel één voor je in de aanbieding.
Edit: oeps, er staat opeens een foto bij...
-
9000H
- Geregistreerd lid
dank je: de dash is helemaal zwart, met alleen rond de meters/middenconsule zo'n houtstrip. Het schuimrubber terplekke van het "hapje" is wit/groenig, dus ik denk dat ik al snel resultaat boek met een zwarte stift....
En wat betreft dat kastje: hij wil graag een houten, dus dat wordt even zoeken....
En wat betreft dat kastje: hij wil graag een houten, dus dat wordt even zoeken....
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Wat heb je dan precies gevonden9000HENGEVELD schreef:heb al wat gevonden.....
viewtopic.php?t=13100&postdays=0&postorder=asc&start=0
-
9000H
- Geregistreerd lid
-
9000H
- Geregistreerd lid
Afgelopen vrijdag het beestje voorzichtig eens even aan de tand gevoeld en ik heb toch wel iets gevonden. Het nummerbord is trouwens 14-HX-VK.
opvallend 1)
de rdw zegt van deze auto :
Voertuigsoort Personenauto
Merk SAAB
Handelsbenaming 900 SE CV U9
Datum eerste afgifte Nederland 21 maart 2003
Datum eerste toelating 30 juni 1992
Datum aanvang tenaamstelling 23 juni 2006
Vervaldatum APK 5 juli 2007
van mijn moeders cabrio zeggen ze:
Merk SAAB
Handelsbenaming 900 S CV U9
Datum eerste afgifte Nederland 1 december 2001
Datum eerste toelating 7 april 1993
Datum aanvang tenaamstelling 1 december 2001
Vervaldatum APK 19 mei 2007
Dus: de auto van mijn oom is een SE uit '92 en mijn moeders auto is een S uit '93....ik dacht dat alleen de allerlaatsten een SE waren, dus dit begrijp ik niet. Zit de rdw hier verkeerd? Beiden zijn trouwens een lpt met handbak.
jammer 2) Ik heb het vermoeden dat de auto een tik rechtsvoor heeft gehad. Bij nadere inspectie onder de kap blijkt daar redelijk wat metaal te zijn rechtg bogen/rechtgehamerd. Zo zit bv de koplamp daar met maar 1 schroefje vast. Weet iemand wat hier aan het handje is geweest (ex-eigenaar/ monteurs)? Voor de duidelijkheid, mijn oom maakt het helemaal niets uit, het enige wat telt voor hem is lekker cabrio rijden en naar de vogeltjes luisteren....en gelijk heeft ie eigenlijk.

hier klopt iets niet.....

alvast bedankt voor de reacties, simon.
opvallend 1)
de rdw zegt van deze auto :
Merk SAAB
Handelsbenaming 900 SE CV U9
Datum eerste afgifte Nederland 21 maart 2003
Datum eerste toelating 30 juni 1992
Datum aanvang tenaamstelling 23 juni 2006
Vervaldatum APK 5 juli 2007
van mijn moeders cabrio zeggen ze:
Merk SAAB
Handelsbenaming 900 S CV U9
Datum eerste afgifte Nederland 1 december 2001
Datum eerste toelating 7 april 1993
Datum aanvang tenaamstelling 1 december 2001
Vervaldatum APK 19 mei 2007
Dus: de auto van mijn oom is een SE uit '92 en mijn moeders auto is een S uit '93....ik dacht dat alleen de allerlaatsten een SE waren, dus dit begrijp ik niet. Zit de rdw hier verkeerd? Beiden zijn trouwens een lpt met handbak.
jammer 2) Ik heb het vermoeden dat de auto een tik rechtsvoor heeft gehad. Bij nadere inspectie onder de kap blijkt daar redelijk wat metaal te zijn rechtg bogen/rechtgehamerd. Zo zit bv de koplamp daar met maar 1 schroefje vast. Weet iemand wat hier aan het handje is geweest (ex-eigenaar/ monteurs)? Voor de duidelijkheid, mijn oom maakt het helemaal niets uit, het enige wat telt voor hem is lekker cabrio rijden en naar de vogeltjes luisteren....en gelijk heeft ie eigenlijk.
hier klopt iets niet.....
alvast bedankt voor de reacties, simon.