Een ideetje voor het weekend?
-
Garrett
- Lid van verdienste
Re: Een ideetje voor het weekend?
ziet er absoluut niet verkeerd uit, en als ik de omschrijving lees wil ie er een appel en een ei voor hebben 
-
Ruud
- Geregistreerd lid
Staat net zo goed als bij de 900classic, alleen je ziet gewoon wel dat het een 90 is.
-
ralph12
- Geregistreerd lid
Staat misschien wel beter. Maar daarvoor moet je 'm van opzij bekijken. Misschien was een 90 voorkant op een 900 cabrio zetten makkelijker geweest.Ruud schreef:Staat net zo goed als bij de 900classic, alleen je ziet gewoon wel dat het een 90 is.
-
Ruud
- Geregistreerd lid
Een mooi passende kap zal wel een probleem worden denk ik.
Of je hebt er misschien lak aan om in stortbuien te rijden...
-
ralph12
- Geregistreerd lid
O?... Ik dacht dat een 90 alleen van een 900 verschilt vanaf de voorstijl. En dat het een kwestie was van voor wat inkorten en dan hop de body panels er tegenaan.... Maar nou je het zegt, kan je misschien beter de hele kapconstructie plus verstevigingsbalken overnemen van een 900 cabrio. Maar ja, waarom zou je dat doen?
Ja, dat voorkantje van de 90/99 vind ik onbetaalbaar (beter dan van de 900).
Ja, dat voorkantje van de 90/99 vind ik onbetaalbaar (beter dan van de 900).
josephine schreef:Huh, jij hebt het goed te pakken, dat 90 virus ..... van een 900 cabriolet een 90 makenralph12 schreef:Maar daarvoor moet je 'm van opzij bekijken. Misschien was een 90 voorkant op een 900 cabrio zetten makkelijker geweest..
Ik denk toch dat je de koets van een 90 sneller afgezaagd en verstevigd hebt dan dat je van een 900 een 90 maakt .........
Op zich is het best een idee, zo'n 90 cabrio. Je kunt een 90 voor een 'appel en een ei' kopen en met een beetje lompe versteviging zul je best probleemloos topless kunnen rijden. Wat voor verstevigingen zouden er nodig zijn? Balk langs de dorpels en hier en daar de bodem??
-
erwin mertens
- Geregistreerd lid
Ik weet hier niet zo heel ver vanaf een firma/garage die van gewone auto's een cabrio maken,of zeker toch maakte,een kennis van me heeft ooit een geaccidenteerde xantia gekocht en hem opgemaakt en er een cabrio van laten maken,'t is te zeggen,hij heeft een kap laten maken en 't mechanisme en zelf gemonteerd,de kostprijs was 2 jaar geleden 1600€,wel niet elektrisch,maar was verbluffend mooi afgewerkt,hij heeft 'm niet meer,hij is ooit naar Frankrijk op vakantie geweest met die wagen en terug gekomen met een ds + nog wat eurootjes,:lol:
Wat ik bedoel is dat wanneer jezelf kan verstevigen naar de normen van de wet,je toch niet zo'n hele dure wagen maar wel zeer exclusieve kan hebben.
Wat ik bedoel is dat wanneer jezelf kan verstevigen naar de normen van de wet,je toch niet zo'n hele dure wagen maar wel zeer exclusieve kan hebben.
-
Thom
- Donateur

de wielbasis van de 90 is korter, maar het dak is hetzelfde .... dan zou de 900 kap toch te gebruiken moeten zijn lijkt mij
-
verde900
- Donateur

Het kortere zit toch volledig in de neuspartij? volgens mij moet het cabriodak gewoon passen
(het zo schrijvend is het makkelijk maar het ff doen vraagt toch wat meer)
Misschien tordeerd een 90 cabrio wel minder, de a-stijlen zijn volgens mij onderhuids stijver bij een 90/99 als bij de 900
(het zo schrijvend is het makkelijk maar het ff doen vraagt toch wat meer)
Misschien tordeerd een 90 cabrio wel minder, de a-stijlen zijn volgens mij onderhuids stijver bij een 90/99 als bij de 900
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Wel een geinige wagen
Maar waarom zou je eigenlijk
Voor zover ik verstand heb van auto's rijdt die wagen voor geen meter meer, zwabber zwabber zwabber
want er zit geen stevigheid meer in de body. Wellicht zijn er flinke verstevigingen aangebracht. Maar het blijft geinig om te zien dat wanneer je het dak van een 90 afsloopt dat het toch best een leuke cabrio wordt.
-
jelger
- Geregistreerd lid
als je gezegend bent met familie die een huisje in het zuiden van Frankrijk er op na houdt.....Ruud schreef:Een mooi passende kap zal wel een probleem worden denk ik.
lijkt me een prima zomer auto dan