Instructie en rijden op Zandvoort
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Re: Instructie en rijden op Zandvoort
Gravel, Hirsch en mini remmen?
Wanneer is de volgende?
Wanneer is de volgende?
-
Sebusta
- Donateur (2x)

Was echt een geslaagde ochtend mannen!
Leuk om weer wat nieuwe forummers te leren kennen en machtig mooi om al die mooie saabs zo bij elkaar te zien.
We begonnen lekker rustig in colonne van 6 auto's de baan te verkennen. Steeds iets sneller en blindstra wisselde om de 3 rondes van auto, zodat iedereen de juiste lijnen te zien kreeg.
Heel leerzaam zo'n dagje circuit. Op droog wegdek nog niet de grens van de saab op kunnen zoeken. Maar toen het begon te regenen... Wat machtig stoer was het toen. Je voelt echt de grenzen van je auto kennen. De controle is super goed met de saab. Als je hem voelt glijden, gas los en bijsturen. En je hebt de auto zo weer onder controle.
Jammer van de standaard remmerij inderdaad. Na een paar rondjes waren ze zo heet dat ze gewoon rookten.
Helaas kon de auto al het geweld niet aan. Op de terug weg waren de remmen nog niet helemaal maal top meer. Maar eenmaal in Lelystad aangekomen kwam er toch een scheurend geluid bij het linker achterwiel vandaag:O. Was zit de remklauw vast, aangezien het remblokje helemaal versleten is. Rempedaal is inmiddels ook een spons geworden.
Eerder dan gepland, maar de remmen moesten toch vervangen worden. Kan dan gelijk met de rest gebeuren.
Zijn volgens mij een hoop mooie plaatjes en video's gemaakt. Ben benieuwd.. Er staan er al een paar leuke op.
Op naar de volgende meeting! Eerst karten met z'n alle en volgend jaar misschien weer een keertje een dagje circuit? Kunnen de Saabjes even bijkomen. Ultieme stresstest is dit!
Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Leuk om weer wat nieuwe forummers te leren kennen en machtig mooi om al die mooie saabs zo bij elkaar te zien.
We begonnen lekker rustig in colonne van 6 auto's de baan te verkennen. Steeds iets sneller en blindstra wisselde om de 3 rondes van auto, zodat iedereen de juiste lijnen te zien kreeg.
Heel leerzaam zo'n dagje circuit. Op droog wegdek nog niet de grens van de saab op kunnen zoeken. Maar toen het begon te regenen... Wat machtig stoer was het toen. Je voelt echt de grenzen van je auto kennen. De controle is super goed met de saab. Als je hem voelt glijden, gas los en bijsturen. En je hebt de auto zo weer onder controle.
Jammer van de standaard remmerij inderdaad. Na een paar rondjes waren ze zo heet dat ze gewoon rookten.
Helaas kon de auto al het geweld niet aan. Op de terug weg waren de remmen nog niet helemaal maal top meer. Maar eenmaal in Lelystad aangekomen kwam er toch een scheurend geluid bij het linker achterwiel vandaag:O. Was zit de remklauw vast, aangezien het remblokje helemaal versleten is. Rempedaal is inmiddels ook een spons geworden.
Eerder dan gepland, maar de remmen moesten toch vervangen worden. Kan dan gelijk met de rest gebeuren.
Zijn volgens mij een hoop mooie plaatjes en video's gemaakt. Ben benieuwd.. Er staan er al een paar leuke op.
Op naar de volgende meeting! Eerst karten met z'n alle en volgend jaar misschien weer een keertje een dagje circuit? Kunnen de Saabjes even bijkomen. Ultieme stresstest is dit!
-
Sebusta
- Donateur (2x)

Dit valt nog reuze mee.Tenfour schreef:Gravel?
[]
Hebben jullie die Jaguar XK in de grindbank zien liggen? Lag tot halverwege zijn wielen erin. En die had er niet eens een ronde op zitten. Dan voel je je pas echt @#$.
-
AeroR
- Geregistreerd lid
Nee niet gezien, wel die beamer die ze aan het uitgraven waren. Best stom om in je eerste ronde gelijk het grind in te duiken
Mooi om veel achterwiel aandrijvertjes rondjes te zien maken waar eigenlijk een bochtje de bedoeling was
Mijn remmen voelen sinds gisteren ook een stuk minder goed aan, pedaal ook sponzig hier. Beter even voorzichtig aan tot nieuwe spul erop zit. Verder wel weer goed thuis gekomen in uber eco modus (90 op de cruise control) en de gecupte achterbanden (die ik voorop had gelegd) zijn aardig bij gesleten gisteren
Had op een gegeven moment 38.5l/100km in mijn SID staan en die halve tank 98 bleek ook al niet voldoende. En wat was die strakke classic een schitterend uitzicht voor en achter je. Kon het ook heel goed bijhouden allemaal, respect en dan dat geluid!! :kwijl:
Is wel een aanslag op de portemonee maar super tof om mee gemaakt te hebben en blij dat (bijna) alles heel is gebleven.
ps op markplaats goedkope motul remolie voor 8.50 de halve liter.
Dat eerste (of tweede) natte rondje dat jij bij mij in zat schrok ik toch wel flink toen de auto zich opnieuw zette nadat ik door een plasje reed met ruim 150. Dat had ook best goed mis kunnen gaan! Droog vond ik een stuk prettiger en zekerder rijden. Ook wel fijn om nog beter te weten wat de auto doet op hoge snelheden in het nat maar droog heeft mijn voorkeur. Die bocht voor het rechte stuk vond ik wel doodeng in het natte trouwens: Wanneer wordt het driften met hoge snelheid een full blown slip? Wat nu als mijn achterkant uitbreekt?Sebusta schreef: En je hebt de auto zo weer onder controle.
Mooi om veel achterwiel aandrijvertjes rondjes te zien maken waar eigenlijk een bochtje de bedoeling was
Mijn remmen voelen sinds gisteren ook een stuk minder goed aan, pedaal ook sponzig hier. Beter even voorzichtig aan tot nieuwe spul erop zit. Verder wel weer goed thuis gekomen in uber eco modus (90 op de cruise control) en de gecupte achterbanden (die ik voorop had gelegd) zijn aardig bij gesleten gisteren
Had op een gegeven moment 38.5l/100km in mijn SID staan en die halve tank 98 bleek ook al niet voldoende. En wat was die strakke classic een schitterend uitzicht voor en achter je. Kon het ook heel goed bijhouden allemaal, respect en dan dat geluid!! :kwijl:
Is wel een aanslag op de portemonee maar super tof om mee gemaakt te hebben en blij dat (bijna) alles heel is gebleven.
ps op markplaats goedkope motul remolie voor 8.50 de halve liter.
-
Spatje
- Donateur (3x)

Ik zat ook zo rond de 1:3
Hoe kan dat nou, ongeveer 130km gereden met een gemiddelde van 60km/h? dat zou 1 op 12 moeten zijn
Inderdaad, de laatste bocht voor het rechte eind is er één voor dappere mannen, op droog gingen we ongeveer 120km/h, dat zou volgens mij de volgende keer wel richting 150km/h kunnen, maar dat is eng....
Inderdaad, de laatste bocht voor het rechte eind is er één voor dappere mannen, op droog gingen we ongeveer 120km/h, dat zou volgens mij de volgende keer wel richting 150km/h kunnen, maar dat is eng....
-
millerman
- Donateur (3x)

Die Jag had ik ook gezien inderdaad, in die bocht voor de marshall met de Caab! Zag er klote uit. Ik ben met een volle tank E85 weggereden in Eindhoven en kwam met een bijna lege tank weer thuis. Gisteren 75L bij kunnen vullen op een tank met een inhoud van 75L 
-
Tenfour
- Moderator + Donateur

Alvast de video's:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
-
AeroR
- Geregistreerd lid
Thx for sharing!
Lijkt helemaal niet zo hard te gaan op de filmpjes maar dat ging het wel! Oh wat zat ik er ver naast in het laatste filmpje laatste 2 bochten
Die verdomde remmen ook.
Lijkt helemaal niet zo hard te gaan op de filmpjes maar dat ging het wel! Oh wat zat ik er ver naast in het laatste filmpje laatste 2 bochten
-
Spatje
- Donateur (3x)

Duurde te kort. Ik heb al weer zin. 
-
GertDF
- Geregistreerd lid
Geen probleem: komende zondag 4 augustus hebben we weer een trackday op circuit Zandvoort.
Het was een geslaagde / gezellige dag, leuk om de reacties hier te lezen en de filmpjes te zien.
Zodra de foto's online staan zal ik het melden.
Ik ben niet zo van het constant aanbieden van mogelijkheden, maar mocht er behoefte zijn om weer iets te gaan doen hoor ik het graag.
Het kan bijvoorbeeld ook op Assen (handig voor Marcel, hoeft hij niet zo vroeg zijn bed uit
)
Het was een geslaagde / gezellige dag, leuk om de reacties hier te lezen en de filmpjes te zien.
Zodra de foto's online staan zal ik het melden.
Ik ben niet zo van het constant aanbieden van mogelijkheden, maar mocht er behoefte zijn om weer iets te gaan doen hoor ik het graag.
Het kan bijvoorbeeld ook op Assen (handig voor Marcel, hoeft hij niet zo vroeg zijn bed uit
-
Tenfour
- Moderator + Donateur

Hierbij al een deel van mijn gemaakte foto's:
http://s518.photobucket.com/user/Tenfou ... 27juli2013

http://s518.photobucket.com/user/Tenfou ... 27juli2013
-
Tenfour
- Moderator + Donateur

Deelgenomen Saabs & Caabs:
1) AeroR: blauwe Saab 9-3 Aero cabrio
2) Turbobakk: zwarte Saab 900 Classic Aero
3) Geronimo1: blauwe Saab 9-3 cabrio
4) Sebusta: zwarte Saab 9-3 cabrio
5) Millerman: bruine Saab 9-5 Aero Sedan
6) Spatje: witte Saab 9-5 Aero Estate
1) AeroR: blauwe Saab 9-3 Aero cabrio
2) Turbobakk: zwarte Saab 900 Classic Aero
3) Geronimo1: blauwe Saab 9-3 cabrio
4) Sebusta: zwarte Saab 9-3 cabrio
5) Millerman: bruine Saab 9-5 Aero Sedan
6) Spatje: witte Saab 9-5 Aero Estate
-
millerman
- Donateur (3x)

Filmpke 1: bij mij in de 9-5, ik ben de chauffeur
Filmpke 2: idem dito
Filmpke 3: met blauwe polo (goed gematcht met Turbobakk!) zie je Bram in het begin van het filmpje
Filmpke 4: bij AeroR in de Caab, dus hij zit zelf achter het stuur
Filmpke 5: ben ik weer, aan het zeuren over de ESP
Filmpke 6: verrassing... ben ik ook!
Filmpke 2: idem dito
Filmpke 3: met blauwe polo (goed gematcht met Turbobakk!) zie je Bram in het begin van het filmpje
Filmpke 4: bij AeroR in de Caab, dus hij zit zelf achter het stuur
Filmpke 5: ben ik weer, aan het zeuren over de ESP
Filmpke 6: verrassing... ben ik ook!