soft top cover not locked 9-3 2004

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Jack_93C
Geregistreerd lid

soft top cover not locked 9-3 2004

Bericht door Jack_93C » zo 06 jun, 2010 12:17

Hallo,

Bij het openen van het dak van onze saab cabrio van 2004 verschijnt regelmatig de melding: soft top cover not locked, try again.
Door opnieuw op de schakelaar te drukken opent het dak uiteindelijk wel. De melding verschijnt echter niet altijd; soms gaat het dak in 1 keer goed open of dicht.
Enig idee wat dit zou kunnen zijn?

carlsson
Geregistreerd lid

Re: soft top cover not locked 9-3 2004

Bericht door carlsson » zo 06 jun, 2010 18:30

Mogelijk zit daar iets in de weg of er is een sensor defect. Gaat om de deksel vlak bij je kofferdeksel, daar zitten ook afsluitingsrubbers die mogelijk kunnen vervormen. Dat kan dan ook tot kleine lekkages leiden als hij veel buiten in de regen staat. Je moet dan ook eens kijken of er geen plasje water in de bak van de reserveband staat.
Als het puur software matig is kunnen ze zonodig ook het programma van de dakcomputer herinstalleren.

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » zo 06 jun, 2010 20:46

Enig idee wat dit zou kunnen zijn?

soft top cover not locked, try again.

Afdekkap cabrio heeft magneet sensoren bij de schanieren en deze reageren op het schanier mechanisme wat er net langs beweegt, en deze magneten zitten geklemt in een plastic behuizing , controleer ofdat deze wel goed op z,n plaats zitten. :O:

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » ma 07 jun, 2010 18:42

Er is in het verleden ook een campagne geweest op die houders van die sensoren , als de laatste 8 cijfers van je chassisnummer hier tussen valt, chassisnummerinterval 46000001-46018565 ,als die modificatie is uitgevoerdt moet er achterin je instruktie boekje op de laatste bladzijde hier vindje het campagneplaatje op positie B5 een 7 of een 8 staan. :O:

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » ma 07 jun, 2010 19:31

Staat er in B5-8, het dunne Saab Garantie- en Onderhoudsboekje, pagina 31.
Wat is eigenlijk de codering A4-8 nu we toch met deze geheime codes bezig zijn?

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » ma 07 jun, 2010 21:11

Wat is eigenlijk de codering A4-8 nu we toch met deze geheime codes bezig zijn?

A4 staat voor software update DTE campagne nr.15438 en de nummer 8 betekend dat een dealer hem uitgevoerd heeft.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » ma 07 jun, 2010 23:45

Bedankt, meer staan er niet op, dus dat viel wel mee met de stille ingrepen.

budman
Geregistreerd lid

Bericht door budman » di 30 jul, 2013 19:59

Hallo, ik heb af en toe ook deze melding ! De sensoren waarover gesproken wordt, waar zitten die, hoe kan ik erbij ?
Ook heb ik af en toe dat de SID het niet doet en tegelijkertijd kan het dak ook niet bediend worden, ik haal dan twee zekeringen uit de kast bij het linker portier ( de derde van boven aan de linkerzijde (nr 3) en de vierde van boven in de middelste rij( nr 14) als ik het goed heb) je hoort dan een soort geratel/ reset geluid en dan doet de SID het weer net als het dak.
Alle hulp bij deze vragen is gewenst :D

Frans

H.Geertsema
Geregistreerd lid

Bericht door H.Geertsema » wo 31 jul, 2013 16:41

geen oplossing, maar de accu voor 5 minuten ontkoppelen is wellicht makkelijker... :shock:.

budman
Geregistreerd lid

Bericht door budman » wo 31 jul, 2013 19:14

H.Geertsema schreef:geen oplossing, maar de accu voor 5 minuten ontkoppelen is wellicht makkelijker... :shock:.
Als ik dat doe wordt dan de heleboel gereset en kan ik dat "ongestraft" doen ?

Frans

AeroR
Geregistreerd lid

Bericht door AeroR » vr 02 aug, 2013 16:14

De straf is waarschijnlijk dat je wat geheugen dingetjes opnieuw moet instellen (tijd, radio, stoel dat soort dingen)

budman
Geregistreerd lid

Bericht door budman » za 03 aug, 2013 19:20

Daar kan ik wel mee leven :D Overigens heb ik hulp aangeboden gekregen van forumlid Jansen, dus dan moet het allemaal goed komen :thumbup2:

Frans

budman
Geregistreerd lid

Bericht door budman » di 20 aug, 2013 11:55

Ik ben gisteren bij forumlid Jansen geweest voor mijn probleempje en dat heeft hij Perfect opgelost :D :thumbup:
Hij heeft alles uitgelezen en geüpdatet, helemaal Top

Frans

Plaats reactie