soft top cover not locked 9-3 2004
-
Jack_93C
- Geregistreerd lid
soft top cover not locked 9-3 2004
Hallo,
Bij het openen van het dak van onze saab cabrio van 2004 verschijnt regelmatig de melding: soft top cover not locked, try again.
Door opnieuw op de schakelaar te drukken opent het dak uiteindelijk wel. De melding verschijnt echter niet altijd; soms gaat het dak in 1 keer goed open of dicht.
Enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Bij het openen van het dak van onze saab cabrio van 2004 verschijnt regelmatig de melding: soft top cover not locked, try again.
Door opnieuw op de schakelaar te drukken opent het dak uiteindelijk wel. De melding verschijnt echter niet altijd; soms gaat het dak in 1 keer goed open of dicht.
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Re: soft top cover not locked 9-3 2004
Mogelijk zit daar iets in de weg of er is een sensor defect. Gaat om de deksel vlak bij je kofferdeksel, daar zitten ook afsluitingsrubbers die mogelijk kunnen vervormen. Dat kan dan ook tot kleine lekkages leiden als hij veel buiten in de regen staat. Je moet dan ook eens kijken of er geen plasje water in de bak van de reserveband staat.
Als het puur software matig is kunnen ze zonodig ook het programma van de dakcomputer herinstalleren.
Als het puur software matig is kunnen ze zonodig ook het programma van de dakcomputer herinstalleren.
-
jansen
- Donateur (7x)

soft top cover not locked, try again.
Afdekkap cabrio heeft magneet sensoren bij de schanieren en deze reageren op het schanier mechanisme wat er net langs beweegt, en deze magneten zitten geklemt in een plastic behuizing , controleer ofdat deze wel goed op z,n plaats zitten.
soft top cover not locked, try again.
Afdekkap cabrio heeft magneet sensoren bij de schanieren en deze reageren op het schanier mechanisme wat er net langs beweegt, en deze magneten zitten geklemt in een plastic behuizing , controleer ofdat deze wel goed op z,n plaats zitten.
-
jansen
- Donateur (7x)

Er is in het verleden ook een campagne geweest op die houders van die sensoren , als de laatste 8 cijfers van je chassisnummer hier tussen valt, chassisnummerinterval 46000001-46018565 ,als die modificatie is uitgevoerdt moet er achterin je instruktie boekje op de laatste bladzijde hier vindje het campagneplaatje op positie B5 een 7 of een 8 staan. 
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Staat er in B5-8, het dunne Saab Garantie- en Onderhoudsboekje, pagina 31.
Wat is eigenlijk de codering A4-8 nu we toch met deze geheime codes bezig zijn?
-
jansen
- Donateur (7x)

A4 staat voor software update DTE campagne nr.15438 en de nummer 8 betekend dat een dealer hem uitgevoerd heeft.
A4 staat voor software update DTE campagne nr.15438 en de nummer 8 betekend dat een dealer hem uitgevoerd heeft.
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Bedankt, meer staan er niet op, dus dat viel wel mee met de stille ingrepen.
-
budman
- Geregistreerd lid
Hallo, ik heb af en toe ook deze melding ! De sensoren waarover gesproken wordt, waar zitten die, hoe kan ik erbij ?
Ook heb ik af en toe dat de SID het niet doet en tegelijkertijd kan het dak ook niet bediend worden, ik haal dan twee zekeringen uit de kast bij het linker portier ( de derde van boven aan de linkerzijde (nr 3) en de vierde van boven in de middelste rij( nr 14) als ik het goed heb) je hoort dan een soort geratel/ reset geluid en dan doet de SID het weer net als het dak.
Alle hulp bij deze vragen is gewenst
Frans
Ook heb ik af en toe dat de SID het niet doet en tegelijkertijd kan het dak ook niet bediend worden, ik haal dan twee zekeringen uit de kast bij het linker portier ( de derde van boven aan de linkerzijde (nr 3) en de vierde van boven in de middelste rij( nr 14) als ik het goed heb) je hoort dan een soort geratel/ reset geluid en dan doet de SID het weer net als het dak.
Alle hulp bij deze vragen is gewenst
Frans
-
H.Geertsema
- Geregistreerd lid
geen oplossing, maar de accu voor 5 minuten ontkoppelen is wellicht makkelijker...
.
-
budman
- Geregistreerd lid
Als ik dat doe wordt dan de heleboel gereset en kan ik dat "ongestraft" doen ?H.Geertsema schreef:geen oplossing, maar de accu voor 5 minuten ontkoppelen is wellicht makkelijker....
Frans
-
AeroR
- Geregistreerd lid
De straf is waarschijnlijk dat je wat geheugen dingetjes opnieuw moet instellen (tijd, radio, stoel dat soort dingen)
-
budman
- Geregistreerd lid
Daar kan ik wel mee leven
Overigens heb ik hulp aangeboden gekregen van forumlid Jansen, dus dan moet het allemaal goed komen
Frans
Frans
-
budman
- Geregistreerd lid
Ik ben gisteren bij forumlid Jansen geweest voor mijn probleempje en dat heeft hij Perfect opgelost
Hij heeft alles uitgelezen en geüpdatet, helemaal Top
Frans
Hij heeft alles uitgelezen en geüpdatet, helemaal Top
Frans