Instructie en rijden op Zandvoort

Op dit forum kun je alles lezen over meetings die door Saabforumleden worden georganiseerd.
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Instructie en rijden op Zandvoort

Bericht door turbopilot » ma 19 aug, 2013 22:47

voor die Schumachers was ik ook al gewaarschuwd
gelukkig zat ik in een heat met nog geen 10 auto's
maar je hebt wel gelijk er waren groepen bij, zelf in de toertochtparade daar reed je toch echt liever niet tussen

(sh@t net een nieuwe bladzijde) :-P+

AeroR
Geregistreerd lid

Bericht door AeroR » di 20 aug, 2013 0:10

Op het einde van dit filmpje (laatste 5 mins ofzo), turbobak in actie! http://www.youtube.com/watch?v=TXyulsN-n40" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier nog eentje van een van de porsche rijdsters: http://www.youtube.com/watch?v=vLLdn8r6fuk" onclick="window.open(this.href);return false;

Turbobakk
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Turbobakk » di 20 aug, 2013 8:51

Leuk om te zien. Bij 15.16 kom ik de baan op met Bram als passagier.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » di 20 aug, 2013 18:06

Turbobakk schreef:Leuk om te zien. Bij 15.16 kom ik de baan op met Bram als passagier.
ja gaaf ik begon mijn dag met dit filmpje, jammer dat de renault de pits in ging

Geronimo1
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Geronimo1 » ma 26 aug, 2013 21:16

Blindstra schreef:
Geronimo1 schreef:
Tenfour schreef:Op 1 oktober kun je 's avonds 2 uur vrij rijden voor €120 (max €150), via Gummen.org
Gaan we wel even checken zeg..is betaalbaarder...zit je nog met je slijtage.... :-S+ 8) :wink: :lol:
Idem voorgaande bericht. Kijk goed uit voor de "petjes" die op dit soort events afkomen :idea: Je bent niet verzekerd he :idea:
Goedkoop is vaak duurkoop.
Net terug van weekje vakantie!
Nou...niet aan gedacht...vond naderhand mijn eigen acties, retrospectief(2x grindbak) al een hoog petjes gehalte hebben... :wow:
Nee ga ik de Caab maar niet aan wagen...mezelf kennende.....rustig wachten tot volgende keer...in goed gezelschap!
Alhoewel de Nurnburgring me ook wel gaaf lijkt met G-ice en consorten...Maar heb geen budget meer voor dit soort leuke activiteiten want je wilt dit natuurlijk wel in je eigen bolide doen...En gezien de filmpjes...is de Nordschleife een nog grotere aanslag op je daily driven SAAB :| :wink:

Blindstra
Geregistreerd lid

Bericht door Blindstra » ma 26 aug, 2013 21:45

Ter info; ik heb voor mezelf de keuze gemaakt om alleen via deze twee organisatoren het circuit op te gaan voor een zg 'trackday' met open pitlane. ( zelf rijden dus zoveel je wilt)

http://www.driving-fun.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.de-vijverberg-trofee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze hebben zich door de jaren heen bewezen als een serieuze club waar deelnemers respect voor elkaar hebben en dus zeer weinig incidenten kennen. Alle andere kunnen dit helaas niet zeggen.

Nordschleiffe is een ander verhaal. Mijn visie daarop: omdat je veel verder van de limiet over dit circuit gaat is het een minder zware belasting voor je auto dan Zandvoort en Assen. ( in het begin dan :mrgreen: ) Mettertijd verandert dat uiteraard maar dan ben je al een aantal updates aan je auto verder :P
Voor een beginner is de Schleiffe best riskant imho. Vooral de eerste dag dat je daar een paar rondjes gaat draaien is het aan te raden om eerst met een ander mee te rijden. En een tip zoals ik die ooit zelf heb gehad en opgevolgd; ga op een rustige dag! ( dus niet in het weekend!) Anders vliegen ze je overal en continue om de oren en dat voelt niet prettig.

Wat mij betreft doen we volgend jaar gewoon weer een dag zoals we die afgelopen 27 July hebben gedaan. Als er wat meer Saab deelnemers zijn denk ik dat een beginners en gevorderden klas wel mogelijk is. Goedkoper kan wel maar dan moeten we naar het buitenland waar de circuits wat goedkoper zijn. Zandvoort is met stip de duurste ;-(+

O ja, en dan zal ik een zonnebril meenemen ipv een 'petje' :D

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » ma 26 aug, 2013 22:42

Zolder is ook in de buurt :P
Ik vond het erg gaaf en doe zeker weer mee als het kan! Net mijn 9-5 opgehaald met strak onderstel en goede remmen. Dat verschil wil ik toch een keertje ervaren. Volgende week even uit laten lijnen.

AeroR
Geregistreerd lid

Bericht door AeroR » ma 26 aug, 2013 23:42

Hier kriebelt het ook al weer. Zolder of Spa zat ik ook al aan te denken :roll: de nieuwe remmen testen vind ik wel een goed motto :)

Geronimo1
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Geronimo1 » di 27 aug, 2013 9:35

millerman schreef:Zolder is ook in de buurt :P
Ik vond het erg gaaf en doe zeker weer mee als het kan! Net mijn 9-5 opgehaald met strak onderstel en goede remmen. Dat verschil wil ik toch een keertje ervaren. Volgende week even uit laten lijnen.
Hoi Millerman ik volg je LeBoque Brun Tp. Gaaf dat de 9.5 bijna zo goed is als jij hem wilt hebben! Persoonlijk twijfel ik om de totale zgan Viggen remset die eigenlijk voor -project- nog heb liggen op de Caab te zetten....wel een goed idee om dan tzt de remmen te testen Aero R :lol:

Blindstra
Geregistreerd lid

Bericht door Blindstra » di 27 aug, 2013 23:09

Zolder is inderdaad een leuke optie. Als Koningsdag in 2014 gunstig valt (lees; doordeweekse dag) is dat een optie. Wij zijn allemaal een dag vrij en voor de Belg is het een gewone werkdag. Ergo: het circuit is dan 'goedkoop" te huur. ( hebben we in 2010 ook zo gedaan; Porsche meet Peugeot :idea: )

Iemand een idee wanneer dat is?

Andere optie iets verder weg is Croix. Iets van 350km van Utrecht en kost 4000,- dacht ik voor een Zaterdag.

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » di 27 aug, 2013 23:13

De eerste Koningsdag (27 april) valt op een zondag, waardoor deze op zaterdag 26 april wordt gevierd. Maar op die dag ga ik veel te graag met een oranje outfit aan een biertje drinken :P

Blindstra
Geregistreerd lid

Bericht door Blindstra » wo 28 aug, 2013 20:55

dat gaat de eerste optie helaas voorbij. In 2015 dan op een Maandag en dan kunnen we loos. Zonder Millerman die kennelijk meer koningsgezind dan circuit/Saab gezind is :mrgreen:

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » wo 28 aug, 2013 21:27

Welnee, ik vier graag een feestje! Heeft niets met het koningshuis te maken.

Blindstra
Geregistreerd lid

Bericht door Blindstra » vr 30 aug, 2013 19:07

:mrgreen: = geintje joh.

Vier ook graag een feestje, maar daar zijn nog 364 andere dagen in het jaar voor 8) :wink:

GertDF
Geregistreerd lid

Bericht door GertDF » ma 21 okt, 2013 14:40

Zondag 24 november organiseert DFTrackdays voor de tweede keer dit jaar een circuittraining op Zandvoort.
Dit is de ideale gelegenheid voor beginners die graag zonder snelle racers om zich heen het circuit willen leren kennen of op een rustige en veilige manier hun kennis van de baan willen verbeteren.

Het programma:
08:00-09:00 Inschrijven, groepen indelen, instructie/briefing
09:00-11:00 Rijden in groepen van 6 auto's met instructeur
11:00-13:00 Zelfstandig op het circuit rijden, met of zonder instructeur
13:00-17:00 Open pitlane voor iedereen

De kosten:
De ochtendtraining kost € 250, wil je tot 17:00 blijven rijden betaal je € 400
Voor gevorderde rijders is het ook mogelijk enkel de middag te rijden, dit kost € 250

Ik ben benieuwd of er hier animo voor is!
Vragen graag via e-mail: gert@driving-fun.com

Meteen inschrijven kan hier: Inschrijven
Een verslag van de vorige basistraining kan je hier lezen: verslag 27 juli en deel twee

Bij slecht weer gaat het niet door en krijg je het inschrijfgeld terug of laten we het staan voor een volgende keer.

Plaats reactie