Abbott Racing Motorsport

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
vosgeni
Geregistreerd lid

Re: Tuningsadvies voor een 95 Aero 2004

Bericht door vosgeni » do 08 jul, 2004 20:01

Wat mij verbaast is dat er alleen maar gesproken wordt over Hirsh, Maptun, Nordic e.d..Misschien mis ik wat, maar ik heb mijn derde saab ( een 95 aero model 2002 :lol: ) nu al weer laten tunen door Abbott-racing tot volle tevredenheid. Een grotere inlaatpijp(intake) en pijp van intercooler naar gaskleppenhuis (delivery-pipe),tesamen met ECU-upgrade (trionic 8) en ruimere einddemper doet wonderen (tegen de 300pk) en ziet er nog leuk uit ook! (ook onder de motorkap!) De garantie neemt Abbott voor zijn rekening, wanneer dit niet door saab gedekt wordt!

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » vr 09 jul, 2004 6:41

Er zijn er hier meerdere die ervaring met Abbott hebben. Maar inderdaad het punt geen dealer in Nederland zal al van grote invloed zijn op het aanprijzen. Ten tweede is in mijn opinie Abbott gewoon erg duur Ten minste met spullen voor mijn 9000.

vosgeni
Geregistreerd lid

Bericht door vosgeni » vr 09 jul, 2004 13:37

klopt dat hij wat duur is, maar over de prijs viel in het verleden altijd te praten, zeker als je er heen gaat (combineren met een Engeland-tripje) en cash betaalt. Bij een probleem is hun tech-support ook goed.
Gisteren toevallig bij ASM Amsterdam een 93 cabrio Hirsch gezien, 260 pk (m.i. teveel voor een cabrio), maar de Hirschvering voelde veel te slap aan en de motor zag er erg standaard uit (wel een stab.stang tussen de veerpoten) Geef mij dan maar Abbott, ziet er ook nog kick uit.

ecke
Geregistreerd lid

Bericht door ecke » za 10 jul, 2004 12:18

Vosgeni, heb jij digitale foto's van je auto? Klinkt erg mooi allemaal!

Over Abbot heb ik een tijd lang niet zulke hele goede verhalen gehoord vooral met betrekking tot hun ecu-upgrades en daaruit voortvloeiende motorschades. Maar dit is wellicht verleden tijd.

Wat Atlas zegt over "grijs gebied" bij garantie-overname sluit ik me volledig aan. Lijkt me bij dit soort auto's toch wel erg prettig om volledige fabrieksgarantie te hebben.

Willem

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » ma 12 jul, 2004 4:42

Abbott wordt hier in mindere mate genoemd omdat ze stevig aan de prijs zijn. Zo kost een simpele dumpvalve daar bijna 50 euro meer dan bij elke andere handelaar.

Ook bestaan er verschillende verhalen waar dit een van de strafste is:

http://www.saabscene.co.uk/ubb/ultimate ... 607#000000

Blijkbaar heeft deze man geen garantie gekregen :cry: :?

Langs de andere kant heb ik dit weekend mogen meerijden in een Ng 900 waar de volledige Abbott catalogus opzat. Van deze was ik behoorlijk onder de indruk, al is het me nog steeds een vraagteken waarom een manual boost controller een noodzaak is icm met een opgewaardeerde ecu. :?

Afbeelding

900T-R
Geregistreerd lid

Bericht door 900T-R » ma 12 jul, 2004 9:17

Ik denk dat ik niemand tekort doe wanneer ik op basis van de grootste gemene deler van ervaringen over de laatste tien jaar constateer dat Abbott Racing misschien wel de beste tuner is op het gebied van onderstel/wegligging voor de latere modellen, maar een minder diepgaande kennis van Trionic en aanverwante systemen heeft dan bijvoorbeeld hun Zweedse collega's. Van mensen die het weten kunnen (of zouden moeten...) hoor/lees ik wel eens dat hun aanpassingen aan de software wat 'kort door de bocht' zijn.
Persoonlijk zou ik bij Abbott slechts een ECU-upgrade aanschaffen in het kader van een compleet tuningpakket, en de auto naar hen brengen (ze zitten op vijf minuten rijden van de ferry in Harwich). Op die manier is er maar één aanspreekpunt en één eindverantwoordelijke voor de gehele tuning.

Aan de andere kant lijken de echte hardcore Trionic-wizards weinig tot geen ontwikkelingswerk te doen voor wat betreft het op de weg brengen van de enorme vermogens waarin hun tuning resulteert - het leveringsprogramma gaat meestal niet verder dan een setje elders ingekochte veren/dempers en een dito remmenkit. Voor mechanische aanpassingen aan motor en versnellingsbak en tuning voor oudere modellen waar vermogenswinst alleen met 'klassieke' tuningmethoden te halen is, moet je weer ergens anders zijn (Sweedspeed, Heuschmid).

Met zo'n beetje alle Saabtuners of hun directe vertegenwooridger ben ik wel bekend, en ondanks dat ze bijna allemaal roepen 'Ja, maar wat Pietje en Jantje doen, dat kan helemaal niet hoor!' moet ik zeggen dat ze allemaal hun voors en tegens hebben. Met wie ik in zee ga zou wat mij betreft helemaal afhangen van de auto in kwestie en mijn specifieke wensen.

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » ma 12 jul, 2004 12:45

Net als 900T-R ben ik van mening dat Abbott op het gebied van wegligging ontzettend veel kennis in huis heeft. Ze hebben jarenlang met verschillende modellen deelgenomen aan raceseries en zodoende een schat aan ervaring opgebouwd.
Mijn broer, Jeroen, rijdt een 9000 met Abbott onderstel. Het weggedrag van die auto is fenomenaal. De wegligging is goed, zonder oncomfortabel te worden.
.....toevallig bij ASM Amsterdam een 93 cabrio Hirsch gezien, 260 pk (m.i. teveel voor een cabrio), maar de Hirschvering voelde veel te slap aan....
Mijn ervaring is net andersom. Na verschillende Saabs met Abbott en Hirsch veren gereden te hebben, had ik de indruk dat de Abbott auto's comfortabeler waren. Was dat het nieuwe model 9-3???

De NG900 waar Marky het over heeft, is een fantastische auto 8). De 900 heeft de befaamde Abbott wegligging en een 297 pk (Abbott opgave)sterke 2,3 liter motor. Door montage van een sperdifferentieel kon het vermogen ook nog eens goed op de weg worden gebracht. De auto reed de snelste rondetijden, of kwam daar erg dicht bij in de buurt.
Geef mij dan maar Abbott, ziet er ook nog kick uit.
Op speciaal verzoek dan maar wat foto's van Abbott motorruimtes die we op de Saabscene trackday hebben gezien :wink:

99 turbo.
Afbeelding

9000, alles Abbott, behalve de software, die is van Maptun.
Afbeelding

NG900 2,3 turbo
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ErwinGTI
Geregistreerd lid

Re: Abbott Racing Motorsport

Bericht door ErwinGTI » ma 12 jul, 2004 20:32

Laatst zag ik op 11 juni bij Le Mans een Engelse gifgroene Saab 99 Turbo met aerospoilerkit rijden.
Het is ook Abbott getuned (volgens een sticker op de achterklep). Nee, ik heb helaas geen fototoestel bij me op dat moment, maar wat trok ie hard weg! :shock:

Kan iemand een plaatje van die auto vinden?

Aero_X
Geregistreerd lid

Bericht door Aero_X » vr 15 okt, 2004 0:05

ecke schreef:Vosgeni, heb jij digitale foto's van je auto? Klinkt erg mooi allemaal!
Hey Willem, ik heb foto's van mijn vader (vosgeni) zijn saab 9-5 en zijn oude 9000, die nu helaas verkocht is, op internet gezet.

http://www.stormforceclan.com/modules.p ... s&album=17

*De velgen van de 9-5 zijn de: MOMO Sport - velgen.
*De uitlaat is van Abbott-Racing.

Daar vind je wat foto's, er volgt sowieso nog een foto van de motor van de 9-5.

mvg, Diederick

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » vr 15 okt, 2004 0:47

Zien er mooie auto's uit, alleen kan je de foto's niet groter maken :cry:

Aero_X
Geregistreerd lid

Bericht door Aero_X » vr 15 okt, 2004 12:38

Hey marky,

Ja ik heb weer even wat nieuwe foto's gemaakt, alleen de camera werkt niet helemaal 100% dus heel scherp zijn ze niet.

De auto was op slot en vader was niet thuis, dus heb nog geen foto van de motor kunnen maken :(

Voor foto's moet je mij even mailen (MSN ook mogelijk): died_vos88@hotmail.com

De foto's zijn iets te groot om op die site te zetten (misschien heeft iemand anders een andere site voor mij?).

mvg Diederick

Superwox
Geregistreerd lid

Bericht door Superwox » vr 03 dec, 2004 22:54

atlas schreef: Ik zou ook niet weten wie er in Nederland de dealer is.
En voor wat betreft de garantie denk ik dat er altijd een grijs gebied kan ontstaan. Kan me nl niet voorstellen dat Abbot in hun leverings cq garantiebepalingen zegt, alles wat Saab uitsluit dekken wij.

Maargoed het zal wellicht ook een goede tuner zijn.

Gr Atlas.
Ik vernomen dat alle Abbott artikelen sinds kort via J&D VD Bosch uit Vinkeveen te verkrijgen zijn!

bellen: 0297 212222

http://www.abbottracing.com/2003/contac ... ontact.htm
http://www.jendvandenbosch.nl/

Plaats reactie