wel lijkt het net of ik met haar getrouwd ben, want ze heeft rechts nu een mooie gouden remklauw.
APK weer voor een jaar
-
mmd1962
- Donateur (2x)

APK weer voor een jaar
nadat ik de remklauw heb laten monteren, was mijn meisje weer voor een jaar van de apk verlost,
wel lijkt het net of ik met haar getrouwd ben, want ze heeft rechts nu een mooie gouden remklauw.

wel lijkt het net of ik met haar getrouwd ben, want ze heeft rechts nu een mooie gouden remklauw.
-
gucci81
- Geregistreerd lid
-
mmd1962
- Donateur (2x)

dat kan ik me heel goed voorstellen, want zeker als je over het terrein kijkt van Elfrink, moet je er niet aan denken dat het meisje daar terecht zal komen vanwege iets lulligs, of onbetaalbaar.
ik ben misschien wel een beetje overdreven met mijn meisje, maar ze rijd me overal naartoe en zonder problemen en heel veilig.
ik ben misschien wel een beetje overdreven met mijn meisje, maar ze rijd me overal naartoe en zonder problemen en heel veilig.
-
Bas
- Geregistreerd lid
géén APK ...
Mijn Saab heeft het wat moeilijker...
Ondanks dat er op het eerste gezicht niets aan de hand was, bleek bij nadere inspectie door de APK-keurmeester dat de gehele onderkant van mijn Saab vervangen dient te worden; er dient behoorlijk aan de auto gelast te worden, draagbalken e.d.
Heb nog even overwogen om dit behoorlijke APK-punt te laten repareren, maar lijkt me gezien de kosten niet meer zinvol.
Het was een moeilijk besluit, maar de Saab gaat naar de sloop...
Tot 22 augustus heeft de auto nog APK en tot die tijd zal ik er ook lekker in blijven rijden. Het stomme is dat ik de Saab 90 veel fijner vind rijden dan menig moderne auto. Dus ik hoop binnenkort weer een mooie classic Saab te hebben!
Ondanks dat er op het eerste gezicht niets aan de hand was, bleek bij nadere inspectie door de APK-keurmeester dat de gehele onderkant van mijn Saab vervangen dient te worden; er dient behoorlijk aan de auto gelast te worden, draagbalken e.d.
Heb nog even overwogen om dit behoorlijke APK-punt te laten repareren, maar lijkt me gezien de kosten niet meer zinvol.
Het was een moeilijk besluit, maar de Saab gaat naar de sloop...
Tot 22 augustus heeft de auto nog APK en tot die tijd zal ik er ook lekker in blijven rijden. Het stomme is dat ik de Saab 90 veel fijner vind rijden dan menig moderne auto. Dus ik hoop binnenkort weer een mooie classic Saab te hebben!
-
jelger
- Geregistreerd lid
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Re: APK weer voor een jaar
Gefeliciteerd... Mijn Sonett kan vanaf vandaag ook weer een jaar vooruit. Moest wel nieuwe wiellagers hebben linksachter, maar ik heb gewoon even en remtrommel geleend van de '77 96...mmd1962 schreef:nadat ik de remklauw heb laten monteren, was mijn meisje weer voor een jaar van de apk verlost
Met een beetje geluk wordt de APK termijn m.i.v. 1 januari 2007 twee jaar, dan ben ik er nog langer vanaf.
-
esalet
- Donateur (8x)

-
Hannes
- Forum Admin
-
Bas
- Geregistreerd lid
Ik heb nog een prijsopgave gevraagd. De prijs komt op ca. 1800 euro. Het kan wat goedkoper, maar de kosten bedragen minimaal 1000 euro.
Wat moet er gebeuren aan mijn 90:
- remslang links en rechts moeten worden vervangen en ontlucht;
- schakelaar van de richtingaanwijzer moet worden gerapeerd;
- koplamp moet worden afgesteld;
- fuseekogel links moet worden vervangen.
De bovenstaande punten zijn te overzien. De kosten zitten voornamelijk in het volgende laswerk:
- rechtsvoor in voorzijde binnenscherm;
- rechtsvoor in de doorgang aandrijf as;
- rechtsvoor achter spatlap;
- rechts langs balk;
- rechtsachter in voorzijde wielkuiphoek;
- rechtsachter achter de draagarm;
- linksvoor in voorzijde wielkuip;
- linksvoor langs balk;
- linksachter kriksteun;
- linksachter achter draagarm in voorzijde wielkuip;
- linksachter in wielkuip bij bevestiging reactiestang.
Dit laswerk schijnt zo'n 2 tot 3 dagen werk te zijn.
Mocht iemand interesse hebben in deze auto voor onderdelen of bovenstaande punten toch op wil repareren (dit het liefst natuurlijk - blijft de 90 op de weg!) dan kun je contact met mij opnemen. Indien geen interesse dan gaat de auto de 22 augustus naar de sloop.
Groet,
Bas
Wat moet er gebeuren aan mijn 90:
- remslang links en rechts moeten worden vervangen en ontlucht;
- schakelaar van de richtingaanwijzer moet worden gerapeerd;
- koplamp moet worden afgesteld;
- fuseekogel links moet worden vervangen.
De bovenstaande punten zijn te overzien. De kosten zitten voornamelijk in het volgende laswerk:
- rechtsvoor in voorzijde binnenscherm;
- rechtsvoor in de doorgang aandrijf as;
- rechtsvoor achter spatlap;
- rechts langs balk;
- rechtsachter in voorzijde wielkuiphoek;
- rechtsachter achter de draagarm;
- linksvoor in voorzijde wielkuip;
- linksvoor langs balk;
- linksachter kriksteun;
- linksachter achter draagarm in voorzijde wielkuip;
- linksachter in wielkuip bij bevestiging reactiestang.
Dit laswerk schijnt zo'n 2 tot 3 dagen werk te zijn.
Mocht iemand interesse hebben in deze auto voor onderdelen of bovenstaande punten toch op wil repareren (dit het liefst natuurlijk - blijft de 90 op de weg!) dan kun je contact met mij opnemen. Indien geen interesse dan gaat de auto de 22 augustus naar de sloop.
Groet,
Bas
-
bmw3er
- Geregistreerd lid
-
Bas
- Geregistreerd lid
Je hebt geen vergrootglas nodig om deze roestplekken te zien. Wat je wel nodig hebt, is iets om de auto van de grond te krijgen, zodat je de roestplekken ziet. Op een aantal plaatsen kon je gewoon je vinger door de bodem heen prikken.
Je hebt gelijk dat niet alle punten die ik noemde APK afkeurpunten zijn. Ik vind echter dat als je gaat lassen, je dat goed moet doen. Anders blijf je achter de feiten aanlopen.
Groet,
Bas
Je hebt gelijk dat niet alle punten die ik noemde APK afkeurpunten zijn. Ik vind echter dat als je gaat lassen, je dat goed moet doen. Anders blijf je achter de feiten aanlopen.
Groet,
Bas
-
Hannes
- Forum Admin
Bas,
Het zijn hele herkenbare punten, exact de lijst die vorig jaar bij mijn 90 zijn gelast. Kan me goed voorstellen dat je het direct goed wil laten doen. Anders is je auto nog niet waterdicht.
Hoe is de auto verder? Voor 1000 euro koop je namelijk niet heel veel. Maar zitten er nog een paar dingen aan te komen, dan is inderdaad zoeken naar een leuke vervanger wel zo slim.
(staat in Utrecht/Lunetten, dacht ik, nog een 90 te koop)
succes
Hannes
Het zijn hele herkenbare punten, exact de lijst die vorig jaar bij mijn 90 zijn gelast. Kan me goed voorstellen dat je het direct goed wil laten doen. Anders is je auto nog niet waterdicht.
Hoe is de auto verder? Voor 1000 euro koop je namelijk niet heel veel. Maar zitten er nog een paar dingen aan te komen, dan is inderdaad zoeken naar een leuke vervanger wel zo slim.
(staat in Utrecht/Lunetten, dacht ik, nog een 90 te koop)
succes
Hannes
-
Bas
- Geregistreerd lid
-
D 'n' C
- Geregistreerd lid