Kan iemand mij vertellen waarmee ik het cabrio doek aan mijn achterruit het beste kan vastlijmen? Op een paar plaatsen is hij aan de onderkant van de ruit los en zo loopt het water dan naar binnen. Hoor het graag.
gr
Fons
repareren (lijmen) cabriodap aan achterruit 900 Classic '87
-
maccebeer
- Geregistreerd lid
Re: repareren (lijmen) cabriodap aan achterruit 900 Classic
officeel zeggen ze allemaal dat je een raam niet opnieuw kan lijmen. Ik heb een paar maanden geleden mijn raam (900 ng) gelijmd met Sikaflex 291, en dit houdt vooralsnog prima. Wel heel goed schoon maken eerst alles.
succes
succes
-
Sebusta
- Donateur (2x)

Als de achterruit verder nog goed vast zit en het alleen die onderste/ voorste flap betreft is dit prima te lijmen.
Heb het bij mijn vorige cabrio ook gehad. Heb toen zwarte kit gebruikt om autoramen mee vast te lijmen.
Kap even loshalen, zodat er geen spanning op staat.
Goed schoonmaken raam en kap gedeelte.
Dan netjes afplakken, want kit moet er dik op en loopt op het raam.
Dan de kit aanbrengen en de flap op het raam plakken. Nu zal deze niet goed blijven zitten. Handig is om het even vast te tapen.
Dan wat afgeplakt is verwijderen en lekker laten drogen.
Zit die flap weer mooi vast.
Heb het bij mijn vorige cabrio ook gehad. Heb toen zwarte kit gebruikt om autoramen mee vast te lijmen.
Kap even loshalen, zodat er geen spanning op staat.
Goed schoonmaken raam en kap gedeelte.
Dan netjes afplakken, want kit moet er dik op en loopt op het raam.
Dan de kit aanbrengen en de flap op het raam plakken. Nu zal deze niet goed blijven zitten. Handig is om het even vast te tapen.
Dan wat afgeplakt is verwijderen en lekker laten drogen.
Zit die flap weer mooi vast.
-
KnuffelSaap
- Geregistreerd lid
Bedankt voor de reactie. Ga ermee aan de slag!
-
De_Duuc
- Geregistreerd lid
Hallo,
zit de ruit nog steeds vast...
zit deze net zo gemonteerd als bij een Volvo C70, dus rechtstreeks het canvas op de ruit??
blijft de kap dan wel onder spanning staan??
ik hoor het graag,
zit de ruit nog steeds vast...
zit deze net zo gemonteerd als bij een Volvo C70, dus rechtstreeks het canvas op de ruit??
blijft de kap dan wel onder spanning staan??
ik hoor het graag,
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
-
Qabriolet
- Donateur (6x)

Ooit een keer de achterruit van mijn 900NG aan de onderkant vast gezet met Sikaflex 291i en dat werkt prima. Als je tenminste de aanwijzing op de verpakking goed aanhoud