Beetje pech deze week - Update

2010-2012
Plaats reactie
tecks
Geregistreerd lid

Beetje pech deze week - Update

Bericht door tecks » do 28 nov, 2013 23:36

Maandag bracht ik mijn auto naar de garage om de defecte stoelverwarming te repareren. Helaas had Saab parts twee rugmatjes geleverd, dus met een -gelukkig- snelle nalevering had ik op woensdag mijn auto weer terug.

Helaas wilde de auto bij het ophalen niet meer starten. De accu was helaas overleden. Omdat ik toch nog bij de garage stond konden ze gelukkig meteen een nieuwe monteren.

Toen ik naar huis reed ging ik onderweg langs de supermarkt. Bij het parkeren en het daarbij flink aan het stuur draaien maakte de auto onbedaarlijke geluiden. Ik ben nog wel naar huis gereden (zo'n klein stukje) maar daar bleek toch wel dat het fout boel was. Olielekkage uit de auto en een stuurbekrachtiging die niet echt lekker meer wil. Waarschijnlijk een kapotte bekrachtigingspomp. Dus af laten slepen naar de garage en wederom een leenauto. Beetje jammer dat deze nieuwe leenauto geen mooie saab is maar een peugeot 208 met een bizarre automatische versnellingsbak.

Hopen dat volgende week weer heerlijk rijden met de 9-5 wordt.

Lady9-5NG
Geregistreerd lid

Re: Beetje pech deze week

Bericht door Lady9-5NG » vr 29 nov, 2013 0:56

Zoveel pech in zo'n korte tijd! Wat lullig! Ik heb met je te doen!
Nou ja, bedenk je één ding: het kan alleen maar beter worden.
Sterkte met de "Peus".

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » vr 29 nov, 2013 11:58

Die automaat is een gerobotiseerde handbak, zoals ze dat noemen. Echt niet ideaal.

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » vr 29 nov, 2013 12:06

tsja, auto's kúnnen kapot, ook Saabs...

tecks
Geregistreerd lid

Bericht door tecks » vr 29 nov, 2013 21:58

Thieuke schreef:Die automaat is een gerobotiseerde handbak, zoals ze dat noemen. Echt niet ideaal.
Het maakt mij niet uit hoe ze het bij Peugeot noemen, ik noem het knudde.

Vandaag wilde bijvoorbeeld ik een rotonde afrijden en had de bak überhaupt niet besloten welke versnelling er moest worden ingeschakeld. Uit pure hufterigheid is er dan gewoon in het geheel géén versnelling ingeschakeld. Het is, laten we zeggen, "erg wennen".
Top Gear Magazine schreef:Het is een mirakel en een schande dat een modern bedrijf als PSA zo’n wanproduct op de markt brengt. Het ding houdt bij elke keer schakelen zó ontzettend in dat optrekken verdacht veel wegheeft van kokhalzen.

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » vr 29 nov, 2013 22:05

Hebben ze de bak van smart geleend?

Dat was ook echt een Klote ding!

tecks
Geregistreerd lid

Re: Beetje pech deze week - Update

Bericht door tecks » ma 02 dec, 2013 19:10

Het blijkt aldus de dealer niet de pomp van de bekrachtiging, maar een gescheurde leidingset.

Deze zijn alleen niet te bestellen. Heb ondertussen de peugeot wel kunnen ruilen voor een mercedes. Ben benieuwd hoe lang het duurt vooraleer dat onderdeel binnen is en gemonteerd.

Plaats reactie