Vanuit het hoofdkantoor is dat het antwoord. Ik weet zeker dat de bekende adressen (Mesman, AGIT, Allround) zo'n 2.8T V6 wel aandurven... Zowel met Vialle als Prins. De directe benzine inspuiting is alleen bij de 2.0T een probleem. Er zijn genoeg 9-3 2.8T V6-en naar LPG omgebouwd...nako schreef:Vanuit prins en vialle vernomen dat inbouw log niet mogelijk is. Gezien mijn ieder jaar van auto switchen en feit dat ik tegenwoordig enkel zakelijk met de NG rijd op zich geen drama. Verbruik ligt redelijk op 1 op 10
9-5NG op gas?
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Re: 9-5NG op gas?
-
jogi123
- Geregistreerd lid
Of een fatsoenlijke tank past er niet in ivm 4wd........
Mvrgr JG
Mvrgr JG
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Het ding heeft toch gewoon een reservewiel of thuiskomer? Je zal in het ergste geval misschien de vloer wat moeten ophogen, maar dan zul je er toch zeker wel een 67 liter ringtank kwijtkunnen, goed voor zo'n 400 km voordelig 'gassen'.jogi123 schreef:Of een fatsoenlijke tank past er niet in ivm 4wd........![]()
Mvrgr JG
-
PH3500
- Geregistreerd lid
Heeft inmiddels al iemand ervaring met een 9-5 NG 2.0T op LPG? Ik overweeg mijn 900 classic door een 2.0 Aero XWD te vervangen.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Bij een 2.8T V6 motor in een Saab 9-3 ziet het er met LPG-inbouw zo uit:

Bron: viewtopic.php?f=51&t=84690

Bron: viewtopic.php?f=51&t=84690
-
PH3500
- Geregistreerd lid
Dat ziet er mooi uit, ik meende begrepen te hebben dat er met name twijfels waren over de 2.0T motor en LPG bij een
9-5 NG. De 2.0 zit in de 9-5 die ik wellicht zou aanschaffen.
9-5 NG. De 2.0 zit in de 9-5 die ik wellicht zou aanschaffen.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Pouls Autotechniek in Baarlo meldt op haar website dat men voor LPG-inbouw voor ieder merk een oplossing heeft.
In de merkenlijst van Pouls wordt ook Saab genoemd:
In de merkenlijst van Pouls wordt ook Saab genoemd:
Bron: http://www.poulsbaarlo.nl/index.php/lpg-inbouw.htmlWij hebben voor ieder merk een oplossing:
Alfa Romeo - Audi - BMW - Buick - Cadillac - Chevrolet - Chrysler - Citroën - Dacia - Daewoo - Daihatsu - Dodge - Fiat - Ford - Ford USA - Honda - Hummer - Hyundai - Jaguar - Jeep - Kia - Lancia - Land Rover - Lexus - Lincoln - Mazda - Mercedes Benz - Mini - Mitsubishi - Nissan - Opel - Peugeot - Pontiac - Renault - Saab - Seat - Skoda - Subaru - Suzuki - Toyota - Volkswagen - Volvo
-
Tubbe
- Donateur (2x)

De direct ingespoten 2.0T zit ook in de insignia. Daar even zoeken op meer ervaringen?
Kan me niet voorstellen dat die er niet of niet positief zouden zijn.
Kan me niet voorstellen dat die er niet of niet positief zouden zijn.
-
luk
- Geregistreerd lid
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Nog steeds niemand die het heeft aangedurfd om LPG in te bouwen in een 9-5NG? 
-
PH3500
- Geregistreerd lid
Dit was voor mij uiteindelijk de reden om geen 9-5 NG te kopen. (Er stond detsijds een mooie fully loaded in Stockholm voor niet al te veel)
In Duitsland had men iets voor een Insignia voor zo'n 4000 euro.
In Nederland heb ik destijds geen LPG inbouwbedrijf gevonden die op een dergelijke installatie garantie wilde geven.
In Duitsland had men iets voor een Insignia voor zo'n 4000 euro.
In Nederland heb ik destijds geen LPG inbouwbedrijf gevonden die op een dergelijke installatie garantie wilde geven.