Onze 90 is onze enige auto, dus normaal gesproken zouden we er het hele jaar door gebruik van willen maken. Maar een eenvoudige rekensom leert dat we in totaal door drie maanden niet te rijden €840 kunnen besparen.
Dit bestaat uit €360 minder MRB, €240 minder benzine kosten en €240 minder aan verzekering. Dat laatste komt omdat we met een heel jaar rijden tegenwoordig (inclusief vakantie) boven het toegestane aantal kilometers komen voor ons tientje verzekering. En dat betekent voor €20 meer per maand overstappen.
Op dit moment hebben mijn vrouw en ik, na overleg, besloten om voor het kwart tarief te gaan. Dat betekent in december etc. het OV gebruiken en eventueel af en toe auto huren of eventueel Green Wheels. Zelf verwacht ik niet een enorme besparing, als we al wat besparen, maar het beschermt wel Séraphine tegen de vreselijke pekelplaag en het is een uitdaging die ons wel aanspreekt. (
Aan de andere kant is het natuurlijk niet gezond dat een auto drie maanden stil staat, en even twee meter heen en weer onder de carport zal niet volstaan. Dus een rondje woonerf zit er af en toe wel in. Liever ook een paar keer meer dan 30 kilometer rijden....maar dat kan niet. Heeft iemand daar ideeën over?
Wie heeft er nog meer een 90 als hoofdvervoermiddel en denkt aan deze weg?
Vooralsnog nog 11 maanden