wat zijn goede speakers voor achterin ?

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
maurice1970
Geregistreerd lid

wat zijn goede speakers voor achterin ?

Bericht door maurice1970 » wo 16 aug, 2006 11:06

beste cabrio medeforummers,

Inmiddels weet ik wat de afmetingen van de speakers zijn in de cabrio. Ik wil mijn speakers achter vervangen; het geluid van de originele saab-speakers is - wat mij betreft - gewoon niet goed genoeg.
Ik zou graag van jullie willen weten welke speakers jullie achterin hebben gemonteerd om een beetje een goed geluid / goede bas te krijgen.
Dank jullie!

snuffel
Geregistreerd lid

Bericht door snuffel » wo 16 aug, 2006 19:52

wat ik in mijn sedan heb zitten (ovale) maar waar ik absoluut content van ben: het merk DLS heeft ook vergelijkbare ronde modellen (eventueel met afzonderlijke tweetersetjes) en geeft me voldoende zuiver geluid!

www.dls.se

rludeke
Geregistreerd lid

Bericht door rludeke » vr 01 sep, 2006 22:41

Hallo, ik heb achter een tweeweg systeem met losse tweeter gemonteerd van het merk ground zero gekocht bij pim tensen. Bevalt mij erg goed, het tweetertje is zo klein dat het boven het rooster gemonteerd kan worden .

link : http://www.pimtensen.nl/shop_details.ph ... cur_id=684

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » za 25 apr, 2009 22:24

Ik ben zelf fan van DLS, heb in een alles DLS Reference, in de andere DLS Classic. Heeft iemand hier ervaring mee in een classic cabrio of zijn er meer goede alternatieven?
Hierbij moet de maat 16,5 cm zijn toch?

patje007
Geregistreerd lid

Bericht door patje007 » zo 26 apr, 2009 10:13

ik heb Hertz , bevalt ook prima .

Kizzy
Geregistreerd lid

Bericht door Kizzy » zo 26 apr, 2009 22:11

Gezien de kleinere omvang van de bestaande luidspreker schermen lijkt mij een kleinere maat optimaler of snijden jullie zonder morren in de binnen bekleding om grotere luidsprekers te kunnen plaatsen?

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » zo 26 apr, 2009 22:34

In de cabrio kan je qua maat toch heel wat kwijt. (16,5cm inderdaad)

Ik heb een compo set van Alpine gemonteerd in m'n cabrio. De tweeters heb ik voorin zitten. De "woofers" dus achterin.

Voor 120 euro een heel acceptabel goed geluid. DSL is beter maar ook duurder, dacht ik.

Groet,

Hannes

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » zo 26 apr, 2009 23:23

Ja, ik heb deze gekocht van DLS, Composetje B6 T20
Klik voor de foto

Moet zeggen dat ik wel benieuwd ben naar de inbouwdiepte, dat is wel redelijk? Het 10cm composetje van DLS gaf wel wat problemen in elk geval achter het handschoenenkastje, ik weet nog niet precies wat ik er voor in ga gooien. Head-unit gaat wat mij betreft weer een Alpine worden, maar heb nog een goeie Kenwood liggen (zit in OtjO).

Kizzy
Geregistreerd lid

Bericht door Kizzy » wo 29 apr, 2009 21:59

Heb nog een 2 setten van Herz liggen en een set met tweeter en midrange + filters. De Pioneer is in bestelling.
Zit bij de standaard radio met luidsprekers aan voorruit en achteraan een versterker of heb ik dat verkeerd voor?

Plaats reactie