Mijn 2e Saab 90 - Wisseling van wacht...!

1985-1987
sb90
Geregistreerd lid

Re: Mijn 2e Saab 90 - PROEF APK!

Bericht door sb90 » vr 14 mar, 2014 12:38

Wouter, volgens mij heb jij de asdoorvoer LV gelast denk ik? (Ziet er overigens prima uit hoor!).
Asdoorvoer RV zit ook laswerk, en ook de ophanging LV heeft laswerk gehad.
Ach; alles wat gelast is hoeft (als het goed is) voorlopig niet weer :wink:

We`ll see!

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » za 15 mar, 2014 0:59

Het laswerk linksvoor is twee jaar geleden door Piet de Lasser in Den Haag gedaan..

sb90
Geregistreerd lid

Bericht door sb90 » ma 17 mar, 2014 11:35

Het Saabje staat momenteel elders te wachten op de APK keuring; meer info nog niet bekend.
Ik heb een bepaald budget afgesproken en er wordt gekeken of APK erop krijgen haalbaar is voor dit bedrag.

Blijft er geld over dan wordt er voor dat geld meer onderhoud uitgevoerd. Blijft er niets over dan wordt alleen het hoognodige uitgevoerd.

Zodra ik meer weet horen jullie het!

sb90
Geregistreerd lid

Bericht door sb90 » do 20 mar, 2014 20:13

Nog geen nieuwe info.

Wel ben ik, onder voorbehoud dat de Saab goedgekeurd wordt, op zoek naar een set bekleding.
Eisen: eigenlijk geen, zolang het maar compleet is. liefst wel in donkere kleur, grijs, zwart, donkerblauw. mag ook in andere kleur zijn. bekleding mag van een 90 of 900 afkomstig zijn, dus het type paneel maakt me niet echt uit.

prijs? weinig :) liefst bekleding wat over is uit een sloper ofzo. wat er dus gewoon redelijk tot netjes uitziet. hoeft niet nieuw te zijn.

mocht iemand dit nog hebben liggen hoor ik het graag even :)

ter verduidelijking;
het betreft dus voorstoelen, achterbank, vloerbekleding, voor- en achterpanelen (let op: een saab 90 dus 2-deuren!), en hoedenplank.

sb90
Geregistreerd lid

Re: Mijn 2e Saab 90 - APK gaat lukken!!!

Bericht door sb90 » vr 21 mar, 2014 22:03

Zojuist vernomen dat het volgende is gerepareerd/vervangen:

- homokineethoes
- fuseekogel
- kentekenverlichting maakte slecht contact
- handrem is afgesteld

THATS ALL!!!
(onder voorbehoud, want ik juich niet totdat ie verse APK heeft).

Nu wordt het oliefilter nog vervangen en de olie ververst, en als het meezit heeft het Saabje dan weer een vol jaar APK..!!
Misschien dat er nog wat budget voor me over is, zo ja, dan laat ik ook nog wat laswerk verrichten.

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » zo 23 mar, 2014 15:19

Ik zit alvast zachtjes te juichen....!

sb90
Geregistreerd lid

Bericht door sb90 » wo 26 mar, 2014 13:07

Komt zeker weten in orde nu, alleen wil de deur niet open omdat de deurhendel kapot is. ga ik regelen! :lol:

sb90
Geregistreerd lid

Re: Mijn 2e Saab 90 - interieurtje gekocht

Bericht door sb90 » do 03 apr, 2014 11:40

Deurhendel is geregeld, Saabje wordt nu klaargestoomd voor de APK. Even afwachten nog.

Ondertussen heb ik bokhara rood interieur gekocht, een complete set met deurpanelen in zeer goede staat, met boxjes er in gemonteerd (heerlijk, ik hou van geluid voorin!).

Ook de hoedenplank is aanwezig, evenals de bekleding zelf natuurlijk. Bekleding zelf is niet nieuw en verkleurd, maar wel in redelijke staat; precies wat ik zocht. Ben er best blij mee!

Dit interieur komt tevens uit een 90 (etienne, check je mail!) en heb meteen een rechter buitenspiegel voor Fleur gekocht (deze was verroest door lasspettertjes wat niet helemaal goed ging).

Nu wachten op de nieuwe APK, dan de Saab weer ophalen en het interieur inbouwen!

Niels

sb90
Geregistreerd lid

Re: Mijn 2e Saab 90 - interieurtje gekocht

Bericht door sb90 » vr 04 apr, 2014 15:05

Onderstaand zegt genoeg.
(en ja, ik was naar tuinverlichting aan het kijken, maar dat is dus niet wat ik bedoel met het plaatje) :D

Afbeelding

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Mijn 2e Saab 90 - met NIEUWE APK!!!

Bericht door blue city » vr 04 apr, 2014 15:22

:D

Daar wordt een mens toch blij van :applause:
Gefeliciteerd.

:O:

sb90
Geregistreerd lid

Re: Mijn 2e Saab 90 - met NIEUWE APK!!!

Bericht door sb90 » vr 04 apr, 2014 15:34

Ja, vooral omdat ik de Saab gekocht had met het oog om er niet teveel aan uit te geven, en het idee om de Saab te slopen toch wel op de planning stond.
Ik ben erg blij dat het Saabje goed genoeg is om voor relatief weinig kosten toch nieuwe APK te krijgen (paar honderd euro praten we over).

Volgend jaar wat laswerk aan vermoedelijk de asdoorvoer en mogelijk de ophanging, maar dat zou in principe alles moeten zijn.

Ik ga het Saabje morgen ophalen, dan zien we wat het exact kost en wat er aan gedaan is.
Binnenkort bouw ik het zojuist gekochte interieur in, ga ik het Saabje even een was- en poets beurtje geven, en dan een paar fototjes schieten.

Stay tuned..!

ralph_m
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Mijn 2e Saab 90 - nieuwe apk!

Bericht door ralph_m » vr 04 apr, 2014 19:46

Goed geregeld!
Is je interieur helemaal compleet incl tapijt, midden console en zo? Ik weet anders nog wat stukken voor je

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » zo 06 apr, 2014 10:04

Mooi, goed bezig!

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » zo 06 apr, 2014 10:51

sb90 schreef: - handrem is afgesteld.
is het wel gedaan door iemand die verstand heeft van oude steek, anders zit straks de boel lekker strak!

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » zo 06 apr, 2014 10:58

Sterker nog, aan de handrem (oude steek, Girling remklauw met handrem op de voorwielen) valt niets af te stellen. Okay, er zitten stelschroeven voor de kabels aan de handrembediening tussen de voorstoelen, maar daar moet je eigenlijk vanaf blijven.

Als de handrem van een Girling remklauw niet goed meer werkt, zit er eigenlijk niets anders op dan de klauw (inclusief handremgedeelte) uit elkaar te halen.

Desalniettemin, leuk dat de auto weer gekeurd is en verder kan leven.

Plaats reactie