Keuzes Caab 9-3 Aero
-
Redaero
- Geregistreerd lid
Keuzes Caab 9-3 Aero
Beste allen,
Ik ben op zoek naar een Caab 9-3 Aero MY'04 of later. Het moet een zwarte of blauwe zijn, met beige (of beige/zwart) interieur, automaat, max. ca. EUR 10.000. Vanwege lengteverschil M/V is een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel een pre.
Deze combi vind ik alleen met hoge kilometrages:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/saab ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/saab ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autowereld.nl/saab/9-3-cabri ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat is jullie ervaring? Is een auto met zo'n kilometrage begin van veel ellende of kan ik er gerust een kopen?
Ik ben op zoek naar een Caab 9-3 Aero MY'04 of later. Het moet een zwarte of blauwe zijn, met beige (of beige/zwart) interieur, automaat, max. ca. EUR 10.000. Vanwege lengteverschil M/V is een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel een pre.
Deze combi vind ik alleen met hoge kilometrages:
http://www.autowereld.nl/saab/9-3-cabri ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat is jullie ervaring? Is een auto met zo'n kilometrage begin van veel ellende of kan ik er gerust een kopen?
-
Robbert
- Donateur (6x)

Re: Keuzes Caab 9-3 Aero
Alles hangt af van de onderhoudsgeschiedenis.
Ik zou eerder een auto kopen met een hogere kilometerstand waarvan het onderhoud bekend is (gestempelde boekjes, garagebonnen etc) dan een lagere km stand met weinig historie.
Ik zou eerder een auto kopen met een hogere kilometerstand waarvan het onderhoud bekend is (gestempelde boekjes, garagebonnen etc) dan een lagere km stand met weinig historie.
-
johnb52
- Donateur (7x)

Of over de grens zoeken in Duitsland of België
-
Redaero
- Geregistreerd lid
Dank. Kom in Duitsland en België niet echt aan mijn trekken, zowel qua prijs als qua aanbod. En dan moet er ook nog relatief flinke BPM overheen. Aanbod in NL lijkt vooralsnog beter. Alleen in Italië is relatief veel keuze, maar mijn Italiaans is te beroerd om zaken mee te kunnen doen...
Zijn er nog specifieke slijtagepunten bij de 9-3 Cabrio Aero (motor, vering, koppeling etc.) die - ook bij goed onderhoud - na 200.000 km gaan opspelen?
Zijn er nog specifieke slijtagepunten bij de 9-3 Cabrio Aero (motor, vering, koppeling etc.) die - ook bij goed onderhoud - na 200.000 km gaan opspelen?
-
johnb52
- Donateur (7x)

Nou onderhoud kan je weinig doen aan een ophanging of koppeling, het is kapot of het werkt nog.
Meeste Saab rijders vervangen pas was als het stuk is.
Uitgezonderd de forummers hier.
Meeste Saab rijders vervangen pas was als het stuk is.
Uitgezonderd de forummers hier.
-
Barten
- Donateur (12x)

Ik deel de visie hiervoor. Het valt of staat met onderhoud en de kilometerstand zegt dus niet alles. Sinds februari van dit jaar ben ik ook in het gelukkige bezit van een door Hirsch getunede 9-3 Cabrio Aero uit 2004. Een diep zwarte met bicolor beige/zwart interieur. Het is geen automaat en heeft ook geen elektrische stoelbediening. De auto is oorspronkelijk in Duitsland afgeleverd en daarna in 2007 door de vorige eigenaar/liefhebber geimporteerd. De auto heeft 160.000 km gelopen en heeft bij 34.000 km een nieuwe motor gekregen.
Bij aankoop heb ik de gehele onderhoudshistorie (facturen) en een extra set velgen met winterbanden meegekregen. Hoewel ik dus de derde eigenaar ben en ik de auto particulier heb gekocht, heb ik veel vertrouwen in deze auto, die als 2e auto wordt ingezet. Veel succes met je zoektocht!
Bij aankoop heb ik de gehele onderhoudshistorie (facturen) en een extra set velgen met winterbanden meegekregen. Hoewel ik dus de derde eigenaar ben en ik de auto particulier heb gekocht, heb ik veel vertrouwen in deze auto, die als 2e auto wordt ingezet. Veel succes met je zoektocht!
-
Maus71
- Donateur (3x)

Veren gebroken, schokbrekers lek, airco kapot, hydrauliek problemen, wiellagers kapot, airbag problemen.
Verbruik is hoog, en allemaal bij mijn 2004 Aero met (nu) 110K op de teller.
Wel een fijne redelijk snelle auto!
Verbruik is hoog, en allemaal bij mijn 2004 Aero met (nu) 110K op de teller.
Wel een fijne redelijk snelle auto!
-
Redaero
- Geregistreerd lid
Dank voor de reacties. Ben inmiddels geslaagd! En blij...
-
Redaero
- Geregistreerd lid
Een handgeschakelde blauwe met beige leer! Staat bij Venza. Na vergelijkend warenonderzoek de beste en allermooiste, werkelijk geen krasje en rijdt geweldig. Blauwe kap is nog perfect. Koppeling voelt als nieuw. Ik haal hem volgende week zaterdag op.
Het is daar inderdaad een Saabparadijs, zoals in de advertentie staat. Er staat nog meer fraais dan op de site vermeld wordt, de ene Saab nog mooier en bijzonderder dan de andere. Liefst 3 x NG 9-5 Estates op een rij, waarvan 1 praktisch zoals ik hem zelf ooit had besteld.
Het is daar inderdaad een Saabparadijs, zoals in de advertentie staat. Er staat nog meer fraais dan op de site vermeld wordt, de ene Saab nog mooier en bijzonderder dan de andere. Liefst 3 x NG 9-5 Estates op een rij, waarvan 1 praktisch zoals ik hem zelf ooit had besteld.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
-
PK1970
- Geregistreerd lid
Mooie auto, toevallig gisteren nog bekeken op de site van Venza (jammer dat er meer Saabs in de showroom staan dan op de website). Veel plezier met je Saab!
-
Redaero
- Geregistreerd lid
Thnx, ook voor plaatsing van de foto's!
Na een Saabattical van 6 maanden en na 5 jaar lang cabrioloos te zijn geweest door maxicosi's ben ik weer helemaal happy
Na een Saabattical van 6 maanden en na 5 jaar lang cabrioloos te zijn geweest door maxicosi's ben ik weer helemaal happy
-
K Plop
- Geregistreerd lid
Redaero schreef:Thnx, ook voor plaatsing van de foto's!
Hoe herkenbaar: Wij reden een Classic cabrio, met de komst van het 1e kind een 9-5 Sedan gekocht, toen deze een keer voor service moest een (toen vrijwel nieuwe) 9-3 cabrio gereden, dat was wel een openbaring, veel stijver en comfortabeler dan een een 900. 2e kind, grotere auto, 9-5 Sedan wordt Estate.
Nu de kinderen weer wat gegroeid zijn en de keinste alleen nog een zitverhoger gebruikt kwam mijn vrouw vorig jaar met de mededeling dat ze wel weer een cabrio erbij wilde. Tja dat moet je geen 2 keer zeggen, ontzettend veel mazzel gehad want de goedkoopste (zonder schade en/of rechts stuur) die ik kon vinden was ook nog eens Glacier blue! Wel een dikke 2 ton op de teller en wat kleine issues, de pret is er echter niet minder om.
Veel plezier met je cabrio.
-
Redaero
- Geregistreerd lid
Tnx. Inderdaad opvallend, die gelijkenis!
That reminds me of something: ben jij niet de eigenaar van het zusje van mijn oude zwarte 9-5 Aero sedan (14-NK-RP) die ik vanwege de komst van nr. 1 eind 2008 bij Kroymans Rotterdam kocht?
That reminds me of something: ben jij niet de eigenaar van het zusje van mijn oude zwarte 9-5 Aero sedan (14-NK-RP) die ik vanwege de komst van nr. 1 eind 2008 bij Kroymans Rotterdam kocht?