Goedemorgen,
Gisteren starte ik de auto en viel me ineens op dat het geluid nogal dof was. Na even gespeeld te hebben met de fader werd al snel duidelijk dat beide dashboard speakers het niet meer doen. Heeft iemand hiermee ervaring, of een idee wat het kan zijn? Als het 1 was dan ging ik nog wel uit van een stekkertje bij de speaker wat los zit. Nu dat het beide speakers zijn lijkt me dat sterk. De overige 4 speakers doen het wel gewoon, al valt me wel op dat de speakers in de deuren, die volgens mij alleen laag moeten geven, alle tonen geven behalve hoge tonen. Het lijkt wel alsof dit niet echt gefilterd wordt en ik weet niet zeker of dit eerst ook al zo was.
Dashboard speakers stoppen ermee 9-3 cabrio '99
-
johnb52
- Donateur (7x)

Re: Dashboard speakers stoppen ermee
En voor welke auto?
Zet dat in je onderschrift, dat voorkomt dit soort vragen , en je hebt sneller antwoord.
Zet dat in je onderschrift, dat voorkomt dit soort vragen , en je hebt sneller antwoord.
-
Giaccotto
- Geregistreerd lid
Re: Dashboard speakers stoppen ermee
Goed punt, ik heb het er bij gezet, het betreft dus een saab 9-3 2.0 SE Cabriolet uit '99
-
Giaccotto
- Geregistreerd lid
Re: Dashboard speakers stoppen ermee 9-3 cabrio '99
Het is in iedergeval duidelijk waarom het gebeurd is. De versterker van de originele radio is opgeblazen.
-
johnb52
- Donateur (7x)

Hoe kunnen ze het van achter wel doen dan?
-
Giaccotto
- Geregistreerd lid
Dat was ik nog vergeten te melden, die bleken het ook niet meer te doen maar dat had ik in eerste instantie nog niet door
-
Qabriolet
- Donateur (6x)

Hoe krijg je dat voor elkaar? De versterker in de radio of de AS3 booster?Giaccotto schreef:De versterker van de originele radio is opgeblazen.
-
Giaccotto
- Geregistreerd lid
Van de radio zelf. Dat lukte me door speakers met een te hoog rms vermogen aan te sluiten.