aero-X concept geneve
-
Berrtus
- Geregistreerd lid
http://www.autovisie.nl/redactioneel/ni ... /index.xml
Opel wacht een designinvasie nu het onder de merknaam Saturn in de Verenigde Staten zal worden verkocht. In het vervolg mag de Amerikaanse designafdeling zich namelijk ook tegen nieuwe Europese Opels aan bemoeien, aldus GM designchef Bryan Nesbitt.
GM wil het ontwerpen van auto’s voortaan ruimtelijk aanpakken. Letterlijk: elke designafdeling mag voortaan zijn zegje doen. Zo zal het zijn bij elke nieuwe Opel, maar bijvoorbeeld ook bij de productieauto die uit het Saab Aero X studiemodel voort moet komen. Nesbitt heeft laten weten dat Opels en Saturns voortaan identieke tweelingen zullen zijn, op hooguit wat kleine kenmerken na. Dat blijkt ook wel uit het Prevue studiemodel dat Saturn onlangs tijdens de New York Motorshow toonde. Wij kennen die concept als de Opel Antara. Dat werkt twee kanten op: Saturn profiteert van kant-en-klare Opel-koetsen, terwijl Opel bij Saturn op interieurles kan. De interieurs van de Amerikanen worden over het algemeen als warm ervaren. Opel heeft op dat gebied nog wat werk te verrichten.
Opel wacht een designinvasie nu het onder de merknaam Saturn in de Verenigde Staten zal worden verkocht. In het vervolg mag de Amerikaanse designafdeling zich namelijk ook tegen nieuwe Europese Opels aan bemoeien, aldus GM designchef Bryan Nesbitt.
GM wil het ontwerpen van auto’s voortaan ruimtelijk aanpakken. Letterlijk: elke designafdeling mag voortaan zijn zegje doen. Zo zal het zijn bij elke nieuwe Opel, maar bijvoorbeeld ook bij de productieauto die uit het Saab Aero X studiemodel voort moet komen. Nesbitt heeft laten weten dat Opels en Saturns voortaan identieke tweelingen zullen zijn, op hooguit wat kleine kenmerken na. Dat blijkt ook wel uit het Prevue studiemodel dat Saturn onlangs tijdens de New York Motorshow toonde. Wij kennen die concept als de Opel Antara. Dat werkt twee kanten op: Saturn profiteert van kant-en-klare Opel-koetsen, terwijl Opel bij Saturn op interieurles kan. De interieurs van de Amerikanen worden over het algemeen als warm ervaren. Opel heeft op dat gebied nog wat werk te verrichten.
-
Thisafternoon
- Geregistreerd lid
-
GRIFFIN
- Geregistreerd lid
Opel die op interieurles moet bij Saturn
Hier klopt volgens mij iets niet
De SAAB Aero X hadden ze btw ook beter GM Aero X genoemd... want die richting gaat het nu wel als maar meer uit.
Kunnen ze dan ook weer hun GM embleempjes voor de zijflanken bovenhalen; waar we voorlopig nog gespaard van blijven.
Hier klopt volgens mij iets niet
De SAAB Aero X hadden ze btw ook beter GM Aero X genoemd... want die richting gaat het nu wel als maar meer uit.
Kunnen ze dan ook weer hun GM embleempjes voor de zijflanken bovenhalen; waar we voorlopig nog gespaard van blijven.
-
Oosthoek
- Donateur

-
edwardk
- Geregistreerd lid
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
-
trollspeed
- Geregistreerd lid
-
edwardk
- Geregistreerd lid
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

de luchtvaarthistorie van saab inachtnemende.... iets van een schietstoel?Oosthoek schreef:Fantastisch concept naar mijn mening. Wel vraag ik me nog steeds af wat er met je nek gebeurt op het moment dat deze auto op z'n kop terecht komt. Zonder a-stijlen krijg je toch onmiddellijk dat dak op je hoofd?
-
t464120
- Geregistreerd lid
-
GRIFFIN
- Geregistreerd lid
Maakt bij zo'n auto niet zoveel uit, het is een conceptcar.Oosthoek schreef:Fantastisch concept naar mijn mening. Wel vraag ik me nog steeds af wat er met je nek gebeurt op het moment dat deze auto op z'n kop terecht komt. Zonder a-stijlen krijg je toch onmiddellijk dat dak op je hoofd?
Bij een productieversie wees gerust dat hij dan wel een A-stijl zou hebben.
-
White Lines
- Geregistreerd lid
De manier waarop het gehele dak omhoogkomt en boven de motorkap schuift zal denk ik nooit in productie komen, als je na een ongeval op je dak terechtkomt kun je er niet echt handig uit.Oosthoek schreef:Fantastisch concept naar mijn mening. Wel vraag ik me nog steeds af wat er met je nek gebeurt op het moment dat deze auto op z'n kop terecht komt. Zonder a-stijlen krijg je toch onmiddellijk dat dak op je hoofd?
Maar het is wel erg mooi.
-
Ruud
- Geregistreerd lid
'Dat ze eens een keer lekker ''ballen'' tonen bij Saab en de Aero X in productie brengen, al is het met normale deuren...
Lijkt me serieus een goede stunt om Saab toch meer in de spotlight te brengen van het algemene publiek, en de schoorsteen te laten roken
Het stoffige image behoord dan ook tot het verleden.
Lijkt me serieus een goede stunt om Saab toch meer in de spotlight te brengen van het algemene publiek, en de schoorsteen te laten roken
Het stoffige image behoord dan ook tot het verleden.