Topic van Fleur
-
sb90
- Geregistreerd lid
Re: Topic van Fleur - remmerij gecheckt ivm vakantie
Hehe true that! (En zeker in Belgie
)
-
turbopilot
- Donateur (7x)

goed dat je de remmen hebt gedaan, hoeven we dit jaar geen blokjes en sleutel na te sturen
prettige vakantie gewenst en plaats ff een paar mooie foto's zoals vorig jaar
prettige vakantie gewenst en plaats ff een paar mooie foto's zoals vorig jaar
-
sb90
- Geregistreerd lid
Was wel handig dat destijds meteen m`n pa samen met de onderdelen verstuurd werd
Toen wist ik nog niet hoe ik het spul moest vervangen hehe
En foto`s volgen zeker!
*mompelt ondertussen iets met 2x helicoil (als ik het goed typ) en Raalte...
Toen wist ik nog niet hoe ik het spul moest vervangen hehe
En foto`s volgen zeker!
*mompelt ondertussen iets met 2x helicoil (als ik het goed typ) en Raalte...
-
sb90
- Geregistreerd lid
Zo. Bougieprobleempjes opgelost, bougies lekken niet meer. Inmiddels naar de Ardennen op vakantie geweest en 1500+km in 1 week gemaakt zonder problemen.
Alleen 1x stilgestaan in Luxemburg, Saabje wilde niet meer starten. Bleek dat er een aftakking van een pluskabel niet helemaal lekker meer zat (losgetrild) waardoor de gasinstallatie niet meer aangeroepen werd en de auto dus geen gas kreeg bij het starten.
Ter plekke kunnen verhelpen, en verder nergens meer last van gehad.
Wat rijdt dat toch geweldig, zo`n 90...
Alleen 1x stilgestaan in Luxemburg, Saabje wilde niet meer starten. Bleek dat er een aftakking van een pluskabel niet helemaal lekker meer zat (losgetrild) waardoor de gasinstallatie niet meer aangeroepen werd en de auto dus geen gas kreeg bij het starten.
Ter plekke kunnen verhelpen, en verder nergens meer last van gehad.
Wat rijdt dat toch geweldig, zo`n 90...
-
sb90
- Geregistreerd lid
Re: Topic van Fleur - Naafkapjes US Turbo velgen?
Dag forummers,
Fleur loopt alweer een tijdje prima zonder problemen, althans, het start-probleem had een andere oorzaak dan verwacht, namelijk het schakel relais van de LPG installatie. Deze is defect bevonden en momenteel even rechtstreeks doorgelusd (niet echt fijn). Een nieuw relais ligt al klaar vernam ik van een forumlid
Afijn.
Ik heb gisteren de bandjes van Sjak overgezet naar Fleur. Fleur heeft nu dus 4 nieuwe banden en gaat vanaf heden verder op US Turbo velgen.
De naafkapjes van de velgen zijn verweerd, de lak (of wat het dan ook is?) laat los. Iemand enig idee of en hoe ze weer mooi te krijgen zijn?
Enig idee of deze naafkapjes nog in goede staat ergens te krijgen zijn en hoe dit zit qua prijs?
Fleur loopt alweer een tijdje prima zonder problemen, althans, het start-probleem had een andere oorzaak dan verwacht, namelijk het schakel relais van de LPG installatie. Deze is defect bevonden en momenteel even rechtstreeks doorgelusd (niet echt fijn). Een nieuw relais ligt al klaar vernam ik van een forumlid
Afijn.
Ik heb gisteren de bandjes van Sjak overgezet naar Fleur. Fleur heeft nu dus 4 nieuwe banden en gaat vanaf heden verder op US Turbo velgen.
De naafkapjes van de velgen zijn verweerd, de lak (of wat het dan ook is?) laat los. Iemand enig idee of en hoe ze weer mooi te krijgen zijn?
Enig idee of deze naafkapjes nog in goede staat ergens te krijgen zijn en hoe dit zit qua prijs?
-
Alexander
- Geregistreerd lid
Heb zelf ooit een setje US-turbo's gespoten met primer, zilverkleurige verf en een aantal lagen blanke lak. Zag er na een aantal jaar nog steeds strak uit. Voor paar tientjes klaar.
Alexander
Alexander
-
turbopilot
- Donateur (7x)

en wat erg jammer is, bij de Hema hadden ze juiste kleur zilver, deze is helaas uit het assortiment gehaald.
-
sb90
- Geregistreerd lid
Hmm.. Misschien inderdaad een idee om de hele velgen + kapjes te doen. Wel even wachten totdat het wat beter weer wordt, maar gelukkig heeft het geen haast.
Iemand nog suggesties omtrent de kleur of welke bus je het beste waar kan halen?
@turbopilot; ik gok zo dat je geen busje meer hebt liggen?
Iemand nog suggesties omtrent de kleur of welke bus je het beste waar kan halen?
@turbopilot; ik gok zo dat je geen busje meer hebt liggen?
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Een beetje spuiter kan je wel een busje op kleur maken. Als je dat te duur vindt is de motip velgenlak ook OK, iets te licht (te wit) naar mijn mening maar het komt in de buurt.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

nee, ik heb helaas geen busjes meer.
de Hema bij ons in het dorp heeft het niet meer, een andere Hema heb ik nog niet geprobeerd.
let wel, het zilver met de spikkeltjes moet je niet hebben.
de Hema bij ons in het dorp heeft het niet meer, een andere Hema heb ik nog niet geprobeerd.
let wel, het zilver met de spikkeltjes moet je niet hebben.
-
sb90
- Geregistreerd lid
Goeie tips, ik ga er tzt naar kijken! (Eerst even iets warmer weer afwachten en de feestdagen voorbij laten gaan).
-
levensnevel
- Donateur (3x)

Maaruh Niels,
ik heb afgelopen zondag wanhopig lopen speuren naar Saabjes 90 in Maren Kessel.
Want ik had toch eigenlijk wel een afvaardiging van de funky trunk club verwacht.
Waar waren jullie
Of ben ik te vroeg weg gegaan.
ik heb afgelopen zondag wanhopig lopen speuren naar Saabjes 90 in Maren Kessel.
Want ik had toch eigenlijk wel een afvaardiging van de funky trunk club verwacht.
Waar waren jullie
Of ben ik te vroeg weg gegaan.
-
sb90
- Geregistreerd lid
Eerlijk antwoord...? Ik zag het topic te laat, had er totaal niet meer aan gedacht en had toen de zondag al volgepland staan met dingen die echt niet meer uitgesteld konden worden...
Waarom Etienne er niet was is mij eerlijk gezegd niet bekend. Vond het wel een beetje erg spijtig dat ik er niet bij was, maargoed...
Volgend jaar uiteraard wel weer!
Niels
Waarom Etienne er niet was is mij eerlijk gezegd niet bekend. Vond het wel een beetje erg spijtig dat ik er niet bij was, maargoed...
Volgend jaar uiteraard wel weer!
Niels
-
sb90
- Geregistreerd lid
Re: Topic van Fleur - 2 jaar APK!!
Het is gelukt om mijn recent 30 jaar jong geworden prachtige dame te voorzien van jawel, TWEE jaar APK!
Stuurhoes RV vervangen, ruitensproeierkopje (die op de motorkap zit) vervangen, stadslicht LV vervangen, gas relais weer ingebouwd, gordel ingesprayed en rolt nu weer goed op. Goedgekeurd, helemaal prima, ze kan (en mag!) er weer tegenaan!
Door de garage even uitgerekend dat ik ruim 20.000km per jaar nog rijd met Fleur
En ik maar denken dat het steeds minder werd. Jaja...
Komende vakantie zetten we er ander interieur en bekleding in, en wordt een deel van reeds gelegde bekabeling op betere wijze gelegd. Dit betreft bekabeling naar neon verlichting en naar audioinstallatie.
Bedoeling is dat Fleur er van binnen weer wat netter uit komt te zien en dat eindelijk de neon verlichting bij o.a. de pedalen en grille weer gaat werken (uiteraard niet op de openbare weg).
Ook willen we de c-stijlen en hoedenplank bekleden met wit skyleer, evenals het houten randje op het dashboard (deze is nu nogal gebubbeld).
Verder nog een klein gaatje geconstateerd in de asdoorvoer RV, deze wordt nog dichtgelast.
We gaan het meemaken..!
Stuurhoes RV vervangen, ruitensproeierkopje (die op de motorkap zit) vervangen, stadslicht LV vervangen, gas relais weer ingebouwd, gordel ingesprayed en rolt nu weer goed op. Goedgekeurd, helemaal prima, ze kan (en mag!) er weer tegenaan!
Door de garage even uitgerekend dat ik ruim 20.000km per jaar nog rijd met Fleur
En ik maar denken dat het steeds minder werd. Jaja...
Komende vakantie zetten we er ander interieur en bekleding in, en wordt een deel van reeds gelegde bekabeling op betere wijze gelegd. Dit betreft bekabeling naar neon verlichting en naar audioinstallatie.
Bedoeling is dat Fleur er van binnen weer wat netter uit komt te zien en dat eindelijk de neon verlichting bij o.a. de pedalen en grille weer gaat werken (uiteraard niet op de openbare weg).
Ook willen we de c-stijlen en hoedenplank bekleden met wit skyleer, evenals het houten randje op het dashboard (deze is nu nogal gebubbeld).
Verder nog een klein gaatje geconstateerd in de asdoorvoer RV, deze wordt nog dichtgelast.
We gaan het meemaken..!