Heb een 2ehands spoiler gekocht en zie in de montagehandleiding dat er een boormal bestaat. Ik zoek me ongans op het forum en daarbuiten maar zonder resultaat.
Nou zal hij ook wel zonder die mal te plaatsen zijn maar ik kan me niet voorstellen dat een mede forummer deze niet ergens digitaal heeft.
Het gaat om deze spoiler (driepoot) en is dus voor een 900ng / 9-3
Wat zou het bevestigen van de spoiler mogen kosten als je het aan de dealer/ garage uitbesteedt? Iemand een idee? Volgens mij een kwestie van mal neerleggen boren en schroeven, dus zou niet heel duur moeten zijn naar mijn mening.
Tip: plak afplak tape op de plek waar de spoiler moet komen.
Doe een klein druppeltje verf rondom de bevestigingspunten van je spoiler.
Plaats de spoiler op zijn plek (liefst met twee mensen) druk het voorzichtig aan.
Til de spoiler rechtstandig op. Je ziet precies waar je moet boren.
Tip 2: vind je dit te risky, maak dan een mal van karton en doe dan het bovenstaande, maar dan op de mal. Je weet waar je moet boren. Maak de gaatjes in de mal en plaats deze dan op de achterklep.
Een garage doet het zonder fabrieksmal vaak precies zo.
tape op de kofferbak dan de spoiler plaatsen , tevreden met de plek aftekenen langs de buitenkant van de pootjes, dan een malletje maken van het pootje met de gaatjes, deze vervolgens plaatsen op door jou afgetekende plek en boren maar 100% fool proof je kan ook nog even alles nameten positie van de pootjes/gaatjes t.o.v de randen van de klep weet je ook dat ie 100% gecentreerd is.
misschien heb jij hier wat aan, misschien niet helemaal 100% duidelijk , maar geeft je wel een goed idee. https://www.youtube.com/watch?v=rnv-A4qZTWk" onclick="window.open(this.href);return false;