Mellow yellow

Voor alle Saab cabrio rijders
Yellow
Geregistreerd lid

Mellow yellow

Bericht door Yellow » do 21 aug, 2014 19:31

Dag beste mensen,
Zijn er liefhebbers bij die het een en ander weten van de yellow mellow 1997 ?
Is het inderdaad een opgepepte versie 2liter turbo van 185 pk naar 255 pk?
We hebben net die van marktplaats gekocht, zijn er heel :P mee!, weten dat die hier en daar een bladdertje heeft en kleur verschil maar dat mag de pret niet drukken, heeft vanaf 2006 1 eigenaar gehad.
Er is geen onderhoud historie, wat is bij de eerste beurt aan te bevelen?......
Na 150 km te hebben gereden wou de auto niet meer starten ;-|+ :-S+ :wow: ......wegenwacht er bij :wink: tja dat die niet wil starten is wel begrijpelijk........de startonderbreker :-P+ :-P+ :oops: nouja...dus dat viel nog mee....ha ha ha ...we kunnen er zelf om lachen!....maargoed....zijn er dingen waar we rekening mee moeten houden....los van de startonderbreker....die we bij de eerste beurt het beste kunnen laten doen?
We hebben de velgen ergens anders op de kop kunnen tikken( ook op marktplaats) dus de uitvoering is nu in iedergeval compleet!

Warme groet
Mellow yellow

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Mellow yellow

Bericht door johnb52 » do 21 aug, 2014 22:03

Heb je dit stickertje er op?

Afbeelding

Hier nog een stukje tekst:

http://www.autoblog.nl/archive/2010/09/ ... te-oplagen" onclick="window.open(this.href);return false;

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » do 21 aug, 2014 22:17

Yellow schreef:...Zijn er liefhebbers bij die het een en ander weten van de yellow mellow 1997?
Niet van 1997, wel van 1974, op de laatste Sonett:
Afbeelding
Staat ook in het Saab museum in Trollhättan.

Yellow
Geregistreerd lid

Bericht door Yellow » vr 22 aug, 2014 0:09

Klopt! Achterop zit die stikker, in deur, op de stoelen tussen de meters overal staat wel ergens mellow yellow.
Heb ook vandaag van de monteur bij Paas Emmen te weten gekregen dat het inderdaad een van de 150 Saab 's is en 1van de 75 schakel uitvoering die voorzien is van een Maptune stage4 kit....super auto voor zo weinig geld!

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » vr 22 aug, 2014 0:28

Wat heb je dan voor de Caab betaald? Ik heb m niet zien staan!

Werkt alles goed aan de wagen?

Ben wel benieuwd naar foto's.

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » vr 22 aug, 2014 0:34

:D

Ik zou zeggen, kom hem even showen in Erm. Blijkbaar bij jou naast de deur.
viewtopic.php?f=52&t=140299" onclick="window.open(this.href);return false;

:O:

Yellow
Geregistreerd lid

Bericht door Yellow » vr 22 aug, 2014 1:28

Hij stond net een paar dagen te koop op marktplaats, nu nog trouwens maar niet meer te zien omdat hij hem direct van marktplaats heeft gehaald.
Eigenlijk heeft die maar 4 dagen te koop gestaan.
Hij stond voor 2450 te koop en we hebben voor 2000 de auto mee gekregen, omdat de originele velgen er niet onder zaten en de auto was aan het achter scherm over gespoten plus hier en daar een bijgewerkt plekje, kofferklep zoals bij veel het geval.
Velgen heb ik in Rotterdam gekocht voor 400 dus eigenlijk hebben we 2400 voor voor de auto betaald....we zijn er blij mee!
De reden dat we gewoon niet wisten hoe het met die startonderbreker werkt is omdat we niet eerder een auto gehad hebben die dat had!....ha ha lachen!...we wisten ook niet hoe de benzine klep open ging bij de pomp...ha ha ha LOL

Yellow
Geregistreerd lid

Bericht door Yellow » vr 22 aug, 2014 1:52

Okay...!
Krijg van het forum us het volgende,
Uitlaat is anders, het rem systeem is aangepast, de turbo is aangepast T28 garrett, het onderstel, de clutch en het UP electronic system (?) is anders, De solenoit valveT5 en hose vale system, (?) airfilter, de actuator T25, het interieur (?) en natuurlijk de kleur en de velgen........
Al met al best wel een appart autogie, de meeste zijn naar de us gegaan van de automaat versie en van de schakel versie zijn de meeste in Europa gebleven waaronder Duitsland, Italie ( vanwege het feit dat het een 2 liter versie is, anders valt die in een zwaarder belasting systeem) en een paar in Nederland.
Volgens Maptune info was de standaard versie 185 hp en is die nu 290 hp/390nm......wat we er mee kunnen is leuk maar we moeten ons wel gewoon aan de snelheid houden.....het is niet de bedoeling dat we leeg lopen op de auto.
Hoe meer info ik van deze uitvoering krijg hoe leuker en mooier ik de auto ga vinden!....best wel een bizondere uitvoering met een oplage van 150 stuks.

Warme groet!

Yellow
Geregistreerd lid

Bericht door Yellow » vr 22 aug, 2014 1:58

Hi 72 sonett3
Zoeen staat ook nog in friesland bij Carclassic, het is dan wel een rooie maar wel een sonett!

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » vr 22 aug, 2014 13:07

Ben wel benieuwd naar die Mellow Yellow van je, heb je misschien ook foto's? :D

DionHPT
Geregistreerd lid

Bericht door DionHPT » vr 22 aug, 2014 13:22

FOTOS :D

Yellow
Geregistreerd lid

Bericht door Yellow » vr 22 aug, 2014 14:19

Hi,
Ik zal eens kijken of het lukt om een foto te plaatsen......verwacht geen wonder van me...ik ben waarschijnlijk een van de weinige die nog een bakelieten telefoon heb zonder foto mogelijkheid en ze noemen me niets voor niets een digibeet.....ha ha, maar als je mellow yellow in typ op innenette Google en afbeelding dan staat die op verschillende plaatjes, dat heeft die verkoper gedaan denk ik omdat het de zelfde foto's zijn die ook in de advertentie gebruikt waren, die andere foto's zijn van een duitse mellow yellow.
Op de foto staat die ook met andere velgen die er niet onder horen bij deze mellow yellow maar zoals ik al aangaf hebben we die een dag later in Rotterdam kunnen kopen dus ik heb ze er wel bij in iedergeval!
Het was fris vanmorgen met de kap er af, ik denk dat We een windscherm kopen, en op een gegeven moment moest de kap er toch wel op met die regen....jammer!

Maargoed, ik heb dus nog geen advies wat ik bij zijn onderhoud beurt extra aandacht aan moet geven....

Groeten, mellow yellow

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » vr 22 aug, 2014 14:24

Ik roep t elke keer, dus dan nog maar een keer:

Als je niks van de onderhoudshistorie weet:

Alle vloeistoffen en filters.

(Luchtfilter, Oliefilter, brandstoffilter, interieurfilter)
(Kvs, motorolie, remvloeistof)

Vacuumslangen

Eventueel airco laten afvullen, controleren op lekkages.

Yellow
Geregistreerd lid

Bericht door Yellow » vr 22 aug, 2014 14:53

Okay okay...niet boos worden....

Ik dacht dat er mogelijk dingen...kwaaltjes die typies van Saab zijn die bij een standaard beurt niet gedaan worden maar dat men dat ken aangeven om ook uit te laten voeren.
Begrijp mij niet verkeerd, van de oude type B18 of B20 Volvo bijvoorbeeld wist men dat je de distributie tandwiel moets vervangen( preventief) men had ook altijd een extra setje tumelaar in de auto omdat die nog wel eens konden breken....dat waren van die dingen die gewoon gebeurden bij dit type auto....zo zal saab ook wel een paar mankoo's hebben dacht ik......vandaar mijn vraag of er iets is waar ik extra aandacht aan moet schenken....voor ons is dit een hele nieuwe auto met nogal veel snufjes die we niet gewend zijn....let wel...we zijn begonnen met een eend..dak er af!
Simca aronde met roldak!....kever cabrio...dak er af!....MG B...dak er af....TR6.... Dak er af!.....Suburban met roldak over de hele lengte.....dak er af!.....en nu dus een Mellow Yellow...super de luxe!

Ik iedergeval dank voor je reactie !

Ik ons geval doet de airco het goed maar dat was voor ons geen probleem geweest als dat niet het geval was...wij zouden daar in iedergeval geen geld aan uit geven....als het weer het toe laat...zelf motregen dan is de kap er af...

Rik Tuin
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Rik Tuin » vr 22 aug, 2014 15:29

Ik kan de oude Volvo's dromen, heb ze ook gehad en ken de problemen met het distributietandwiel op de nokkenas.

Bij dit type Saab zou ik, afhankelijk van de leeftijd, de brandstofpomp vervangen door een nieuwe pomp (bijv. de sterkere Henko). Ook een reserve BDP-sensor in de kofferbak kan geen kwaad.

Wat goed is om te doen is het verwijderen van de kitranden rond de bovenste veerschotels achter. Zit heel vaak roest onder deze kitranden. Als je dit tijdig constateert, kun je het nog verwijderen.

Plaats reactie