1947-1967
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Bericht
door Style&Co » za 23 aug, 2014 10:36
vloeken in de kerk? Dit is engelengezang! Wat een gaaf ding. Knap en subtiel gedaan.
Ik lees dat deze auto gemaakt is voor Peter Wallenberg... 10 tegen 1 dat hij lid is van de Wallenberg dynastie (jongere broer van Marcus) ... die zeer nauw betrokken waren bij Saab en in 2012 nog even het saab museum redde
-
sveba
- Donateur (3x)

Bericht
door sveba » za 23 aug, 2014 11:17
geweldig! maar 300 pk op de automaat dan zal daar ook wel iets mee gedaan zijn, ik kan het natuurlijk ook verkeerd begrijpen aangezien ik 0 woorden over die grens spreek.
-
Ewout
- Donateur (5x)

Bericht
door Ewout » za 23 aug, 2014 11:46
Er heeft een heel artikel over in de SAABberichten gestaan ooit, toch? Of was het ergens anders in. Erg intrigerend in elk geval en ik kan het persoonlijk zeker waarderen!
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Bericht
door Style&Co » za 23 aug, 2014 14:04
300 pk uit dat oude V6 turbo blok is wel veel inderdaad... standaard was 200 pk en ik heb bij de reguliere tuners alleen maar een stage 1 kunnen ontdekken (ca 220 pk)... hier moet meer uit de kast gehaald zijn
zat nog even naar de neus te kijken... die lijkt inderdaad breder maar ik kan nu niet goed ontdekken waar ze de verbredingswinst gehaald hebben? Bredere schermen? Motorkap verbreed? Knap gedaan in ieder geval
-
nastydrive
- Donateur (2x)

Bericht
door nastydrive » za 23 aug, 2014 14:15
Was het niet zo dat Lotus de zelfde motor tot 4,0 ltr uitgeboord had ,die had meen ik nog 100pk meer

-
DionHPT
- Geregistreerd lid
Bericht
door DionHPT » ma 25 aug, 2014 22:18
Heel vet... zo zou ik ook een 92 maken

-
Sander
- Forum Admin
Bericht
door Sander » di 26 aug, 2014 12:07
Wat ontzettend gaaf! Hier zou ik van kunnen dromen

-
Sapphire
- Donateur (7x)

Bericht
door Sapphire » di 26 aug, 2014 12:27
Prachtig stukje vakmanschap! Ben alleen bang dat ie aardig zwaar op de neus is. Kan er ook niet de vinger op leggen waar hij verbreed is, misschien lijkt dit zo omdat de spoorbreedte is toegenomen?
-
sb129h
- Donateur (2x)

Bericht
door sb129h » di 26 aug, 2014 17:48
Schitterend gedaan!
De nieuwerwetse techniek keurig verwerkt in de oude body (dat dashboard!), het zal hier en daar wel wat Zweedse hoofdbrekens gekost hebben maar het resultaat mag er zijn!
-
Tjøørd
- Donateur (6x)

Bericht
door Tjøørd » di 02 sep, 2014 21:13
-
martinphili
- Geregistreerd lid
Bericht
door martinphili » di 02 sep, 2014 21:37
Jemig de pemig, dat is een ongelofelijk stuk vakwerk. Pffff
Maar ja, aan de andere kant.... zo'n 92 is wel een museumstuk.
-
Spatje
- Donateur (3x)

Bericht
door Spatje » di 02 sep, 2014 21:53
Zelfs stuurbekrachtiging, en dan de stoelventilatie en -verwarming ingebouwd, dat was vast niet voorbereid
Mis alleen nog de flippers op het stuur, wat een heerlijk klus project dan moet je van goede huize komen.