Zoooo mooi!

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Zoooo mooi!

Bericht door gj900 » ma 28 aug, 2006 21:57

Ik ben geen verstokte Citrofiel, maar de DS is in mijn ogen nog steeds van een ongekende schoonheid en is naar mijn mening het model dat tijdens zijn introductie het meest zijn tijd vooruit was (sindsdien niet meer geëvenaard). Dit prachtige (schitterende kleurcombi!), in echte nieuwstaat verkerende exemplaar staat voor een astronomisch bedrag te koop bij Garage de l'Est (http://www.delest.nl/indexnew.html?main ... lijst.html)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deze garage zet bij al zijn auto's leuke verhalen van de historie :

Technische gegevens:

Motor : 4-cilinder, 2332cc, 131pk
Aandrijving : Op de voorwielen, automatische Borg Warner versnellingbak
Lengte : 487 cm
Gewicht : 1350 kg
Topsnelheid : 182 km/u

Overige gegevens:

Eerste toelating : 10 oktober 1973
KM stand : 2.000 km
Kleur carrosserie : Donkerblauw
Interieur : Cognackleurig leer

Algemeen:

Deze in absolute nieuwstaat verkerende Pallas is zojuist binnengekomen en staat te pronken in onze showroom.

De auto is nieuw geleverd aan een professor in Duitsland en ze is ook altijd in Duitsland gebleven. De laatste eigenaar was een ons bekende verzamelaar die de auto geheel heeft laten restaureren. Er zijn fakturen bij de auto aanwezig van meer dan eur 35.000 ! De restauratie is ook vastgelegd op CD met meer dan 300 foto's.

Alles is aan deze auto verniewd en wij denken dat er geen mooiere te vinden zal zijn. De kleur is prachtig donkerblauw, een zeer mooie combinatie met het getinte glas en de schitterende cognackleurige bekleding. Het interieur is echt om van te smullen !!

Heel bijzonder en zeldzaam is ook de Borg Warner (volledige) automaat, aangezien de meeste werden uitgevoerd met een half-automaat.

De Pallas was de duurste en meest luxe uitvoering van de DS-modellen reeks. Afgezien van de zware 130pk motor, die de auto een topsnelheid gaf van 182 km (!), was de auto herkenbaar onderscheidend uitgevoerd met veel extra chroomwerk, (o.a. grote wieldeksel, veel extra lijsten over de flanken, stoffen hemel, leren bekleding, rvs instappen, velours tapijt enz.

De prijs voor deze absolute topper voor de welgestelde( :) ) verzamelaar is :
EUR 28.500,-

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » ma 28 aug, 2006 22:10

ruim 28 mille?! :shock: heb je ook een mooie Saab voor! 8)

davidjoost

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 28 aug, 2006 22:14

Dat is inderdaad een plaat van een DS, voor de prijs van een C4 toch een veel mooiere auto.

ajb
Geregistreerd lid

Bericht door ajb » ma 28 aug, 2006 22:51

Kan geen nieuwe Saab tegenop! en geen wegenbelasting enzo. Zal mevrouw AJB even de plaatjes laten zien wil ze 'm gelijk kopen en de Seat inruilen!

Ewout900
Geregistreerd lid

Bericht door Ewout900 » di 29 aug, 2006 9:01

Ik waardeer dit soort auto's wel, maar ik moet toch zeggen dat ik de CX en de GSA mooiere auto's vind. Maar goed, ik ben dan ook meer een jaren '80-autoliefhebber 8)

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » di 29 aug, 2006 10:19

Ik moet zeggen dat ik de CX en de GS ook een tikje mooier vind, maar de DS is wel een waanzinnige auto geweest in haar tijd. Overigens ben ik mede-eigenaar van een heel bijzondere 'DS', namelijk een ID19F uit 1959, een van de oudste, nog geheel originele breaks met eerste neus, in gebruik geweest als commandowagen en ambulance van de vrijwillige brandweer in het dorpje Lauzerte. Deze is ongerestaureerd (de Fransen zeggen 'dans son jus') en een absolute head-turner:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

900 turbo S
Geregistreerd lid

Bericht door 900 turbo S » di 29 aug, 2006 10:56

Mijn vader heeft een ongerestaureerde ID19FA Break uit 1967 die dienst heeft gedaan als ambulance, heeft een in ongelijke delen neerklapbare achterbank zodat er een doktor naast de brancard kon plaatsnemen, heeft nog de originele gordijntjes. Er zit ook een speciaal mechanisme op om de motor extra snel warm te krijgen. Het mooie van de auto is dat hij niet als ambulance te herkennen is, behalve als je 'm van binnen bekijkt.
Hij heeft de auto in 1987 gekocht met 32K Km op de teller, nu staat er ongeveer 50K op. De auto wordt vnl gebruikt voor vakanties en zomerritjes.

Barrrt
Geregistreerd lid

Bericht door Barrrt » di 29 aug, 2006 11:06

Wat een schitterende Citroëns! Zo te zien was jij ook bij de 50ste verjaardag van de DS met je pronkstuk? Een paar vrienden van mij ook, echte DS-liefhebbers. Wat mij betreft is de DS inderdaad van een schoonheid die ´Hors categorie´is...
Zelfs de stoere lijnen van een 900 classic kunnen daar wat mij betreft niet tegenop (ik riskeer nu royement van dit forum... :oops: ) al vind ik de 900 wel een meer robuuste, koele en vooral modernere en meer veiligere en bruikbare wagen waar een behoorlijke motor in zit. Hoewel deze 2.3 er ook mag zijn. Maar ja, ik ga liefst niet zo vaak naar de garage... :wink:
De CX en de GSA zijn ook auto´s waar ik in mijn jeugd graag naar keek, vooral de CX was samen met de 900 turbo een auto waarvan ik stiekem hoopte dat mijn vader hem zou kopen ipv die degelijke maar toch wat saaiere 504´s en 505´s die hij reed. Overigens ook geweldige auto´s, zonder roest of mankementen goed voor heel veel kilometers. Jammer dat je de 505 bijna niet meer ziet. Zeker de GTI en Turbo Injection waren mooie bakken. Allemaal verscheept naar Afrika... :cry:
De 504 is wel weer een beetje terug. Hier in Amsterdam dan. Samen met de 900 classic is het wel weer een beetje de ´nieuwe DS´ in de grachtengordel... :wink:
Dit soort auto´s zijn toch de krenten in de pap!

900 turbo S
Geregistreerd lid

Bericht door 900 turbo S » di 29 aug, 2006 11:17

Wim,

Die ID break rijdt die nog ? Via RDW site zie ik dat de laatste APK geldig is tot 11 juli 1998
Ik zat ff te kijken wanneer de auto naar NL is geimporteerd, kenteken lijkt sterk op van dat van mijn vader.

Datum eerste afgifte Nederland 2 augustus 1990
Datum eerste toelating 30 juni 1960
Datum aanvang tenaamstelling 2 augustus 1990

Vervaldatum APK 11 juli 1998

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » di 29 aug, 2006 11:33

Barrrt schreef:Wat een schitterende Citroëns! Zo te zien was jij ook bij de 50ste verjaardag van de DS met je pronkstuk? Een paar vrienden van mij ook, echte DS-liefhebbers. Wat mij betreft is de DS inderdaad van een schoonheid die ´Hors categorie´is...
Ja, het DS jubilé was echt een waanzinnige ervaring. De bovenste foto is genomen op t festivalterrein waar duizenden DSen waren opgesteld. De onderste twee zijn van het opstellen op Avenue Foch vanwaar we de rit door het centrum naar de Eiffeltoren gingen doen. Bij het maken van die twee foto's stonden we in drie rijen, die elk zo lang was als de avenue. Daarna kwamen er nog drie rijen te staan op de linkerhelft, zodat de avenue was gevuld met 6 rijen DSen.
Onze ID had zo lang stilgestaan dat de voorremklauwen waren vastgerot. Deze hebben we net op tijd kunnen vervangen dus we hebben de auto net rijklaar gekregen vlak voor t evenement.
Tussen alle glimmende DSen viel de onze op door haar originele staat. Ze is indertijd in deze rode kleur gekwast/gerold door de lokale schilder in Lauzerte. Hoe harder iedereen poetste, hoe mooier de onze werd :)

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » di 29 aug, 2006 11:35

900 turbo S schreef:Wim,

Die ID break rijdt die nog ? Via RDW site zie ik dat de laatste APK geldig is tot 11 juli 1998
Ik zat ff te kijken wanneer de auto naar NL is geimporteerd, kenteken lijkt sterk op van dat van mijn vader.

Datum eerste afgifte Nederland 2 augustus 1990
Datum eerste toelating 30 juni 1960
Datum aanvang tenaamstelling 2 augustus 1990

Vervaldatum APK 11 juli 1998
:) Er was geen tijd meer voor APK, dus zijn we gewoon zonder APK naar Parijs en terug gereden :oops: Later heb ik hem nog van Delft naar Haarlem gehaald, maar dat was in de winter, dus had ik ineens twee redenen om hem op een autoambulance te zetten. De bedoeling is om hem een dezer dagen even rustig na te lopen en dan weer netjes te keuren.

ralph12
Geregistreerd lid

... ik kwam deze tegen... MOOI!

Bericht door ralph12 » di 29 aug, 2006 13:04

Voluit: een Hispano Suiza H6C Saoutchik Dubonnet.... Weer es wat anders dan een Golf Gti

Afbeelding

Afbeelding

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » di 29 aug, 2006 13:09

Sjittes, dat moet kleiner kunnen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Barrrt
Geregistreerd lid

Bericht door Barrrt » di 29 aug, 2006 14:23

Kijk, dat is nog eens een auto zoals ze tegenwoordig niet meer worden gemaakt... :wink:
Jammer dat dit legendarische merk niet meer bestaat. Of zou het binnenkort ook weer nieuw leven worden ingeblazen? Waarschijnlijk niet sexy genoeg zoals Bugatti :cry:

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » vr 01 sep, 2006 15:13

Nou, kom maar op met het commentaar.... de ALfa met V8 motor schijnt er toch te komen. Om de herintro van het merk op de Amerikaanse markt luister bij te zetten...

Afbeelding

Plaats reactie