Gisteren een grote rit 150 km met de plaatselijke Veenendaalse Oldtimer Club (VOC) gereden met ook nog extra meerijders in de tweetakt, dus volle bak
Halverwege de rit een naar mechanisch geluid in de tweede versnelling (maar niet het standaard janken) en niet veel later in alle andere versnellingen ook..
Dan maar veel gas geven en daarna in de vrijloop, dan geen bijgeluid natuurlijk meer.. zo naar de tweede stop gereden
Daar de olievuldop uit de bak (sleutel vierkant toevallig niet bij me...), maar een 75 jarig medelid met zijn Citroen Tranction Avant had wel veel gereedschap bij zich.
peilen en ... zit er GEEN olie meer.. snap het niet, pas vier jaar geleden het peil gecontroleerd en was toen nog goed!
toevallig komt er een ANWB aan en helpt ons verder. weer verder rijden en gelukkig geen enkel bijgeluid meer, blij met de volle auto de rit afgemaakt
toch blij de Postbank opgetweetakt met veel rook en veel kabaal en de rit met het traditionele stamppot buffet geëindigd
toch maar wat extra onderhoud vooraf doen met een bijna vijftig jarige auto als je een grote rit gaat rijden
Dom, dom, dom....
-
Paul Viking
- Donateur (2x)

Re: Dom, dom, dom....
Ik mag niets zeggen 2 weken geleden op de inspectiedag geweest met de TT, ook geen drup olie in de v-bak, ik was hoogstelijk verbaasd in maart nog bijgevuld, snel in de buurt olie gehaald en bij gevuld er ging nagenoeg 2 liter in.
Is te zien lekt behoorlijk olie, alle keeringen afdichtingen maar eens gaan controleren.
Is te zien lekt behoorlijk olie, alle keeringen afdichtingen maar eens gaan controleren.
-
Paul Viking
- Donateur (2x)

Re: Dom, dom, dom....
Klopt, de rede was dat ik nog 200 km moest rijden met een lekkende v-bak, vandaar liever ff te veel olie.
Ik heb van beide de bijbehorende boekjes.
V4 1,7 L
TT 1,4L ( zowel voor 3 als de 4 bakken)
Ik heb van beide de bijbehorende boekjes.
V4 1,7 L
TT 1,4L ( zowel voor 3 als de 4 bakken)