Luid gekraak bij kouder weer
-
Vrobbesom
- Geregistreerd lid
Luid gekraak bij kouder weer
Een goede morgen,
Sinds 3 weken rijdt ik een Saab 9-3 cabrio uit 2001.
Even wennen maar een erg fijne auto..erg tevreden met de kleine t, ben daardoor erg benieuwd naar de prestaties van de grote T, geen turbo gewend:-).
Maar goed.. nu het kouder wordt merk ik bij het nemen van verkeersdrempels dat de voorkant nogal kraakt.. de eerste dagen dacht ik dat ik de drempel met de onderzijde schrampte maar nu het kouder wordt is het duidelijk een gekraak.
Ik zit niet lekker meer op mijn (auto) stoel...
Is dit normaal? kan ik hier iets aan doen?
Bij de Renault Megane welke ik hiervoor had deed een stabilisatiestang wonderen om torsie en gekraak tegen te gaan..is dit ook een optie voor mijn auto?
Graag uw reaktie.
Mvrgt,
Vincent
Sinds 3 weken rijdt ik een Saab 9-3 cabrio uit 2001.
Even wennen maar een erg fijne auto..erg tevreden met de kleine t, ben daardoor erg benieuwd naar de prestaties van de grote T, geen turbo gewend:-).
Maar goed.. nu het kouder wordt merk ik bij het nemen van verkeersdrempels dat de voorkant nogal kraakt.. de eerste dagen dacht ik dat ik de drempel met de onderzijde schrampte maar nu het kouder wordt is het duidelijk een gekraak.
Ik zit niet lekker meer op mijn (auto) stoel...
Is dit normaal? kan ik hier iets aan doen?
Bij de Renault Megane welke ik hiervoor had deed een stabilisatiestang wonderen om torsie en gekraak tegen te gaan..is dit ook een optie voor mijn auto?
Graag uw reaktie.
Mvrgt,
Vincent
-
jor
- Geregistreerd lid
Re: Luid gekraak bij kouder weer
Als de temperatuur stijgt gaat het kraken weer over(meest
al)
-
tanisha
- Geregistreerd lid
dat krakende knarsende geluid is volstrekt normaal het geluid komt uit de rubber bussen om de stabistang
er zijn in het verleden vele pogingen gedaan om dit te smeren/stil te krijgen maar komt altijd weer terug zie het maar als een karakter trekje van de 900ng en 9-3!
er zijn in het verleden vele pogingen gedaan om dit te smeren/stil te krijgen maar komt altijd weer terug zie het maar als een karakter trekje van de 900ng en 9-3!
-
ronald9000
- Geregistreerd lid
Heb hetzelfde geluid ook sinds de temperatuur rond het vriespunt is.
Even vreemd, tot je weet wat het is en het na een paar kilometers ook weer verdwenen is. Dan is het alleen nog af en toe irritant.
Even vreemd, tot je weet wat het is en het na een paar kilometers ook weer verdwenen is. Dan is het alleen nog af en toe irritant.
-
Gerard1978
- Geregistreerd lid
Heb dit euvel ook! Sinds een maandje eigenlijk...
En na een paar kilometer is het weg inderdaad
En na een paar kilometer is het weg inderdaad
-
tanisha
- Geregistreerd lid
als het boven de 5 graden komt is het geluid weer helemaal weg
-
flyingpig
- Donateur

Rij nu ook sinds een weekje met een 9-3 cabrio en idd het kraakt allemaal nogal.
Bij een andere wagen zou het mij storen, bij deze noem ik het : het karakter van de wagen
na een paar kilometer gaat het over
Bij een andere wagen zou het mij storen, bij deze noem ik het : het karakter van de wagen
na een paar kilometer gaat het over
-
AeroR
- Geregistreerd lid
Geen last van, mijn 900ng deed het wel 
-
Vrobbesom
- Geregistreerd lid
Nou, het is niet op te lossen dus.. maar gezien de reacties ben ik er wel een stuk geruster op, dank allen!
-
something2say
- Donateur

Wel op te lossen door powerflex te monteren i.p.v. rubber. Mijn auto is sindsdien muisstil op de drempels. [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
-
wysiwyg
- Donateur (9x)

Same here. Alleen bij koud weer en dan nog na een paar minuten weg... Hoort erbij
-
peeke 1972
- Donateur

Onze saabjes zijn niet de enige die kraken bij koud weer hoor. Je moest een weten hoeveel alfa's er nu met een krakende ophanging door het koude weer...
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
-
tanisha
- Geregistreerd lid
juich nog maar niet te vroeg ook met powerflex komt het gewoon terug het is nu even weg omdat je ze vers gemonteerd hebt na een tijd komt het terug maar het moet iets kouder zijn als met normale rubbers ongeveer -3 a -5 graden!something2say schreef:Wel op te lossen door powerflex te monteren i.p.v. rubber. Mijn auto is sindsdien muisstil op de drempels. [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
-
something2say
- Donateur

We wachten het rustig af... Heb ze niet gemonteerd om gekraak tegen te gaan,maar het is wel een leuke bijkomstigheid dat hij nu stil is