grootlicht storing

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
jor
Geregistreerd lid

grootlicht storing

Bericht door jor » di 23 dec, 2014 11:27

Mn caabje doet het na enkele financiele :? investeringen weer fijn.Bijna geen vuiltje aan de lucht.Er is nog een dingetje wat ik nog niet heb kunnen fixen.Bij het ontsteken van grootlicht krijg ik altijd eenmalig een sid melding dat er met gr.licht iets mis is.Druk ik de storing weg,dan komt het niet meer terug.Bij contact afzetten en opnieuw starten is het er weer eenmalig aanwezig.Ik heb het oranje relais doorgesoldeerd (wat niet hielp) en het relais vervangen(wat ook niet hielp).Het is een storing waar goed mee te leven is maarrrrr wat veroorzaakt die storing.

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: grootlicht storing

Bericht door jansen » di 23 dec, 2014 12:27

krijg ik altijd eenmalig een sid melding dat er met gr.licht iets mis is
Maar is er ook iets daadwerkelijk mee mis of werken de grootlichten toch wel? dat kan ik uit je verhaal niet vernemen, het controle systeen is het orangje relais meet de onderlinge stroomsterkte en geeft bij een te grote verschil de melding door, kan dus zijn dat er een geringe stroomsterkte verschil is onderling, dan zou ik er eens twee exact dezelfde nieuwe H4 lampen inzetten. En anders de stekkers goed controleren of de aarde aansluitingen net achter de koplampen.

jor
Geregistreerd lid

Bericht door jor » di 23 dec, 2014 14:06

Ik heb 2 nieuwe lampen geplaatst maar de melding blijft .De lampen branden alle twee op goede sterkte en de contacten zijn schoon.De massa is ook goed en een amperemeter geeft voor alle twee de zelfde waarde.

DylanJJ
Donateur
Donateur

Bericht door DylanJJ » di 23 dec, 2014 15:54

Je kunt het meldingssysteem ook buiten werking stellen mocht je er gek van worden. Echter snap ik ook dat je wilt weten waar het nu aan ligt .
Ik heb xenon en heb het canbus ook 'ontmanteld' haha

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » di 23 dec, 2014 16:49

De lampen branden alle twee op goede sterkte en de contacten zijn schoon.De massa is ook goed en een amperemeter geeft voor alle twee de zelfde waarde.
Nou als alles goed is dan heb je ook geen last van foutieve meldingen toch.

Maar om toch even terug te komen op je vorige vraag van
maarrrrr wat veroorzaakt die storing.

Het orangje lampcontrole relais krijgt op slechts 1 aansluiting de voeding binnen voor beide grootlichten op pen4 en ook voor beide dimlichten op pen3 de voeding naar beide koplampen worden in het relais gescheiden en gaan dan via zekering6 dimlicht links en zekering7 dimlicht rechts, grootlicht is zekering8 en rechter grootlicht is zekering9, deze komen rechtstreeks uit het orangje relais en gaan naar de koplampen toe, het relais zit met pootje 9 C2 verbonden met je Siddisplay als er verschil zit in stroomsterkte wordt pootje 9 C2 geaardt en krijg je een foutmelding op je Sid weergegeven, dus als alles goed werkt heb je geen meldingen in je Sid en anders stroomsterkte meten en anders een goed werkende relais monteren, meer is het niet.
het canbus ook 'ontmanteld' haha
Foutmeldingen,, frontlight failure ,, zijn een gevolg van schakellen van een relais en gaan niet via de canbus.

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » di 23 dec, 2014 17:15

Of de soldeercontacten van het oranje relais langslopen. Grote kans dat die gescheurd/onderbroken zijn.

viewtopic.php?f=7&t=142333&p=1566585&hi ... s#p1566585

Afbeelding

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » wo 24 dec, 2014 12:58

Robbert schreef:Of de soldeercontacten van het oranje relais langslopen.
jor schreef:....Ik heb het oranje relais doorgesoldeerd (wat niet hielp) en het relais vervangen(wat ook niet hielp).
Het probleem zit blijkbaar ergens anders.
jansen schreef:Het orangje lampcontrole relais krijgt op slechts 1 aansluiting de voeding binnen voor beide grootlichten op pen 4 en ook voor beide dimlichten op pen 3. De voeding naar beide koplampen worden in het relais gescheiden en gaan dan via zekering 6 dimlicht links en zekering 7 dimlicht rechts, grootlicht is zekering 8 en rechter grootlicht is zekering 9, deze komen rechtstreeks uit het orangje relais en gaan naar de koplampen toe, het relais zit met pootje 9 C2 verbonden met je Sid als er verschil zit in stroomsterkte wordt pootje 9 C2 geaard en krijg je een foutmelding op je Sid weergegeven
viewtopic.php?f=8&t=107468&start=15
Afbeelding

Plaats reactie