specials
-
V4liefhebber
- Geregistreerd lid
Re: specials
Schijnt van een Geo metro te zijn.
Er zijn voldoende motortransplantaties op internet te vinden, maar deze is dwars geplaatst.
Dat had ik nog niet gezien.
Er zijn voldoende motortransplantaties op internet te vinden, maar deze is dwars geplaatst.
Dat had ik nog niet gezien.
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Dat is een 1.0 drie cilinder van een suzuki swift (inderdaad zelfde als geo metro of chevrolet sprint). De 4 cilinder 1.3 motoren zijn haast net zo breed inclusief de twincam versies. Zou best leuk zijn zo'n 101 pk blok erin
.
-
sonett003
- Geregistreerd lid
130-140 pk in een '58 93 is echt fun, beemmers en alfisten worden gek bij het stoplicht. Ze moeten wel goed kijken om de kleine achterlichtjes te zien 
-
V4liefhebber
- Geregistreerd lid
Waar doe je dat mee. Toch geen 2-takt.130-140 pk in een '58 93 is echt fun
-
sonett003
- Geregistreerd lid
Nee met een TT is het in de "normale" motorconfiguratie wel met 110 pk bekeken, het grootste probleem is dan het heel houden. Over levensduur praten we niet
De 140 pk+ 190 Nm+ motor is een V4 special. 1993 cc uitvoering die Saab heeft gemaakt toen de rally afdeling iets meer moest hebben dan de 1850 standaard getunede motor. Speciale krukas, BMW 2002 conrods, VW/Porsche 94 mm zuigers, een carb die toegepast werd in Ferrari's (Weber 40 DFI-2 ??), compressie 12:1 ,speciaal bewerkte koppen met een enkele uitlaatpoort (het moest er aan de buitenkant uitzien als een "normale" motor) inlaatkleppen 42 mm uitlaat 37 mm, ARP kopbouten, lichter 4200 gram vliegwiel, speciale drukgroep en koppelingsplaat, steil geslepen 7.6 SS&R nokkenas, high flow oliepomp.
De motor is reeds voorbereid op brandstoinjectie, throttle body etc is er bijgeleverd.
Versnellingsbak 9:36 Special II dropgear met intern limited slipdiff.
Aan het onderstel en de remmerij is ook het nodige gedaan. Vanaf tweede helft volgend jaar is het de bedoeling dat dit geweld de NL wegen gaat verkennen. O ja op de wensenlijst staat ook nog een versie met de RX 13 A motor, licht, koppel en vermogen
De 140 pk+ 190 Nm+ motor is een V4 special. 1993 cc uitvoering die Saab heeft gemaakt toen de rally afdeling iets meer moest hebben dan de 1850 standaard getunede motor. Speciale krukas, BMW 2002 conrods, VW/Porsche 94 mm zuigers, een carb die toegepast werd in Ferrari's (Weber 40 DFI-2 ??), compressie 12:1 ,speciaal bewerkte koppen met een enkele uitlaatpoort (het moest er aan de buitenkant uitzien als een "normale" motor) inlaatkleppen 42 mm uitlaat 37 mm, ARP kopbouten, lichter 4200 gram vliegwiel, speciale drukgroep en koppelingsplaat, steil geslepen 7.6 SS&R nokkenas, high flow oliepomp.
De motor is reeds voorbereid op brandstoinjectie, throttle body etc is er bijgeleverd.
Versnellingsbak 9:36 Special II dropgear met intern limited slipdiff.
Aan het onderstel en de remmerij is ook het nodige gedaan. Vanaf tweede helft volgend jaar is het de bedoeling dat dit geweld de NL wegen gaat verkennen. O ja op de wensenlijst staat ook nog een versie met de RX 13 A motor, licht, koppel en vermogen
-
Ronnes
- Donateur (2x)

-
Funky Dude
- In memoriam †
Art car?
Former Art Car zullen ze bedoelen. Gevalletje "Wat een gek er voor geeft", er was dus een gek met 1,2 miljoen...
En dat het een 1970 SAAB is lijkt me BS op sterk water...
Former Art Car zullen ze bedoelen. Gevalletje "Wat een gek er voor geeft", er was dus een gek met 1,2 miljoen...
En dat het een 1970 SAAB is lijkt me BS op sterk water...
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Ok, maar dan vindt ik de verlaagde oranje 95 V4 met V6 motor uit de Uk mooier 
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Ik dacht toch werkelijk een V6 gezien te hebben tijdens de internationale meeting in NL
Of stond er een groene naast met met V6 ?
En er was er 1 met K jectronic 96?
Tja leeftijd en geen mobiel met camera destijds
Of stond er een groene naast met met V6 ?
En er was er 1 met K jectronic 96?
Tja leeftijd en geen mobiel met camera destijds
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Er was een witte Finse 96 met een Ford V6. Ik ken geen 95 V6.turbopilot schreef:... een V6 gezien te hebben tijdens de internationale meeting in NL.
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Het volledige artikel is nu te koop op Tradera
Volgens de zweedse RDW is de auto geschorst sinds april 1974:
Registreringsnummer:DZF677
Fabrikat:SAAB 93 DE LUXE
Färg:LGUL
Fordonsår:1958
Identifieringsnummer:41516
Fordonsstatus:Avställd (1974-04-04)