schudden bij optrekken
-
bertus06
- Geregistreerd lid
-
sabo
- Geregistreerd lid
En daar heb je dan ook meteen een veel voorkomend probleem met klassiekers. Ik vind het prima dat iemand belasingvrij wil rijden, en op LPG is helemaal mooi. Maar bedenk dan ook dat een auto van 25 jaar en ouder veel meer en ook vaak duurder onderhoud nodig heeft dan eentje van enkele jaren oud. Het is dan erg handig als je zelf kunt sleutelen aan zo'n klassieker en de tijd kunt investeren.
Anders zou het wel eens kunnen zijn dat goedkoop willen rijden toch niet meer zo goedkoop is.
Advies is dus: wil je goedkoop klassieker rijden en zelf niet te veel willen sleutelen, opknappen, restaureren of iets dergelijks; koop een goede auto, neem een kenner in de hand bij de koop en zorg voor goede backup als er toch eens iets aan de hand is.
Anders zou het wel eens kunnen zijn dat goedkoop willen rijden toch niet meer zo goedkoop is.
Advies is dus: wil je goedkoop klassieker rijden en zelf niet te veel willen sleutelen, opknappen, restaureren of iets dergelijks; koop een goede auto, neem een kenner in de hand bij de koop en zorg voor goede backup als er toch eens iets aan de hand is.
-
Martien_96V4
- Geregistreerd lid
-
bertus06
- Geregistreerd lid
hallo
zeker daar hebben jullie gelijk in.
daarom heb ik nog steeds niet besloten wat te doen
tot nog toe vallen de kosten mee
zijn
maar het verschil met een astra of saab 96 zit hem toch wel in electronica distributie enz die duurder uitvallen tegenover de simpelere saab
nogmaals daar gaat het niet zo om maar meer dat de motor er net is uitgeweest voor de achterste steun
de vele lagen bitumen/tectiel zou toch lullig zijn als hij afbrand
en zoals jullie allemaal al zeggen wat je nog meer tegenkomt als je eenmaal begint
en zoals vermeld de veiligheid en dan niet voor de apk maar voor mijn eigen gevoel je moet toch een beetje vertrouwen hebben in je auto
mvg bert
zeker daar hebben jullie gelijk in.
daarom heb ik nog steeds niet besloten wat te doen
tot nog toe vallen de kosten mee
zijn
maar het verschil met een astra of saab 96 zit hem toch wel in electronica distributie enz die duurder uitvallen tegenover de simpelere saab
nogmaals daar gaat het niet zo om maar meer dat de motor er net is uitgeweest voor de achterste steun
de vele lagen bitumen/tectiel zou toch lullig zijn als hij afbrand
en zoals jullie allemaal al zeggen wat je nog meer tegenkomt als je eenmaal begint
en zoals vermeld de veiligheid en dan niet voor de apk maar voor mijn eigen gevoel je moet toch een beetje vertrouwen hebben in je auto
mvg bert
-
op
- Donateur (4x)

-
bertus06
- Geregistreerd lid
-
sabo
- Geregistreerd lid
Tja Bert, voor een aanschafprijs van 325 euro kun je niet veel beter verwachten. Maar misschien wel een auto die met de nodige zorg en een goede aanpak weer fatsoenlijk op de weg te krijgen is.
En als je dus toch gaat lassen, kijk meteen de hele bodem na. Ik weet niet waar je woont maar ik heb wel wat spullen liggen om een 96 op zijn kant te leggen. Kun je beter lassen aan de onderzijde.
Succes.
En als je dus toch gaat lassen, kijk meteen de hele bodem na. Ik weet niet waar je woont maar ik heb wel wat spullen liggen om een 96 op zijn kant te leggen. Kun je beter lassen aan de onderzijde.
Succes.
-
bertus06
- Geregistreerd lid
-
sabo
- Geregistreerd lid
En denk je dat het nog redelijk te repareren valt? Hoe zit het met het schutbord zelf.
Ik neem aan dat het spatbord in de hoek bij de A-stijl gescheurd is. Een vaker voorkomend euvel door trillingen. Een idee is om niet alleen de scheur te lassen maar meteen een versteviging in die hoek te lassen. Gaat dan nooit meer scheuren. En als je toch bezig bent, ook het andere spatbord doen.
Ik neem aan dat het spatbord in de hoek bij de A-stijl gescheurd is. Een vaker voorkomend euvel door trillingen. Een idee is om niet alleen de scheur te lassen maar meteen een versteviging in die hoek te lassen. Gaat dan nooit meer scheuren. En als je toch bezig bent, ook het andere spatbord doen.
-
bertus06
- Geregistreerd lid
-
sabo
- Geregistreerd lid
-
bertus06
- Geregistreerd lid
-
bertus06
- Geregistreerd lid
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Is het ook. Herkeuring aanvragen!bertus06 schreef:apk meester wil laswerk helemaal doorgelast hebben, heb gewoon gepuntlast... dacht dat dat oke was...
APK eisen;hoe zit dat nou met dat puntlassen?
Code: Selecteer alles
Artikel 2.2.22 Toegestane wijze van repareren
1. Voor alle onderdelen, bevestigingen van onderdelen of secties van de bodemplaat waarvoor een roestschadegradatie is gegeven, geldt dat: ...bla...bla...
2. Onder deugdelijk gelast zoals bedoeld in het eerste lid wordt verstaan:
a. kettinglassen welke ten minste 50% van de omtrek van het te lassen gedeelte bestrijken en goed zijn verdeeld over die omtrek, of
b. proplassen (gatlassen) met ten minste een diameter van 4 mm en een onderlinge afstand van niet meer dan 20 mm.