schudden bij optrekken

1967-1980
bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » di 19 sep, 2006 13:55

hallo

kan zijn alex maar die zijn er niet belastingvrij denk ik.

en dat bevalt me prima dat belastingvrije rijden vooral met die lage verzekeringspremie

en dan ook nog eens met lpg

dat is toch elk jaar weer mijn tweede vakantie

mvg bert

sabo
Geregistreerd lid

Bericht door sabo » di 19 sep, 2006 19:19

En daar heb je dan ook meteen een veel voorkomend probleem met klassiekers. Ik vind het prima dat iemand belasingvrij wil rijden, en op LPG is helemaal mooi. Maar bedenk dan ook dat een auto van 25 jaar en ouder veel meer en ook vaak duurder onderhoud nodig heeft dan eentje van enkele jaren oud. Het is dan erg handig als je zelf kunt sleutelen aan zo'n klassieker en de tijd kunt investeren.
Anders zou het wel eens kunnen zijn dat goedkoop willen rijden toch niet meer zo goedkoop is.
Advies is dus: wil je goedkoop klassieker rijden en zelf niet te veel willen sleutelen, opknappen, restaureren of iets dergelijks; koop een goede auto, neem een kenner in de hand bij de koop en zorg voor goede backup als er toch eens iets aan de hand is.

Martien_96V4
Geregistreerd lid

Bericht door Martien_96V4 » di 19 sep, 2006 20:26

Helemaal mee eens. Meestal is het zo, dat het voordeel van de wegenbelasting en de goedkopere verzekering meestal opgaat aan extra reparaties.

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » di 19 sep, 2006 21:29

hallo

zeker daar hebben jullie gelijk in.

daarom heb ik nog steeds niet besloten wat te doen

tot nog toe vallen de kosten mee
zijn

maar het verschil met een astra of saab 96 zit hem toch wel in electronica distributie enz die duurder uitvallen tegenover de simpelere saab

nogmaals daar gaat het niet zo om maar meer dat de motor er net is uitgeweest voor de achterste steun
de vele lagen bitumen/tectiel zou toch lullig zijn als hij afbrand
en zoals jullie allemaal al zeggen wat je nog meer tegenkomt als je eenmaal begint

en zoals vermeld de veiligheid en dan niet voor de apk maar voor mijn eigen gevoel je moet toch een beetje vertrouwen hebben in je auto

mvg bert

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » do 21 sep, 2006 15:28

Zo snel vliegt je auto bij normaal gebruik niet in de fik bertus.
Die bitumen moet je eerst aansteken, daarom is lassen bij bitumen link 8)

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » do 21 sep, 2006 16:21

hoi

zeker
en helemaal als hij van binnen en buiten in die rommel staat

maar ga er toch aan beginnen zij het met tegenzin

allemaal bedankt voor de reacties

en als hij klaar is (zal wel even duren) zal ik eens proberen wat foto`s erop te krijgen

mvg bert

sabo
Geregistreerd lid

Bericht door sabo » vr 22 sep, 2006 14:27

Tja Bert, voor een aanschafprijs van 325 euro kun je niet veel beter verwachten. Maar misschien wel een auto die met de nodige zorg en een goede aanpak weer fatsoenlijk op de weg te krijgen is.
En als je dus toch gaat lassen, kijk meteen de hele bodem na. Ik weet niet waar je woont maar ik heb wel wat spullen liggen om een 96 op zijn kant te leggen. Kun je beter lassen aan de onderzijde.

Succes.

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » zo 24 sep, 2006 17:18

hoi Sabo

het is niet bij die aanschafprijs gebleven hoor.

mvg bert

sabo
Geregistreerd lid

Bericht door sabo » zo 24 sep, 2006 20:21

En denk je dat het nog redelijk te repareren valt? Hoe zit het met het schutbord zelf.
Ik neem aan dat het spatbord in de hoek bij de A-stijl gescheurd is. Een vaker voorkomend euvel door trillingen. Een idee is om niet alleen de scheur te lassen maar meteen een versteviging in die hoek te lassen. Gaat dan nooit meer scheuren. En als je toch bezig bent, ook het andere spatbord doen.

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » di 26 sep, 2006 23:34

hallo

ja het blijft bij de stukken die ik al gezien had maar las voor de zekerheid bij de kokers en deurstijlen ook wat plaat

en spatbord dat repareer ik en zet het met een extra steun vast zoals je al zei

mvg bert

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » za 04 nov, 2006 4:18

hoi

gelast

mvg bert

sabo
Geregistreerd lid

Bericht door sabo » za 04 nov, 2006 9:54

Zo te zien krijg je er nog redelijk voor terug. Succes met je zoektocht naar een 9-5.

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » vr 10 nov, 2006 0:50

hoi

vast maar een andere gekocht , wou eigenlijk een 9-5 maar op mijn zoektocht kwam ik een fiat tegen met een versleten nokkenas met lpg g3

nou die was zo gekocht

morgen even kijken en repareren en dan is het denk ik einde saab voor me

mvg bert

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » di 21 nov, 2006 19:01

hoi

saab vandaag naar de keuring geweest

afgekeurd !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

apk meester wil laswerk helemaal doorgelast hebben,heb gewoon gepuntlast

dacht dat dat oke was

kan ik binnen een stuk overdoen en buiten ook een klein stukje

hoe zit dat nou met dat puntlassen ??????

mvg bert

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » di 21 nov, 2006 19:53

bertus06 schreef:apk meester wil laswerk helemaal doorgelast hebben, heb gewoon gepuntlast... dacht dat dat oke was...
Is het ook. Herkeuring aanvragen!
hoe zit dat nou met dat puntlassen?
APK eisen;

Code: Selecteer alles

Artikel 2.2.22 Toegestane wijze van repareren
1.	Voor alle onderdelen, bevestigingen van onderdelen of secties van de bodemplaat waarvoor een roestschadegradatie is gegeven, geldt dat: ...bla...bla...
2.	Onder deugdelijk gelast zoals bedoeld in het eerste lid wordt verstaan:
a.	kettinglassen welke ten minste 50% van de omtrek van het te lassen gedeelte bestrijken en goed zijn verdeeld over die omtrek, of
b.	proplassen (gatlassen) met ten minste een diameter van 4 mm en een onderlinge afstand van niet meer dan 20 mm.
Zie ook hier

Plaats reactie