Hydrolisch niveau dak nakijken model 2006

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
bert58
Geregistreerd lid

Hydrolisch niveau dak nakijken model 2006

Bericht door bert58 » za 30 mei, 2015 21:07

Ik zou graag eens checken of er genoeg olie in het hydrolisch daksysteem zit van mijn Saab 9-3 van 2006 maar op het forum kom ik alleen maar het checken tegen van het model van voor 2002, mijn achterbank bijv. kan niet naar beneden geklapt worden.
Heeft iemand een tip ?
Bvd,
Bert

jor
Geregistreerd lid

Re: Hydrolisch niveau dak nakijken model 2006

Bericht door jor » za 30 mei, 2015 22:53

Zitten in de balk die in de kofferruimte te vinden is geen 2 gaten ?Een om te kijken en de ander om bij te lichten.Achter de bedekking.Het is wel een toer om er bij te komen hoor.Ik doe het nu met een endoscoop en dat gaat prima.

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » zo 31 mei, 2015 11:54

Heeft iemand een tip ?
Pompunit zit in de kofferbak aan de rechterzijde achter de zijbekleding op de vloer geschroeft, als je de zijbekleding even aan de kant haald kan je er zo bij.

MMB
Donateur
Donateur

Bericht door MMB » zo 31 mei, 2015 18:55

jansen schreef:
Heeft iemand een tip ?
Pompunit zit in de kofferbak aan de rechterzijde achter de zijbekleding op de vloer geschroeft, als je de zijbekleding even aan de kant haald kan je er zo bij.
Precies.
En daarmee een stuk makkelijker toegankelijk dan het systeem onder de achterbank :mrgreen:

Daarnaast is het hydraulische systeem 2006 Cabrio heel anders dan in een Cabrio uit 2002 !

Succes met checken.

PS, laat je niet verleiden tot het bijvullen met goedkope alternatieve olie maar gebruik de voorgeschreven olie. Door goedkope olie te gebruiken met een andere samenstelling en viscositeit kan er interene schade aan de hydraulische pomp optreden met het risico dat je de pomp moet vervangen ! (kun je heel water litertjes olie voor kopen :wink: )

bert58
Geregistreerd lid

Bericht door bert58 » ma 01 jun, 2015 7:51

Bedankt voor de reacties, zal het eerdaags eens gaan proberen.

Plaats reactie