Wat ga je rijden ná een Saab 9-5NG?

2010-2012
Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Wat ga je rijden ná een Saab 9-5NG?

Bericht door Wouter » vr 05 jun, 2015 8:10

Die aflopende leasecontracten zijn wel goed nieuws voor de privérijders die naar de tweedehandsmarkt kijken.

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » vr 05 jun, 2015 12:22

staat nu op 121.000 en rijdt nog als nieuw, dus zie geen reden om iets anders te kopen. Blijft een uniek mooie verschijning op elke parking.

Tegen dat de concurrentie iets heeft gemaakt dat in de buurt komt qua wegligging en de 9-5 in een bocht kan volgen rollen er al nieuwe Saabs van de band :D

tedk
Geregistreerd lid

Bericht door tedk » vr 05 jun, 2015 19:30

Jungleman schreef:wat je gaat rijden na een NG9-5?

hetzelfde natuurlijk, maar dan van Opel. want dat rijd je toch al, alleen staat er geen Opel op.

gelukkig heb ik geen hok van de zaak.
Grappig om te horen van iemand die twee omgebouwde Fiats heeft staan en er een heeft begraven :twisted:

Of... oh wacht
Als je even kijkt wat SAAB er mee gedaan heeft, is de 9-5ng net zo Opel als dat de 9000 een Fiat is.

Al moet ik eerlijk zeggen.... SAAB heeft tegelijkertijd een betere invloed op Opel gehad dan toentertijd op de Fiat.
Je vind meer van oorsprong SAAB zaken (software ophanging etc) in de Insignia dan in de Croma
een vriend van me heeft een nieuwe Insignia station.... en dat is zeker een mooie wagen!
(En ja... ik heb ook twee 9000's mogen berijden en ervan genoten!)

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » vr 05 jun, 2015 19:58

yep, en ik trap ze net zo makkelijk naar de sloop als ik dat wil, ook al zijn ze van het 2e resp. laatste productiejaar. want Saabs zijn het niet, ondanks dat het er op staat. en dat is niet mijn bewering.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » vr 05 jun, 2015 20:56

Ik heb nog nooit een 9k gehad, maar ik vindt het wel een erg boute uitspraak. :-S+

iluvsanela
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door iluvsanela » vr 05 jun, 2015 21:33

Ik wil je er best de oud ijzer prijs voor geven hoor?

everlast
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door everlast » za 06 jun, 2015 10:00

Jungleman schreef:yep, en ik trap ze net zo makkelijk naar de sloop als ik dat wil, ook al zijn ze van het 2e resp. laatste productiejaar. want Saabs zijn het niet, ondanks dat het er op staat. en dat is niet mijn bewering.
hahaha,Jungleman weer eens op zijn best.

tecks
Geregistreerd lid

Bericht door tecks » za 06 jun, 2015 11:47

Wat een onaardige reacties zitten er tussen zeg.

Krijg je van een 9000 rijder de mededeling dat je in een opel rijdt. Zeg ik toch ook niet van dat je zelf in een fiat rijdt? Jammer hoor. Saab is Saab en of dat nou een 99 is met een triumph motor of een 9-5 met een GM motor, wat maakt dat dan uit? Saab heeft altijd zaken gesourced bij andere fabrikanten en er daarna zelf een Saab van gemaakt.

Ik rij overigens in de Saab 9-5NG en heb die inderdaad geleased. Waarom je er dan ineens niet meer van zou houden is mij een raadsel.

Terug naar de vraag: het ging inderdaad om de vraag wat je zou gaan rijden als je om wat voor reden dan ook je 9-5NG weg zou moeten doen.

Spatje
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Spatje » za 06 jun, 2015 12:48

Gelukkig was dit geen vraag tijdens mijn laatste examen. Hier kun je geen goed antwoord op geven :D

harteman
Donateur
Donateur

Bericht door harteman » za 06 jun, 2015 16:28

Had in 2011 een 9-5ng in bestelling die nooit geleverd is. Toen maar een V60 D5 geleased die erg goed bevalt. Maar die is ook weer aan vervanging toe. Ga nu wel voor een automaat. Twijfel nog tussen een S60 D5 of een [vloekmodus aan] BMW 420d GranCoupe [vloekmodus uit]. Zo'n Bimmer is wel een fantastische rijdersauto, dus wie weet........

Groet,
Harteman

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » za 06 jun, 2015 17:00

er zijn meer (ex-?)Saabrijders die zijn overgestapt op een BMW. als je kijkt naar het excentrieke van beide merken, liggen ze niet zo ver bij elkaar vandaan.

dpdietvorst
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door dpdietvorst » zo 07 jun, 2015 20:00

Een Maserati Quattroporte van de vorige generatie....de 9-5ng is m.i. de Zweedse versie ervan.

9-3turbo205
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door 9-3turbo205 » zo 07 jun, 2015 20:27

Dit lijstje zou ik overwegen als ik de luxe had om een 9-5NG te vervangen:

Cadillac ATS (tenzij je een diesel nodig hebt)

Infinity Q70

Renault Espace (de nieuwe is gaaf!)

De nieuwe Skoda Suberb (wel full options)

Ik ben er vanuit gegaan dat als iemand een nieuwe Saab 9-5 bestelde destijds, juist niet dezelfde auto elke dag wilde tegenkomen en iets aparts zocht. En ook niet bang is om een beetje extra af te schrijven... Al zal dat bij de nieuwe espace en suberb wel meevallen.

Verder vind ik een Mazda 6 ook een erg mooie auto, maar is naar mening een andere klasse. Als het iets meer mag kosten: MB E-klasse, onovertroffen comfort voor als je dat zoekt. My 2 cents, ready for comments.

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » zo 07 jun, 2015 20:40

een 6 zit denk ik meer in de richting van een Laguna/Mondeo.

zou de nieuwe Passat (Variant, met 1.4 92kw 6bak, vanaf €32,25k) een vervanger/opvolger kunnen zijn? en waarom wel/niet?

ik zou het eigenlijk niet weten wat ik (zo ik in de situatie mocht zijn) zou moeten kiezen. vroegâh kon je nog als alternatief een Scorpio Wagon-met-kikkerfront kiezen :roll:

9-3turbo205
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door 9-3turbo205 » zo 07 jun, 2015 23:54

Zelfs de nieuwe passat kom ik al 10x per dag tegen... Cool was die Scorpio eigenlijk

Plaats reactie