9-2 en 9-7
-
jochemhuijbers
- Geregistreerd lid
9-2 en 9-7
De Saabaru 9-2 is al geruime tijd leverbaar is Amerika. Waarom niet in Europa? En is dit een gemis of niet? Persoonlijk twijfel ik ... geen echte Saab als de Saavrolet 9-7 maar niet heel onprettig. Een ding is zeker ik vind de mooier dan de impreza plus en de trailblazer.
Beide zijn te bekijken op de site van Saab usa http://www.saabusa.com/
njoy
Beide zijn te bekijken op de site van Saab usa http://www.saabusa.com/
njoy
-
Illu
- Geregistreerd lid
-
Otto
- Donateur

-
verde900
- Donateur

Dat betekend dus dat voor jou SAAB na 1993 opgehouden is te bestaan...Otto schreef:Het zijn geen echte Saabs meer, geef maar maar een echte Saab: Een klassieker dus.
Een SAAB 9-7X en een SAAB 9-2X zijn misschien niet de "oorspronkelijkste" of origineelste SAAB's net als de SAAB 600, maar het zijn toch "SAAB iconen" van een bepaald tijdperk, op hun beurt voegen ze iets toe aan "ons" merk.
Een 9-7X heeft te weinig innovatieve technieken voor het goede, waar een 9-2X weer wel apart is qua techniek, een 2.5 turbo, AWD en een vliegtuigbouwer achtergrond...
-
jochemhuijbers
- Geregistreerd lid
-
Swedish_90
- Geregistreerd lid
Er is totaal geen verschil tussen de 9-2X en de Impreza Plus WRX, aangezien de veranderingen puur cosmetisch zijn (nieuwe voorpartij, achterbumper, achterlichten en bekledingsstoffen). De 9-2X is nooit een succes geweest, en is nu in de uitverkoop (tot $ 5,000 korting!), aangezien hij door de afgebroken samenwerking tussen GM en FHI (Fuji Heavy Industries, moederbedrijf van Subaru) afgelopen jaar is afgebroken en daardoor komt er geen vervolg voor de Saabaru voor MY07.jochemhuijbers schreef:Persoonlijk vind ik de 9-2 beter geslaagd dan de 9-7.
Ik ben benieuwd of de 9-2 ook anders rijdt dan de impreza plus.
De 9-7X is echter een heel ander verhaal. Die is gebaseerd op de Oldsmobile Bravada, die de bodemplaat (GMT360) deelt met o.a. de Buick Rainier en de Chevrolet TrailBlazer. De Zweden hebben de auto echter buiten een nieuw interieur en een aangepast exterieur ook technisch verbeterd. Het verschil schijnt hemelsbreed te zijn tussen een TrailBlazer en een 9-7X, o.a. door de lagere ligging, stevigere demping en de grotere wielen van de 9-7X. Voor de 9-7X zal MY08 of MY09 de laatste zijn, aangezien volgend jaar de 9-4X wordt geïntroduceerd die in samenwerking met Cadillac wordt ontworpen èn de eerste Saab is met Aero-X invloeden. Die auto moet concurreren met de BMW X3, Volvo XC60 en de Mercedes MLK.
-
sander69
- Donateur (2x)

Otto, ik deel je mening,
het zijn beide mooie auto's, maar geen echte saabs meer..
als je hier een logo van Subaru op gooit en je verteld dat het de 2007 of 2008 uitvoering is geloofd ook iedereen dat...
Ik snap best dat bijna alle merken moeten samenwerken en deels overgenomen zijn ivm kosten e.d., maar ik zie liever de karakteristieke kenmerken van Saab...... Nu moet je goed kijken wat voor merk het is.... bij de oudere saab modellen kun je direct zien wat voor auto het is........
het zijn beide mooie auto's, maar geen echte saabs meer..
als je hier een logo van Subaru op gooit en je verteld dat het de 2007 of 2008 uitvoering is geloofd ook iedereen dat...
Ik snap best dat bijna alle merken moeten samenwerken en deels overgenomen zijn ivm kosten e.d., maar ik zie liever de karakteristieke kenmerken van Saab...... Nu moet je goed kijken wat voor merk het is.... bij de oudere saab modellen kun je direct zien wat voor auto het is........
-
verde900
- Donateur

Dat iemand wat moest gaan doe aan die vreselijke Trailblazer was een gegeven, zonde dat GM dat zelf niet wat eerder gedaan heeft.Swedish_90 schreef:De Zweden hebben de auto echter buiten een nieuw interieur en een aangepast exterieur ook technisch verbeterd. Het verschil schijnt hemelsbreed te zijn tussen een TrailBlazer en een 9-7X, o.a. door de lagere ligging, stevigere demping en de grotere wielen van de 9-7X.
Maar goed, de stamvader van een 9-7X is een grof afgewerkte, slechtsturende, milieu versjterende yankenbak.... en dat kun je van de 9-2X toch echt niet zeggen..
Vind de 9-7X zelf een stuk SAAB geschiedenis dat niet geschreven had hoeven worden daar deze werkelijk geen enkele core value van SAAB vertegenwoordigt, en hoe "Subaru" een 9-2X ook mag zijn hij paste veel meer in juist die kernwaarden van SAAB, ik wil hem o.a. daardoor nog steeds wel.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

-
sander69
- Donateur (2x)

-
verde900
- Donateur

-
sander69
- Donateur (2x)