aandrijfas klos lager of zoiets vervangen!! help!!!
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
aandrijfas klos lager of zoiets vervangen!! help!!!
Hallo,
Zijn er hier mensen die mij kunnen helpen?
hetvolgende: Het lager waar de aandrijfasklos in de bak inzit heeft teveel speling, hoe krijg ik dit lager eruit?
alvast bedankt
sander
Zijn er hier mensen die mij kunnen helpen?
hetvolgende: Het lager waar de aandrijfasklos in de bak inzit heeft teveel speling, hoe krijg ik dit lager eruit?
alvast bedankt
sander
-
Marc
- Lid van verdienste
Re: aandrijfas klos lager of zoiets vervangen!! help!!!
welke kant? Linker of rechterkant? Hopelijk bedoel je niet de lager van het differentieel... Je zal zelf wel weten wat er dan moet gebeuren

-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
de linker!!!!marky schreef:welke kant? Linker of rechterkant? Hopelijk bedoel je niet de lager van het differentieel... Je zal zelf wel weten wat er dan moet gebeuren![]()
![]()
shit auto!!!
bak eruit he?
-
Marc
- Lid van verdienste
Ik vrees ervoor
De mijne maakte een grollend geluid aan die kant. Uiteindelijk is de hele bak gedemonteerd geweest en zijn alle lagers vervangen.
De mijne maakte een grollend geluid aan die kant. Uiteindelijk is de hele bak gedemonteerd geweest en zijn alle lagers vervangen.
-
Injectie
- Moderator
Ik denk inderdaad dat het een gevalletje bakrevisie wordt. Differentieellagers zijn alleen te bereiken door de bak compleet te demonteren.
Misschien wil je oude baas wel helpen.
-
Marc
- Lid van verdienste
Nog iets Sander,
Aangezien je een B234R wil monteren in een latere fase, zou ik toch eens nadenken wat te doen met de versnellingsbak. Van de sensonic is maar weinig geweten, maar misschien is het te overwegen om een viggen versnellingsbak in te bouwen? Deze is namelijk versterkt en naar het schijnt een must boven de 280pk. Is wel een hele job dan...
Aangezien je een B234R wil monteren in een latere fase, zou ik toch eens nadenken wat te doen met de versnellingsbak. Van de sensonic is maar weinig geweten, maar misschien is het te overwegen om een viggen versnellingsbak in te bouwen? Deze is namelijk versterkt en naar het schijnt een must boven de 280pk. Is wel een hele job dan...
-
Injectie
- Moderator
Waar een wil is is een weg.
Versnellingsbak verwijderen en plaatsen is goed te doen. Alleen de ombouw van sensonic naar handgeschakeld weet ik niet. Maar je kunt misschien ook de bediening van de sensonic laten zitten gezien het feit dat hier in de bak niks anders is. Alleen in plaats van de koppelingskabel zit er een electromotor die het druklager beweegt. ( via een hefboom)
Versnellingsbak verwijderen en plaatsen is goed te doen. Alleen de ombouw van sensonic naar handgeschakeld weet ik niet. Maar je kunt misschien ook de bediening van de sensonic laten zitten gezien het feit dat hier in de bak niks anders is. Alleen in plaats van de koppelingskabel zit er een electromotor die het druklager beweegt. ( via een hefboom)
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
Dat is niet helemaal waar! Ook qua electriek verandert er best wel wat.Injectie schreef:Waar een wil is is een weg.
gr. Sander
ps. inmiddels maar weer ff bak dichtgemaakt. wachtende op garage in nieuwe huis!!
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
Mijn oude baas? honden hebben een baas. En trouwens......kan ik zelluf ook wel hoor!Injectie schreef:Ik denk inderdaad dat het een gevalletje bakrevisie wordt. Differentieellagers zijn alleen te bereiken door de bak compleet te demonteren.
groeten Sander
-
Injectie
- Moderator
Maarre wat is er allemaal elektrisch anders aan de bak van een gewone 900 t.o.v. een sensonic. IK heb in mijn hele saabcarriere nl pas 1 sensonic gezien en die had de bedieningsmotor van de koppeling kapot. IK meende dat de bak verder gewoon hetzelfde was.
Groeten, Desmond
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
Klopt, de bak is in principe hetzelfde. Maarrrrrrr....Injectie schreef:![]()
![]()
Weet ik Sander
Maarre wat is er allemaal elektrisch anders aan de bak van een gewone 900 t.o.v. een sensonic. IK heb in mijn hele saabcarriere nl pas 1 sensonic gezien en die had de bedieningsmotor van de koppeling kapot. IK meende dat de bak verder gewoon hetzelfde was.
Groeten, Desmond
Er zitten verschillende sensoren op de bak gemonteerd die de temperatuur, stand van pook, beweging van de pook enz. in de gaten houden.
Zo is het ook dat je niet in elke versnelling de auto kunt starten, en dan ook nog maar alleen met de rem ingetrapt. Zo zie je dus dat het niet een kwestie is van alleen maar een pedaaltje erin te zetten!
groeten Sander
ps..... Misschien wordt het wel een 6-bak met rechte vertandingen!!!!