Vakantie Saab

1985-1987
Plaats reactie
DavidV
Geregistreerd lid

Vakantie Saab

Bericht door DavidV » di 28 jul, 2015 20:02

En we zijn weer terug. Uit Zuid-Zweden.
Dik 2800 kilometer waarvan ruim 2100 met volle bepakking zonder een kik te geven. Kruissnelheid rond de 110 met uitschieters naar 120/130 waar al teveel Audi's op de Duitse snelwegen op ons af schoten....
De rit terug in één keer, dus rond de 12 uur gas geven.
Wat is het heerlijk rijden op de Zweedse wegen....Tour de France waardig.
Weinig foto's van auto zelf dit keer. Dat komt mede doordat we een aantal keer met de trein zijn gereisd (Kalmar en Karlskrona) en we verder niet voor interessante uitzichten stonden. En natuurlijk was een keer de accu van het fototoestel opgeladen maar in de tent achtergebleven..... Jammer genoeg net toen we naar Öland gingen.
Maar deze zijn er wel:
Bij de kleine camping/B&B Dutch Dream Catcher.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zweeds instrumenten paneel
Afbeelding

Öland (met dank aan Selwyn!)
Afbeelding
Afbeelding

De school waar de auto voor staat, bevindt zich achter een kleine café. Daar hebben ze een tiental foto's aan de muur die met de cinema te maken hebben. Portretten van Woody Allen, Martin Scorsese, maar ook een drietal stills van de Deerhunter. Niet uit de film zelf, maar genomen tussen takes. Het bleek dat toentertijd de eigenaar de wereld overtrok en als figurant heeft meegedaan aan de film. Een fototoestel had hij ook nog mee. Onder andere zie je Robert de Niro, Christopher Walken en John Savage gehurkt Horen Zien Zwijgen uitbeelden. Dat is duidelijk tijdens de opnames in de hut, waar zij als gevangenen Russische roulette moesten spelen. Unieke foto's!
Op de laatste van mijn foto's kun je net de bochel in de brug zien, als je goed kijkt. Naast de brug tussen Denemarken en Zweden is dit ook een leuke om overheen te rijden.

Volle bepakking wil trouwens zeggen ongeveer 80 kg op het dak, vier volwassenen incl coolbox en tassen en daarnaast natuurlijk de kofferbak propvol.

hermank
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Vakantie Saab

Bericht door hermank » di 28 jul, 2015 20:39

Geweldig!! Goed verhaal, mooie foto's, mooie 90 !! , mooie trip!

heb je geen foto's van de cinema foto's gemaakt??? erg benieuwd naar........

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » wo 29 jul, 2015 10:57

Mooi verslag, sfeervolle plaatjes, thnx!

DavidV
Geregistreerd lid

Bericht door DavidV » wo 29 jul, 2015 14:28

hermank schreef: heb je geen foto's van de cinema foto's gemaakt??? erg benieuwd naar........
Nee, dat heb ik niet gedaan. Dat bedacht ik pas later, maar het had misschien wel gemogen. Ik heb in ieder geval de uitspanning wel tekort gedaan door het een kleine café te noemen. Zie de website: http://www.alvargarden.se B&B, Filmforum, bistro.
De invloed van IKEA is ook hier merkbaar....In de galeri kun je zien hoe mooi Öland is.

Plaats reactie