Aankoop 9.5 2.8T V6 met storing
-
johandepuydt
- Geregistreerd lid
Aankoop 9.5 2.8T V6 met storing
Ik heb interesse in een Saab 9.5 met 98.000 km maar met foutcode ENGINE WARNING LIGHT: POWERLOSS - TIMING BELT of iets in die aard.
Is dit gevaarlijk deze wagen te kopen en valt er nu nog mee te rijden na een OBDII foutcode reset?
Is dit gevaarlijk deze wagen te kopen en valt er nu nog mee te rijden na een OBDII foutcode reset?
-
jansen
- Donateur (7x)

Re: Aankoop 9.5 2.8T V6 met storing
Lijkt erg op een uitgerekte distributiekettingen, dus een gevalletje distributiekettingen 3x vervangen.Saab 9.5 met 98.000 km maar met foutcode ENGINE WARNING LIGHT: POWERLOSS - TIMING BELT of iets in die aard.
Valt best mee te rijden zij het in noodloop.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Als je deze Saab 9-5 NG 2.8T V6 wilt kopen, houdt dan rekening met vervanging van de distributie.
Dat is een zeer kostbaar verhaal. Je bent al gauw meer dan € 2.000,- kwijt voor het (laten) vervangen van de distributie.

De problemen met de 2.8 V6-motor zijn hier al eens eerder besproken, weliswaar bij de Saab 9-3 maar de 2.8 V6-motor is identiek.
viewtopic.php?f=18&t=136553
Dat is een zeer kostbaar verhaal. Je bent al gauw meer dan € 2.000,- kwijt voor het (laten) vervangen van de distributie.

De problemen met de 2.8 V6-motor zijn hier al eens eerder besproken, weliswaar bij de Saab 9-3 maar de 2.8 V6-motor is identiek.
viewtopic.php?f=18&t=136553
-
sabba
- Geregistreerd lid
bij mij distributie vervangen bij 50.000 voor 2800 euri. Geen garantie he... maar probleem is wel opgelost, geen problemen meer. Dus kan toch de moeite waard zijn.
-
GJV 99 CC
- Geregistreerd lid
Maar als je de auto nog moet kopen zou ik er nog een keer goed over nadenken. Of de prijs moet wel heel interessant zijn..
Heb zelf deze kettingen ook wel eens vervangen bij een soortgelijke motor in een Opel, en dit doe je niet even in een paar uurtjes.
Heb zelf deze kettingen ook wel eens vervangen bij een soortgelijke motor in een Opel, en dit doe je niet even in een paar uurtjes.
-
johandepuydt
- Geregistreerd lid
Prijs is interessant maar staat in noodloop. Is deze toestand door een reset voorlopig te verhelpen om deze thuis te krijgen?
-
Tubbe
- Donateur (2x)

In noodloop is te rijden toch, zij het met minder power
-
johandepuydt
- Geregistreerd lid
Wat moet ik bij Saab verstaan onder noodloop? Max 80 per uur?
-
jansen
- Donateur (7x)

Nee joh, 80 km per uur doet zo,n V6 bij met stationair toerental al in z,n hoogste versnelling zonder dat je gas geeft, gewoon normaal met beperkte vermogen, je kunt alle storingen uit het eobd gewoon wissen dan zal ie pas na een tijdje na de eerste start weer de fout opmerken en gaat dan pas weer in de noodloop. dan kan je de eerste stukken wel met volle vermogen rijden totdat ie weer in de noodloop gaat.Wat moet ik bij Saab verstaan onder noodloop? Max 80 per uur?
-
Tubbe
- Donateur (2x)

jansen schreef:Nee joh, 80 km per uur doet zo,n V6 bij met stationair toerental al in.....Wat moet ik bij Saab verstaan onder noodloop? Max 80 per uur?