In mijn zoektocht kwam ik op het forum een summiere advertentie op Saabmarktplaats tegen van een rode 96. Kleur was goed, Scoccerballs een pré. Na wat onderzoek en een tip kwam ik er eergisteren achter dat deze 96 was voorzien van een in 2013 gereviseerde 1700 motor (nieuwe distributie, nieuwe balansaslager etc) Blok is compleet aangepakt en voorzien van een tweetraps Weber, Simonsuitlaat is aanwezig, Pertronix ontsteking zit er ook op. Daar boven op had de huidige eigenaar ook nog een compleet nieuwe radiator laten maken, omdat de huidige lek was. Kortom mijn wensenpakket ten aanzien van het motorische en technische gedeelte zou met deze 96 al aardig zijn ingevuld. Ik moet de km-standen nog even controleren met de informatie die ik heb, maar volgens mij heeft deze Saab na de revisie amper kilometers erbij gekregen. Vraagprijs was eerst 2250, maar was al gezakt naar 1750. Gisteren een bod gedaan en de prijs afgesproken en vanmiddag opgehaald.
Is een mooie 96 van oktober 1971 (my 72) in Burgundy red (R 2 B). In 2012 vanuit Zweden geïmporteerd.
Vanmiddag van Haaksbergen terug naar Zeewolde gereden met een big smile. Deze 96 wil best vooruit. Ging ook steeds beter lopen. Enige probleem is dat de achteruit niet werkt. De pook is niet in zijn achteruit te zetten. Ik heb al even gezocht op het forum en ik begrijp dat het de pook zelf kan zijn of wellicht de afstelling van de koppeling. Ik gok op de koppeling, omdat ik vond dat de slag erg kort was en de bediening erg licht. Dat was bij mijn vorige 96 toch anders. Morgen maar eens verder kijken en binnenkort een plan de campagne maken wat er verder aan moet gebeuren.