Groot cabrio ongeluk gehad in Polen!

Voor alle Saab cabrio rijders
koen1984
Geregistreerd lid

Groot cabrio ongeluk gehad in Polen!

Bericht door koen1984 » di 18 aug, 2015 22:48

Afgelopen weekeind aangereden met een snelheid van minimaal 100 kmh toen ik stil stond!
Mega knal! Kon gelukkig nog uitstappen dankzij mijn saab! :shock:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gårdarket
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Groot cabrio ongeluk gehad in Polen!

Bericht door Gårdarket » di 18 aug, 2015 23:05

Ziet er niet goed uit, maar.......schade valt mij nog enigszins mee ( met die snelheid). Mooi dat je het er zelf in ieder geval wel goed vanaf hebt gebracht.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » wo 19 aug, 2015 1:04

1e dagen hoef je nog niet veel klachten te hebben, maar dat heet niet dat niet nog komen kunnen. Sterkte bij voorbaat.

elboero
Geregistreerd lid

Bericht door elboero » wo 19 aug, 2015 11:00

Dat ziet er niet best uit! Hoewel het er nog wel uit ziet alsof je 'gunstig geraakt' bent voor een klap van minimaal 100 km/u. Als ie je vol midden achterop had geraakt was het een ander verhaal geweest denk ik.
Hoe is dit ongeluk nou gebeurd dan? Jij bent van achteren geraakt, maar de andere auto's met schade hebben beide hun schade linksvoor.
Sterkte met de af/behandeling!

Descendent
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Descendent » wo 19 aug, 2015 11:42

WTF! :shock:
Mooi dat je er ogenschijnlijk zonder kleerscheuren vanaf bent gekomen.

MMB
Donateur
Donateur

Bericht door MMB » wo 19 aug, 2015 20:23

:shock: dat moet een beste klap zijn geweest !

Goed om te lezen dat je/jullie het er zonder letsel vanaf zijn gekomen.

Het is wat moeilijk te zien op de fotos maar hoe is het met de cabrio gesteld ?

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » wo 19 aug, 2015 21:10

ik denk dat de Cabrio krom is, kijk maar eens naar het gedeelte achter het deksel van de kap. in de zijkant zitten behoorlijke vouwen. wel bijzonder dat je de achterklep open hebt kunnen krijgen. die lijkt behoorlijk verwrongen.

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » wo 19 aug, 2015 21:51

Gefeliciteerd dat jullie het er heelhuids afgebracht hebben. Deze plaatjes zijn voor mij een beetje deja vu; in Frankrijk 5 jaar geleden, minder erg, ook een flinke klap van achteren gehad met de cabrio. Wij geen schuld, dader behoorlijk letsel wij alleen aan blik. Zaak loopt nog steeds bij de Franse justitie (klotenland als je een juridisch geschil hebt). Ik hoop voor jullie dat de Poolse afhandeling sneller en eerlijker gaat. Het ziet er naar uit dat je auto "beyond repair" is. En dat is zuur, heel zuur.

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » wo 19 aug, 2015 23:39

Ongeluk is nooit leuk, maar ik maak mij sterk dat geen van de voertuigen op de foto's 100 km/h gereden heeft. Dat lupotje is duidelijk in de flank geraakt door de SUV. Als dat met 100 km/h gebeurt, is er van het lupotje niets meer over, van de bestuurder ook niet. De schade aan de Saab lijkt ontstaan door schampen van een van die twee voertuigen tegen de kont.

koen1984
Geregistreerd lid

Bericht door koen1984 » do 20 aug, 2015 0:11

Ja zeker, snelheid was zelfs nog hoger!
Bewijs met de dashcam van de gene wie mij heeft aangereden!
Lupo is door de tegenpartij geraakt door de knal op mijn Saab!
Auto is inderdaad helemaal krom, komt wel nog naar Nederland
Voor de expert van de verzekering.
Zat net een splinternieuw bilstein/eibach sport onderstel onder sinds een paar weken...
Hopenlijk krijg ik een redelijke vergoeding voor deze super cabrio, het is niet mijn fout...

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » do 20 aug, 2015 8:24

Goed dat jullie er heelhuids van af zijn gekomen. De Saab heeft zijn leven gegeven voor dat van jullie.

Een tip van een bevriende letselschade advocaat van ons: ga zoieso naar een/je (huis)arts. En laat je nakijken en geef aan wat er gebeurd is. Als je klachten een week later, of nog later komen is het in een rechtszaak sneller te bewijzen dat het door het ongeluk komt dan als je dat bezoek niet doet. Klinkt misschien raar, maar hij praat uit ervaring.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » do 20 aug, 2015 11:32

ongelooflijk dat jullie er zo mee weg komen. sommige mensen hebben na zo n trauma de 1e klachten tijden later, dus niet schrikken van nachtmerries
of deja vu's. Er zijn ook massa's mensen die opstaan en verder gaan met alles, net als voorheen. Maar van te voren weet je het niet.

Zelf vind ik het altijd wat apart wanneer iemand naar een dokter gaat zonder klachten 'maar voor het geval dat'.
Daarnaast is intrede doen in het medisch circuit niet zonder risico's, soms wordt je er zieker van.
Maar ieder zijn eigen keus uiteraard.

MMB
Donateur
Donateur

Bericht door MMB » do 20 aug, 2015 19:47

koen1984 schreef: Auto is inderdaad helemaal krom, ........

:cry: ik was er bang voor toen in de foto's had gezien van je achterscherm en de tonneau.

Heel veel succes met de verdere afhandeling !!

Medejo
Donateur
Donateur

Bericht door Medejo » do 20 aug, 2015 20:59

Succes met de afwikkeling.

timo
Geregistreerd lid

Bericht door timo » do 20 aug, 2015 22:19

Maar goed dat er niet geschreven wordt dat saab veilige auto's zijn, dan zijn dit soort reacties uit den boze.

Heren moderators, Wat mij betreft kunnen dit soort berichten heel goed op het saabforum maar hou op om met 2 maten te meten. Ik refereer naar mijn eigen inleg tav veilige saabs.

Plaats reactie