Voor alle Saab cabrio rijders
-
JorisBotman
- Geregistreerd lid
Bericht
door JorisBotman » do 20 aug, 2015 22:09
Beste forumleden,
Mijn cabrio is zo perfect dat ik me pietluttige dingen ga afvragen

. Waarom moet ik om de kap te openen of te sluiten continu de knop naar boven of beneden inhouden?
Is het eenvoudig om dit aan te passen naar 1 druk op de knop of om het aan de afstandsbediening toe te voegen (helemaal mooi natuurlijk)
Groet Joris
-
robluijpers
- Geregistreerd lid
Bericht
door robluijpers » do 20 aug, 2015 22:15
Dat je de knop vast moet houden is veiligheid. Is bij elke cabrio zo. Weet niet welke cabrio je hebt maar ik kan de kap open doen met de ab.
Gr rob
-
JorisBotman
- Geregistreerd lid
Bericht
door JorisBotman » do 20 aug, 2015 22:24
Ik heb een 93 aero uit 2004.
Uit welk jaar komt uw cabrio die op de ab kan openen?
-
jansen
- Donateur (7x)

Bericht
door jansen » vr 21 aug, 2015 7:03
Uit welk jaar komt uw cabrio die op de ab kan openen?
Elke 9-3 Cabrio na modeljaar 2004 heeft de optie en is mogelijk te openen met de afstandsbediening.
-
robluijpers
- Geregistreerd lid
Bericht
door robluijpers » vr 21 aug, 2015 9:10
Mijne is van my 04. Moet wel zeggen dat mijn auto full options is dus alles wat toen te krijgen was zit er op!
Als je de open knop inhoud op je ab dan zou het dak vanzelf moeten gaan openen, probeer maar eens.
Gr rob
-
MMB
- Donateur

Bericht
door MMB » zo 23 aug, 2015 22:07
De reden dat je de knop ingedrukt moet houden om het dak open te doen, heeft alles te maken met veiligheid voor het geval er iets of met name iemand tussen het bewegende dak komt. Zodra de knop los wordt gelaten, stopt het dak daarom met bewegen.
Ik wist trouwens niet dat je het dak met de AB kunt openen en sluiten. Is dat een af farbiek optie ?
-
rdehaan
- Donateur (3x)

Bericht
door rdehaan » zo 23 aug, 2015 22:11
De kap kan op de my04 en later open met de afstandsbediening door de knop voor het openen van de deuren langer ingedrukt te houden. De knop moet ingedrukt worden tot de kap volledig geopend is. Sluiten met de AB is volgens mij niet mogelijk.
Ik heb zelf een my08 aero.
-
jansen
- Donateur (7x)

Bericht
door jansen » ma 24 aug, 2015 7:04
Sluiten met de AB is volgens mij niet mogelijk.
Klopt alleen openen is mogelijk.
-
evdpol
- Geregistreerd lid
Bericht
door evdpol » di 25 aug, 2015 20:38
Ik heb altijd gedachte dat het openen via de ab een optie was en niet standaard
-
gerardf
- Geregistreerd lid
Bericht
door gerardf » di 25 aug, 2015 21:10
bij werkt het niet met de AB, hij is van 2004. Toch een optie?
-
jansen
- Donateur (7x)

Bericht
door jansen » di 25 aug, 2015 21:40
Toch een optie?
Nope, zit er gewoon op moet misschien alleen geaktiveerd worden..
-
Lodewijk
- Geregistreerd lid
Bericht
door Lodewijk » wo 26 aug, 2015 13:28
Meen te weten dat het openen van de kap met de AB enkel standaard was vanaf het uitrustingsniveau 'Vector'.
Groetjes,
-
jansen
- Donateur (7x)

Bericht
door jansen » wo 26 aug, 2015 18:48
enkel standaard was vanaf het uitrustingsniveau 'Vector'.
Helaas moet je teleurstellen, uitrustingsniveau Vector heeft niets met het openen op afstand van het dak te maken.
-
rene
- Geregistreerd lid
Bericht
door rene » wo 26 aug, 2015 20:37
Volgens mij heeft openen van de kap met afst. bediening te maken met comfort-closing van de ramen.
Heb je geen comfort-closing dan kan je het dak niet openen met de afst. bediening.
René
-
jansen
- Donateur (7x)

Bericht
door jansen » wo 26 aug, 2015 22:19
Klopt helemaal, zonder comfort-closing werkt het niet, maar het mooie van comfort-closing is dat je het fysiek niet hoeft te hebben en te gebruiken, om geprogrammeerd te kunnen worden als zijnde met comfort-closing.